ოქრო NYMEX(უნც.)  1.303.95  +0.68%    |    პლატინა (უნც.)  835.85  +1.12%    |    ვერცხლი (უნც.)  15.383  +1.40%    |    პალადიუმი NYMEX  1.523.60  +0.59%    |    ნიკელი (ტონა)  12.987.5  +0.62%    |    ალუმინი (ტონა)  1.908.5  +0.33%    |    ნავთობი (Brent)  66.98  -0.37%    |    გაზი(NYMEX)  2.830  -0.91%    |    შაქარი LIFFE (ტონა)  12.40  -0.16%    |    ყავა(Robusta), USD (ტონა)  96.97  -0.19%    |    ხორბალი (ტონა)  451.38  -0.14%    |   
 USD 3.3202        EUR 3.964        GBP 4.5835        RUB 4.4518        UAH 1.1966        AZN 1.9511        AMD 6.3332      
gbc.ge
Eng
შესვლა    რეგისტრაცია
მომხმარებელი
პაროლი
დაგავიწყდათ პაროლი?
ინფორმაციის გამოწერის პირობები
მთავარი მოვლენები << უკან
ექსპერტი: 60% ტრანზიტული ტვირთის დაკარგვა უკვე კატასტროფაა
ნინო შუბითიძე   
4 მაისი, 2018, 10:26
ექსპერტი: 60% ტრანზიტული ტვირთის დაკარგვა უკვე კატასტროფაა

თბილისი (GBC) – „ 60% ტრანზიტული ტვირთის დაკარგვა უკვე კატასტროფაა“ - საგანგაშო სტატისტიკაზე  HUB GEORGIA – ს  ექსპერტი  პაატა ცაგარეიშვილი აცხადებს.

ის საქართველოს პორტების კლიენტების თურქულ და რუსულ პორტებში  გადანაცვლებას ქვეყნის სტრატეგიულ შეცდომად აფასებს და  სახელმწიფოს  ჩართულობის საჭიროებაზე მიუთითებს. 

ექსპერტის  თქმით, სატრანზიტოს გარდა საქართველოს 40%-იანი ვარდნა აქვს მშრალ ტვირთებში და 47%-იანი,  ნავთობსა  და ნავთობპროდუქტებში. მილსადენებში მხოლოდ ნავთობმა გადაინაცვლა და ნავთობპროდუქტების  შენარჩუნების პოტენციალი  სახელმწიფოს  მაღალი ჩართულობით შესაძლებელი იყო. მხოლოდ კომერციული სექტორი ამ პრობლემას ვერ მოაგვარებდა, რომელმაც გამოსავალი მომსახურების ტარიფების 30-40%-იანი ზრდაში გამონახა და ინდუსტრიას  ამანაც დაარტყა.

შედეგი გარკვეულწილად სახელმწიფოებს შორის შეუთანხმებლობა გახდა. აზერბაიჯანი-ყაზახეთი-საქართველომ კოორდინაცია ვერ შეძლო. შედეგად,  ყაზახეთმა  ტერმინალები რუსეთის პორტებში  (ნოვოროსიისკი, ტემრიუკი, კავკაზი, მახაჩკალა)  ააშენა და  საქართველომ ამით  ცენტრალური აზიის არხიც დაიკარგა.

ნავთობის ტვირთებმა სხვა ქვეყნებისთვისაც მოიკლო, მაგრამ მათ გონივრული პოლიტიკით დანაკარგის  მშრალი ტვირთით შევსება მოახერხეს. მაგალითად ლიტვამ, რომლის კლაიპედას პორტს ყოველწიურად 6%-იანი ზრდა აქვს, ჩვენი 40%-იანი კლების საპირისპიროდ.

კლაიპედამ წაიღო შაქრის ნედლეულიც (ლერწამი), რომელიც ბრაზილიიდან  ჩვენთან შემოდიოდა და შემდეგ რკინიგზით ცენტრალური აზიის ქვეყნებს მიეწოდებოდა.

საქართველოს კონკურენციაში ჩაუდგა თურქეთიც (მერსინის პორტი),  გვინეიდან  თიხამიწა (ნედლეული ალუმინის ყალიბების წარმოებისთვის) საქართველოს  ნაცვლად, იქ იტვირთება და მერე ნაწილდება.

პაატა ცაგარეიშვილი  შედეგის სიმძიმის ინფრასტრუქტურაზე ასახვის ნეგატივზეც ამახვილებს ყურადღებას. რადგან კლება ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის რესურსსაც  უმცირებს ქვეყანას.

 

მსგავსი სტატიები
გამოკითხვა
სიახლეების არქივი
ორშ სამ ოთხ ხუთ პარ შაბ კვ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
სპონსორები