ოქრო NYMEX(უნც.)  1.303.95  +0.68%    |    პლატინა (უნც.)  835.85  +1.12%    |    ვერცხლი (უნც.)  15.383  +1.40%    |    პალადიუმი NYMEX  1.523.60  +0.59%    |    ნიკელი (ტონა)  12.987.5  +0.62%    |    ალუმინი (ტონა)  1.908.5  +0.33%    |    ნავთობი (Brent)  66.98  -0.37%    |    გაზი(NYMEX)  2.830  -0.91%    |    შაქარი LIFFE (ტონა)  12.40  -0.16%    |    ყავა(Robusta), USD (ტონა)  96.97  -0.19%    |    ხორბალი (ტონა)  451.38  -0.14%    |   
 USD 2.9077        EUR 3.0403        GBP 3.5108        RUB 5.3109        UAH 0.9842        AZN 1.7175        AMD 7.1618      
gbc.ge
Eng
შესვლა    რეგისტრაცია
მომხმარებელი
პაროლი
დაგავიწყდათ პაროლი?
ინფორმაციის გამოწერის პირობები
კომპანიის სიახლეები << უკან
ინფლაციაზე ბიუჯეტის მხრიდან წნეხს სებ-ი გაანეიტრალებს
18 ოქტომბერი, 2021, 19:33
ინფლაციაზე ბიუჯეტის მხრიდან წნეხს სებ-ი გაანეიტრალებს

თბილისი (GBC) - ინფლაციაზე ბიუჯეტის პროექტით გამოწვეული პოტენციური დამატებითი წნეხის განეიტრალება გამკაცრებული მონეტარული პოლიტიკით არის შესაძლებლი. 2020-ში 9 %-ს გაცდენილი ბიუჯეტის დეფიციტი, წელს,  მთავრობის მოლოდინით 6.5% -მდე  ჩამოვა, 2022 -ში კი 4.4% -მდე, რაც 2023 წლის სამიზნეზე (3%) გასვლის შესაძლებლობას აჩენს. 

სებ-ის ვიცე-პრეზიდენტმა  არჩილ მესტვირიშვილმა, 2022 წლის ბიუჯეტის  პროეტზე  დასკვნა საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტს წარუდგინა და აღნიშნა, რომ „ეკონომიკური თავისუფლების შესახებ“ ორგანული კანონით განსაზღვრულ პარამეტრებში დაბრუნების გეგმის ხანგრძლივობა 3 წელს არ უნდა აღემატებოდეს. შესაბამისად, ფისკალური წესის შესაბამისად, ნაერთი  ბიუჯეტის დეფიციტმა მდგრად დონეს - 3%-ს (ან ნაკლებს) 2023 წლისთვის უნდა  მიაღწიოს.

2022 წელს ბიუჯეტის დეფიციტი, წინა წლების მსგავსად, საგარეო ვალდებულებების ზრდაა, თუმცა ასევე დაგეგმილია საშინაო ვალდებულებების მატებაც. პროექტით 2022 წლის განმავლობაში სახაზინო ვალდებულებებისა და სახაზინო ობლიგაციების ნაშთის 1,3 მლრდ ლარით ზრდა მოიაზრება, მაშინ როდესაც 2021 წელს აღნიშნული ნაშთის კლებაა დაგეგმილი. 

მესტვირიშვილმა ეკონომიკური აქტივობის მოსალოდნელზე  მაღალ ზრდაზე აღნიშნა. რაც დაგროვებული მოთხოვნის არხით ინფლაციაზე წნეხს ქმნის (წნეხია მიწოდების მხრიდანაც) დაგეგმილზე უფრო სწრაფი ფისკალური კონსოლიდაცია კი ინფლაციური წნეხის შერბილებას უწყობს ხელს. პანდემიის გაურკვევლობაში ამ ეტაპზე  ხელმისაწვდომი ინფორმაციის ანალიზით, ინფლაციაზე ბიუჯეტის პროექტით გამოწვეული პოტენციური დამატებითი წნეხის განეიტრალება გამკაცრებული მონეტარული პოლიტიკით არის შესაძლებლი. 

სებ-ი ბიუჯეტის შესახებ დასკვნის მომზადებისას დაეყრდნო ბიუჯეტის ანალიზურ წარმოდგენას (იხ. ცხრილი ), რამდენადაც ის უკეთესად ასახავს ბიუჯეტის გავლენას ერთობლივ მოთხოვნასა და, შედეგად, ინფლაციურ პროცესებზე.

მლნ ₾

2021 წლის დამტკიცებული გეგმა

2022 წლის

ცვლილება

შემოსავლები

12,599

14,130

1,531

     საგადსახადო შემოსავლები

11,063

13,071

2,009

     არასაგადასახადო შემოსავლები

1,536

1,059

-478

ხარჯები

16,552

17,056

504

    მიმდინარე ხარჯები

12,581

12,293

-288

    კაპიტალური ხარჯები და წმინდა დაკრედიტება

3,972

4,764

792

დეფიციტი

3,953

2,926

-1,027

დეფიციტის დაფარვა

3,953

2,926

-1,027

    დეპოზიტების კლება

1,566

-241

-1,806

    ვალდებულებების ცვლილება

2,387

3,167

779

        ვალდებულებების ზრდა

5,124

4,404

-720

           მ.შ საგარეო ვალდებულებები

5,274

3,104

-2,170

           სახელმწიფო ფასიანი ქაღალდები

-150

1,300

1,450

        ვალდებულებების კლება

2,737

1,237

-1,500

           მ.შ საგარეო ვალდებულებები

2,694

1,194

-1,500



მთავრობა თავის მხრივ ფისკალური კონსოლიდაციის ყველა პარამეტრის ხელშეუხებლობის პირობას დებს. ბიუჯეტი ყველა მიმართულებით შესაძლოა კორექტირდეს, თუმცა დეფიციტის პარამეტრის - 4.4% გადახედვა  არცერთ ეტაპზე მოიაზრება.

საგარეო ვალის შემცირება და დონორების დახმარებებზე უარი 2022-ის პრიორიტეტად რჩება. არსებული სტრუქტურით ვალის  საგარეო მოწყვლადობა მაღალია (20-30% საშინაოთი მაინც ბალანსდებოდეს, კიდევ ჰო), რაც ფისკალური კონსოლიდაციის საფრთხეებს აჩენს.  სებ-ი ააგარეო დაფინანსებიდან ფისკალური კონსოლიდაციის საფრთხეებს არასდროს ამჩნევდა. ინფლაციურ წნეხს საერთოდ საბიუჯეტო ხარჯების შემცირება ასუსტებს.


 



მსგავსი სტატიები
გამოკითხვა
სიახლეების არქივი
ორშ სამ ოთხ ხუთ პარ შაბ კვ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
სპონსორები