
უწყების ცნობით, გაფორმების ეკონომიკურ ზონაში, საერთაშორისო აუდიტორული კომპანიების Bureau Veritas და SGS-ის 29 კომპანიის ინსპექტირების შედეგად დარღვევა არ გამოვლენილა.აღნიშნულ პერიოდში 88 კომპანიაში განხორციელდა სახელმწიფო კონტროლი, რაც საწარმოებში ღვინის ტექნოლოგიური პროცესის საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრულ მოთხოვნებთან შესაბამისობის დადგენას გულისხმობს.ამასთან, აღებული 127 ნიმუშიდან დარღვევა აღმოჩნდა 4 კომპანიის 4 ნიმუშში."ნიმუშების გარკვეულ ნაწილზე ლაბორატორიული კვლევები გრძელდება", - წერს ღვინის ეროვნული სააგენტო. საექსპორტო ალკოჰოლური სასმელების ორგანოლეპტიკური ტესტირების მიზნით, ჩატარდა 64 დეგუსტაცია. სადეგუსტაციოდ შემოსული 2931 ნიმუშიდან 2822 დადებითად, ხოლო 109 ნიმუში უარყოფითად შეფასდა. ნიმუშის ორგანოლეპტიკური ტესტირება ხდება ფერსა და გამჭვირვალობაზე, ტიპურობაზე, დაავადებების არსებობაზე, არომატზე, გემოსა და ჰარმონიულობაზე.ღვინის ეროვნული სააგენტოს თქმით, შესაბამისი სამსახურები უწყვეტად ახორციელებენ ხარისხის მონიტორინგს, რათა ათეულ მილიონობით ლიტრი ქართული ღვინო საერთაშორისო სტანდარტებს აკმაყოფილებდეს, იყოს კონკურენტუნარიანი და მასზე მოთხოვნა კიდევ უფრო მეტად გაიზარდოს.
1745396629

ღვინის ეროვნული სააგენტოს ცნობით, გამოფენას ProWine Tokyo 2025 50 ათასამდე ვიზიტორი სტუმრობდა, მათ შორის, ღვინის პროფესიონალები და კომერციული სფეროს წარმომადგენლები, რაც მნიშვნელოვანია იაპონიაში ქართული ღვინის ცნობადობის გაზრდისთვის, ბაზარზე დამკვიდრებისა და სავაჭრო პარტნიორების მოძიებისთვის.ProWein Tokyo-ს იაპონიაში საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი თეიმურაზ ლეჟავა დაესწრო. გამოფენაზე ღვინის წარსადგენად, ქართველმა მეწარმეებმა მხარდაჭერა იაპონიაში საქართველოს საელჩოსგანაც მიიღეს.ტოკიოში ასევე გაიმართა ქართული ღვინის საგანმანათლებლო მასტერკლასი და დეგუსტაცია, რომელსაც 30 ღვინის პროფესიონალი, მედიის და კომერციული სექტორის წარმომადგენელი დაესწრო. დეგუსტაციას უძღვებოდა საფრანგეთის ღვინის აკადემიის (Academie du Vin) ექსპერტი ფრედერიკ კაიუე (Frederic Cayuela), რომელიც იაპონიის ღვინის სფეროშიც მოღვაწეობს და იაპონურ კომპანიას Oteroirs K.K. წარმოადგენს. დეგუსტაციაზე წარმოდგენილი იყო სხვადასხვა სახეობის 7 ქართული ღვინო.იაპონია ქართული ღვინის ერთ-ერთი სტრატეგიული ბაზარია, სადაც ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინის პირველი მასშტაბური წარდგენა 2014 წელს გაიმართა. შემდგომ წლებში, ასევე ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინის კომპანიები მონაწილეობდნენ გამოფენებში Foodex Japan, Wine and Gourmet Japan, RAW Wine Tokyo, ProWein Tokyo, ადგილობრივ ღვინის კონკურსებში, ქართული ღვინის წარდგენა-დეგუსტაციებში, რომლებიც იაპონიის სხვადასხვა ქალაქში გაიმართა; პარალელურად, მოეწყო იაპონელი ღვინის პროფესიონალებისა და მედიის წარმომადგენლების ტურები საქართველოში.
1744873650

საქართველოს აეროპორტების გაერთიანებამ უნგრულ ავიაკომპანიასთან მოლაპარაკებები წარმატებით დაასრულა.ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტიდან პირდაპირი რეგულარული ფრენები გერმანიის 5 ქალაქის მიმართულებით ხორციელდება. ჯამურად, საქართველოდან გერმანიის მიმართულებით 4 ავიაკომპანია პირდაპირ რეგულარულ ფრენებს 8 მიმართულებით ასრულებს. 2024 წელს ჯამურად, საქართველოს გერმანიიდან 78,644 ვიზიტორი იყო ესტუმრა.29 აპრილიდან Wizz Air დავით აღმაშენებლის სახელობის აეროპორტიდან კიდევ ერთი, მადრიდის მიმართულებით განაახლებს ფრენებს. ხოლო 3 ივნისიდან სრულიად ახალი, ლიონის მიმართულება დაემატება.ამ ეტაპზე, დავით აღმაშენებლის სახელობის აეროპორტიდან 6 ავიაკომპანია პირდაპირ რეგულარულ ფრენებს 18 ქვეყნის 32 მიმართულებით ასრულებს. აქედან 24 პირდაპირი მიმართულება ევროპულია.
1744708945

სების კვლევის თანახმად, გასული წლის მონაცემებით, ღვინის სექტორში რეგისტრირებულ საწარმოთა წილი მთლიანად ქვეყნის მასშტაბით რეგისტრირებული საწარმოების 0.23%-ია.სების მონაცემებით, ბოლო10 წლის განმავლობაში ღვინის სექტორი საქართველოში სტაბილურად მზარდია.ამასთან, ღვინის მწარმოებელი კომპანიების ბრუნვა 2014-2023 წლებში 11.6%–ით იყო გაზრდილი.ბრუნვა საშუალოდ ერთ მოქმედ ღვინის საწარმოზე 2024 წელს ₾1 მლნ იყო, 2023 წელს კი ₾1.1 მლნ.
1744276788

ტრენინგის მიზანს საქართველოს ღვინის სექტორისთვის ბაზრის დივერსიფიკაციის შესაძლებლობების მხარდაჭერა წარმოადგენდა, განსაკუთრებით ამერიკის შეერთებულ შტატებში, კანადაში, გერმანიაში, დანიაში, ფინეთში, ნორვეგიასა და შვედეთში.სამდღიანი ინტერაქციული ტრენინგი მოიცავდა ისეთ საკითხებს, როგორებიცაა: ბაზრის სტრუქტურის სიღრმისეული მიმოხილვა, ფასწარმოება და პროდუქტის განთავსება, ბრენდინგი და ბიზნესის სამიზნე რეგიონებში განვითარების სტრატეგიები. ღონისძიებას, ღვინის სექტორის 130-ზე მეტი წარმომადგენელი დაესწრო. ტრენინგის მონაწილეებმა მიიღეს ცოდნა, რომელიც უმნიშვნელოვანესია მათთვის საინტერესო ღვინის ბაზრებზე ექსპორტის მეშვეობით ბიზნესის განვითარებისთვის.FAO, ENPARD IV პროგრამის ფარგლებში, ევროკავშირისა და შვედეთის მხარდაჭერით, განაგრძობს ქართველი მევენახეებისა და მეღვინეების მხარდაჭერას. როგორც სხვლის მეთოდების ტრენინგებით, ასევე ევროპული ყურძნის ჭიის გამრავლების შემაფერხებელი პროგრამითა თუ ექსტენციის სერვისებით, FAO ასობით ადგილობრივ ფერმერსა და მწარმოებელს ეხმარება. ღვინის ექსპორტის ტრენინგზე შეძენილი ცოდნა და უნარები, ხელს შუწყობს საქართველოს ღვინის სექტორი წარმომადგენლების შემოსავლების ზრდას, წარმოებული პროდუქტის ისეთ ბაზრებზე ექსპორტის გზით, სადაც მაღალი ხარისხის ღვინო მოთხოვნადია.„ევროკავშირის და შვედეთის მხარდაჭერით, FAO-მ შეძლო სარგებლიანი თანამშრომლობა საქართველოს ღვინის წარმოებაში ჩართულ იმ პროფესიონალებთან, რომლებიც ქვეყნის მდიდარ კულტურულ მემკვიდრეობას უვლიან. ღვინის ექსპორტის ტრენინგის მეშვეობით კი ღვინის სექტორის წარმომადგენლები უკეთესად არიან ინფორმირებულები იმ ბაზრებზე, სადაც მომხმარებლები ძვირად ღირებულ და უნიკალურ ღვინოებს ყიდულობენ. ENPARD IV-ის ფარგლებში, FAO განაგრძობს ღვინის წარმოების გაუმჯობესებისა და მისი ექსპორტის პოტენციალის განვითარების მხარდაჭერას საქართველოში“, - ამბობს FAO-ს პროგრამის მენეჯერი გუიდო აგოსტინუჩი.„საგანმანათლებლო სესიებისას გაზიარებული ცოდნა მართლაც უმნიშვნელოვანესია სწორი პოზიციონირების, რელევანტურობის და, შესაბამისად, საერთაშორისო ბაზრებზე წარმატების უზრუნველსაყოფად. ევროკავშირთან და შვედეთთან პარტნიორობით, ENPARD პროგრამის ფარგლებში, FAO მევენახეობასა და ღვინის წარმოებას წარმატებით უწყობს ხელს. ევროპულ და ჩრდილოეთ ამერიკის ბაზრებზე ღვინის ექსპორტისთვის რელევანტური მოთხოვნების შესახებ ინფორმაციის გაზიარება კი ასეთივე მნიშვნელოვანია კომერციული სტრატეგიის განვითარებისთვის და სექტორის მდგრადი ზრდისთვის”, - ამბობს დენის რეისი, საქართველოში ევროკავშირის წარმომადგენლობის მდგრადი სასურსათო სისტემების პროგრამის მენეჯერი.ევროკავშირის შესახებ30 წელზე მეტია ევროკავშირს საქართველოსთან მჭიდრო პარტნიორული ურთიერთობა აკავშირებს. ქვეყნის განვითარებას ევროკავშირი ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარებით და ექსპერტული, ინოვაციებისა და ფინანსური მხარდაჭერის გზით ახორციელებს. ევროკავშირსა და საქართველოს მოქალაქეებს შორის ურთიერთობა მშვიდობის, თავისუფლების, დემოკრატიის, ადამიანის უფლებებისა და ინკლუზიური ეკონომიკური ზრდის საერთო ღირებულებებს ეფუძნება. საქართველოში ევროკავშირის მხარდაჭერის შესახებ მეტი ინფორმაცია იხილეთ მითითებულ ბმულზე: https://eu4georgia.eu/ka/evrokavshiri-sakartveloshi/ პროექტის შესახებევროკავშირი, ENPARD პროგრამის ფარგლებში, მხარს უჭერს სოფლის მეურნეობასა და სოფლის განვითარებას საქართველოში. სოფლად ეკონომიკური შესაძლებლობების გაძლიერებისა და საქართველოში სიღარიბის შემცირების მიზნით ENPARD პროგრამა 2013 წლიდან ხორციელდება. პროგრამა, საწყის ეტაპზე, მხარს უჭერდა სოფლის მეურნეობის პოტენციალის განვითარებას ქვეყანაში. მომდევნო ეტაპზე, პროგრამა ასევე კონცენტრირდა სოფლად მცხოვრები მოსახლეობისთვის ეკონომიკური შესაძლებლობების გაჩენის ხელშეწყობაზე. 2021 წლიდან პროგრამა ქვეყნის მხარდაჭერას სურსათის უვნებლობის გაუმჯობესების კუთხითაც ახორციელებს ევროკავშირისა და შვედეთის ფინანსური მხარდაჭერით, ENPARD IV-ის ფარგლებში, სურსათის უვნებლობის კომპონენტის მთავარ განმახორციელებელ ორგანიზაციებთან, FAO-სა და ჩეხეთის განვითარების სააგენტოსთან ერთად.
1744272432

ადგილწარმოშობის დასახელების ახალი ღვინოა „ლეჩხუმი“ – მშრალი ღვინო, რომელიც შეიძლება იყოს თეთრი და ქარვისფერი. მიკროზონა მდებარეობს ლეჩხუმში და მოიცავს ცაგერის მუნიციპალიტეტის ადმინისტრაციულ საზღვრებში მოქცეული რიონის, ლაჯანურისა და ცხენისწყლის ხეობების მევენახეობისათვის ხელსაყრელ ნიადაგობრივ-კლიმატური პირობების არეალს. ღვინო „ლეჩხუმი“ შეიძლება დამზადდეს მხოლოდ შესაბამის მიკროზონაში მოწეული ცოლიკაურის ჯიშის ყურძნიდან. დაუშვებელია სხვა ჯიშების გამოყენება.ღვინო „ლეჩხუმის“ გეოგრაფიული აღნიშვნის რეგისტრაციის მოთხოვნით, ინტელექტუალური საკუთრების ეროვნულ ცენტრს „საქპატენტი“ ღვინის ეროვნულმა სააგენტომ მიმართა.რაც შეეხება ადგილწარმოშობის დასახელების ახალ ღვინოს „რაჭა“, ის წითელი მშრალი ღვინოა, ღია ლალისფრიდან მუქ ლალისფრამდე; რაჭის მიკროზონაში, ონისა და ამბროლაურის გარდა, შედის ამ ორი მუნიციპალიტეტის სოფლები: ხვანჭკარა, წესი, კვაცხუთი, სადმელი, ღვიარა, ბოსტანა, დიდი ჩორჯო, პატარა ჩორჯო, მეორე ტოლა, პირველი ტოლა, ჭრებალო, ქვემო ჭყვიში, ზემო ჟოშხა, ქვემო ჟოშხა, ქვიშარი, ღვარდია, ბარეული, ღადიში, ბაჯი, ბუგეული, საკეცია, ჯვარისა, იწა, ქვემო კრიხი, ახალსოფელი, გორი, ხიმში, აბანოეთი, ძირაგეული, მუხლი, ნიგვზარა, ზუდალი, შარდომეთი და სორი.ღვინო „რაჭა“ შეიძლება დამზადდეს მხოლოდ რაჭის მიკროზონაში მოწეული ალექსანდროულის და მუჯურეთულის ჯიშის ყურძნიდან. დასაშვებია 15%-მდე, ჯამურად, ამავე მიკროზონის კაბისტონის, ძელშავის და საფერავის ჯიშების გამოყენებაც.ზემოხსენებული ადგილწარმოშობის დასახელების ღვინოებისთვის გეოგრაფიული აღნიშვნის რეგისტრაციის მოთხოვნით, ინტელექტუალური საკუთრების ეროვნულ ცენტრს „საქპატენტი“ მევენახეთა ასოციაცია „ხვანჭკარამ“ მიმართა.უწყების ცნობით, საქართველოში დარეგისტრირებულია დაცული ადგილწარმოშობის დასახელების ღვინოებია: ქინძმარაული, მანავი, კახეთი, ნაფარეული, თელიანი, მუკუზანი, წინანდალი, ახაშენი, გურჯაანი, ხვანჭკარა, ატენი, სვირი, ვაზისუბანი, კარდენახი, ტიბაანი, ტვიში, ყვარელი, კოტეხი, ხაშმის საფერავი, ბოლნისი, სალხინოს ოჯალეში, ახმეტა, წარაფი, ახოები, მაღრაანის ქისი, ოყურეშის უსახელოური, ზეგაანი, ასურეთული შალა, ოკამი, ობჩა, ლეჩხუმი და რაჭა.აღნიშნული ღვინოების წარმოების სპეციფიკაციის მომზადებასა და რეგისტრაციასთან დაკავშირებულ სხვა ტექნიკურ საკითხებში ღვინის ეროვნული სააგენტო „ქართული ღვინის ადგილწარმოშობის დასახელების სისტემის განვითარებისა და ქართული ღვინის აღნიშვნების დაცვის ხელშეწყობის პროგრამის“ ფარგლებში მონაწილეობდა.
1744107659

ღვინის სააგენტოს ინფორმაციით, ღონისძიებას ადგილობრივი სომელიეები, ღვინის ექსპერტები, მედიისა და ჰორეკა სექტორის წარმომადგენლები დაესწრნენ.სკანდინავიის ქვეყნებში (ნორვეგია, შვედეთი, დანია) ქართული ღვინის პოპულარიზაციის აქტივობები 2022 წლიდან გააქტიურდა.მათ შორის, დეგუსტაცია-პრეზენტაციები და სამეცნიერო-დოკუმენტური ფილმის „საქართველო ღვინის სამშობლო“ ჩვენებები გაიმართა.ქართული ღვინის კომპანიები მონაწილეობდნენ საერთაშორისო გამოფენებში "RAW WINE“ (კოპენჰაგენი), Expovina(ციურიხი) და Stockholm Food and Wine (სტოკჰოლმი).
1744095010

დეგუსტაციაში სხვადასხვა ღვინის კომპანიის ექვსი ღვინო მონაწილეობდა საქართველოს მევენახეობის რეგიონებიდან. პრეზენტაციას 70-მდე სტუდენტი დაესწრო.დააგემოვნეს ქვევრის, ასევე კლასიკური წესით დაყენებული ღვინოები; განსაკუთრებული მოწონება წითელმა ღვინოებმა დაიმსახურა.კლუბში 300-მდე წევრია და აღნიშნული აქტივობა აშშ-ში ქართული ღვინის ცნობადობის გაზრდას ემსახურება. აშშ ერთ-ერთ სტრატეგიული საექსპორტო ბაზარია. 2024 წელს 1,2 მილიონ ლიტრი გავიდა, 2023-ში ექსპორტირებულზე 32%-ით მეტი.
1743752415

სააგენტოს ცნობით, თითოეული ღონისძიების ფარგლებში, სადეგუსტაციოდ წარმოდგენილი იყო 5 ქართული ღვინო, ასევე, საქართველოს, როგორც ღვინის სამშობლოს და თანამედროვე განვითარებული მეღვინეობის ქვეყნის შესახებ პრეზენტაციები. მომხმარებელზე ორიენტირებული მსგავსი ფორმატის ღონისძიებების მიზანია ქართული ღვინის ბაზრების დივერსიფიცირება და გაყიდვების ზრდის ხელშეწყობა.მაღაზიათა ქსელი H-E-B, რომელიც დაფუძნებულია ტეხასის შტატში, აშშ-ის უმსხვილესი კომპანიების სიაში შედის და მოიცავს 400-ზე მეტ მაღაზიას ტექსასსა და მექსიკაში.ამერიკის შეერთებული შტატები ქართული ღვინის ერთ-ერთ სტრატეგიულ საექსპორტო ბაზარს წარმოადგენს. ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, 2013 წლიდან განხორციელებულმა მიზანმიმართულმა მარკეტინგულმა აქტივობებმა მნიშვნელოვნად შეუწყო ხელი აშშ-ში ქართული ღვინის ცნობადობის და ექსპორტის ზრდას. 2024 წელს ექსპორტმა ისტორიულ მაქსიმუმს - 1,2 მილიონ ლიტრს მიაღწია, რაც 2023 წლის მაჩვენებელს 32%-ით აღემატება.
1743583343

სააგენტოს ინფორმაციით, გასულ, 2024 წელს TEXSOM-ის კონკურსზე მედლები 25-მა ქართულმა ღვინომ დაიმსახურა.ქართული ღვინის წარმატება მსგავს საერთაშორისო პრესტიჟულ კონკურსში მიანიშნებს მის რეპუტაციასა და მაღალ ხარისხზე, ასევე, ხელს უწყობს მსოფლიო მასშტაბით პოპულარიზაციას და გაყიდვების ზრდას. TEXSOM-ის კონკურსზე წარდგენილი იყო სხვადასხვა ქართული კომპანიის ის 50 ქართული ღვინო და ბრენდი, რომლებიც აშშ-ის ბაზარზე უკვე იყიდება.ტექსასის სომელიეთა კონფერენცია TEXSOM 2005 წელს დაარსდა ადგილობრივი სომელიეებისთვის პროფესიული სტანდარტებისა და განათლების ამაღლების მიზნით. კონფერენცია შემდგომ ღვინის სფეროში ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი საერთაშორისო ღონისძიება გახდა.2014 წლიდან კონფერენციას დაემატა ყოველწლიური საერთაშორისო ღვინის კონკურსი, რომლის ჟიურის შემადგენლობაშიც არიან ღვინის პროფესიონალები და სომელიეები მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან.აღსანიშნავია, რომ მარკეტინგული კომპანია „Colangelo & Partners“ ქართულ ღვინოს აშშ-ის ბაზარზე ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტის ფარგლებში 2022 წლიდან უწევს პოპულარიზაციას. ამ პერიოდში დაფიქსირდა ქართული ღვინის ექსპორტის მზარდი ტენდენცია. 2024 წელს ექსპორტმა 1,2 მილიონ ლიტრს მიაღწია, რაც 2023 წლის მაჩვენებელს 32%-ით აღემატება.
1743498799