
საანგარიშო პერიოდში ყველაზე მეტი სასტუმრო და სასტუმროს ტიპის დაწესებულება ფუნქციონირებდა თბილისსა (22.5%) და აჭარის ა/რ-ში (20.5%).დიაგრამა ასახავს სასტუმროების რაოდენობის განაწილებას რეგიონების მიხედვით.სასტუმროს მომსახურებით დაკავებული ეკონომიკური სუბიექტებისათვის ყველაზე გავრცელებულ ორგანიზაციულ-სამართლებრივ ფორმას წარმოადგენდა „ინდივიდუალური მეწარმე“, რომელიც შეადგენდა 2024 წელს მოქმედი სასტუმროებისა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებების საერთო რაოდენობის 62.9%-ს.სასტუმროებისა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებების 99.8% კერძო საკუთრებაში იყო, ხოლო 0.2% - სახელმწიფო საკუთრებაში.2024 წელს საქართველოში მოქმედი სასტუმროებისა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებების საერთო ფართობი 3 610.5 ათას კვადრატულ მეტრს (2023 წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 2.4%-ით მეტს) შეადგენდა, საიდანაც უშუალოდ ნომრების საცხოვრებელი ფართი 1 616.5 ათასი კვადრატული მეტრი იყო (2023 წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 4.1%-ით მეტი).საქსტატის მონაცემებით, 2024 წელს მოქმედ სასტუმროებსა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებებში ადგილების საერთო რაოდენობამ 113.5 ათასი შეადგინა, რაც 5.3%-ით მეტია 2023 წლის შესაბამის მაჩვენებელზე. ნომრების საერთო რაოდენობა 2024 წელს წინა წელთან შედარებით 2.1%-ით გაიზარდა და 51.2 ათასი შეადგინა.2024 წელს საქართველოს სასტუმროები და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებები 5.8 მილიონ სტუმარს მოემსახურა, რაც 16.5%-ით მეტია წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე. სტუმართა 63.5%-ს უცხოელები შეადგენდნენ და მათი უმეტესობა, 549.9 ათასი (სტუმრების ჯამური რაოდენობის 14.9%), ისრაელის მოქალაქე იყო, რაც 2023 წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 57.4%-ით მეტია. ევროკავშირის მოქალაქეები, რომელთა უმეტესობა გერმანიისა (ევროკავშირის მოქალაქე სტუმრების 30.6%) და პოლონეთის (ევროკავშირის მოქალაქე სტუმრების 20.8%) მოქალაქეები იყვნენ, უცხოელი სტუმრების მთლიანი რაოდენობის 8.2%-ს შეადგენდნენ.2024 წელს საზღვარგარეთის ქვეყნებიდან საქართველოს სასტუმროებსა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებებს უმეტესად სტუმრობდნენ დასვენებისა და რეკრეაციის მიზნით (89.8%).სასტუმროებსა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებებში დასვენებისა და რეკრეაციის მიზნით განთავსებული უცხოელი სტუმრების უმეტესობას ისრაელისა და რუსეთის ფედერაციის მოქალაქეები წარმოადგენდნენ (შესაბამისად, 15.4 და 14.7 %).2024 წელს საქართველოს სასტუმროებსა და სასტუმროს ტიპის დაწესებულებებში დასაქმებული იყო 29 082 ადამიანი, რომელთა უმეტესობას (53.3%-ს) ქალები წარმოადგენდნენ.
1756201860

წინა წლის შესაბამის კვარტალთან შედარებით სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ერთეულის ღირებულების ინდექსი გაიზარდა 12.8%-ით. ინდექსის ზრდა, ძირითადად, გამოწვეული იყო ცოცხალი ცხოველების და ცხოველური წარმოშობის პროდუქტების ღირებულების 20.1%-იანი მატებით, რაც 9.11 პ.პ.-ით აისახა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე. ამავე პერიოდში მრავალწლოვანი კულტურების ღირებულება 10.6%-ით შემცირდა, ხოლო ერთწლოვანი კულტურების ღირებულება 37.8 %-ით გაიზარდა, რამაც, შესაბამისად, -4.11 და 7.82 პ.პ. შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში.ქვემოთ მოცემულ ცხრილში წარმოდგენილია 2025 წლის მეორე კვარტალში სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ერთეულის ღირებულების ინდექსები წინა კვარტალთან და წინა წლის შესაბამის კვარტალთან შედარებით, ასევე ინდექსების ფორმირებაში მონაწილე სასოფლო - სამეურნეო პროდუქტების ჯგუფების შესაბამისი წვლილები:
1756108139

2025 წლის ივნისთან შედარებით ფასები 1.2%-ით შემცირდა სამთო-მოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების ჯგუფზე, რამაც -0.08 პ.პ.-ით იქონია ზეგავლენა ჯამური ინდექსის ცვლილებაზე. ამავე პერიოდში ფასები შემცირდა დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციის ჯგუფზე (-0.3%), რამაც -0.21 პ.პ. შეიტანა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაში. ჯგუფში შემავალი პროდუქტებიდან აღსანიშნავია ფასების კლება კვების პროდუქტებზე (-0.7%). გარდა ამისა, ფასების 3%-იანი ზრდა დაფიქსირდა ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლის და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე, რომლის წვლილმაც თვის ჯამური ინდექსის ცვლილებაში 0.31 პ.პ. შეადგინა.12 თვიან პერიოდში ინდექსის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ პროდუქტებზე: სამთო-მოპოვებითი მრეწველობა და კარიერების დამუშავება: ფასები გაზრდილია 13.9%-ით, რაც მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე 0.87 პ.პ.-ით აისახა. ჯგუფში აღსანიშნავია ფასების მატება ლითონის მადნებზე (19.3%); დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქცია: ფასები გაიზარდა 2%-ით, რამაც მთლიანი ინდექსის ზრდაზე 1.66 პ.პ.-ით მოახდინა გავლენა. ფასები გაიზარდა კვების პროდუქტებზე (3.9%) და სასმელებზე (4.5%); ელექტროენერგია, აირი, ორთქლი და კონდიცირებული ჰაერი: ფასები გაიზარდა 10%-ით, რამაც მთლიანი ინდექსის წლიურ ცვლილებაზე 1.03 პ.პ.-ით იქონია გავლენა
1755687618

2025 წლის იანვარ-ივლისში ათი უმსხვილესი ქვეყნის წილმა საქართველოს მთლიან ადგილობრივ ექსპორტში 70.8% შეადგინა. ამ მხრივ, უმსხვილესი საექსპორტო პარტნიორები არიან: რუსეთი ($385.6 მლნ) თურქეთი (4175.2 მლნ) ჩინეთი (4168.8 მლნ). 2025 წლის იანვარ-ივლისში ადგილობრივი ექსპორტის ათეულში პირველ ადგილზე ძვირფასი ლითონების მადნები და კონცენტრატები არის წარმოდგენილი $202.9 მლნ-ით, აღნიშნული სასაქონლო ჯგუფის წილი მთლიანი ადგილობრივი ექსპორტის 11.6%-ს შეადგენს. მეორე ადგილზეა ყურძნის ნატურალური ღვინოები, $144.8 მლნ-ით (მთლიანი ადგილობრივი ექსპორტის 8.3%), ხოლო მესამე ადგილს იკავებს სპირტიანი სასმელები $122.3 მლნ-ით (მთლიანი ადგილობრივი ექსპორტის 7%).
1755595132

დონე შემცირებულია როგორც ქალაქის ისე სოფლის ტიპის დასახლებებში, შესაბამისად, 0.3 პ.პ.-ით და 0.4 პ.პ.-ით. დასაქმების დონე ქალაქის ტიპის დასახლებებში შემცირებულია 1.4 პ.პ.-ით, ხოლო სოფლის ტიპის დასახლებებში გაზრდილია 0.5 პ.პ.-ით და შესაბამისად 46.5%-ს და 46.3%-ს შეადგენს.2025 წლის II კვარტალში წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით დაქირავებულთა წილი დასაქმებულთა საერთო რაოდენობაში 1.6 პ.პ.-ით გაიზარდა და 69% შეადგინა.2025 წლის II კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, უმუშევრობის დონე საქალაქო ტიპის დასახლებებში გაზრდილია 2.1 პ.პ.-ით, ხოლო სოფლის ტიპის დასახლებებში შემცირებულია 1.5 პ.პ.-ით.უმუშევრობის დონე ტრადიციულად მაღალია კაცებში, ქალებთან შედარებით.საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის II კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, აღნიშნული მაჩვენებელი ქალებში გაიზარდა 1.3 პ.პ.-ით, ხოლო კაცებში უცვლელი დარჩა და შესაბამისად 12.2%-ს და 15.9%-ს შეადგენს. სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე ქალებთან შედარებით მაღალია კაცებში.2025 წლის II კვარტალში აღნიშნული მაჩვენებელი ქალებში 43.7%-ს, ხოლო კაცებში 66.2%-ს შეადგენდა. წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით სამუშაო ძალის მონაწილეობის დონე ქალებში შემცირებულია 0.7 პ.პ.-ით, ხოლო კაცებში გაზრდილია 0.1 პ.პ.-ით.2025 წლის II კვარტალში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, დასაქმების დონე ქალებში შემცირებულია 1.2 პ.პ.-ით, ხოლო კაცებში გაზრდილია 0.1 პ.პ.-ით.
1755592216

საანგარიშო პერიოდში, სამაცივრე მეურნეობების მიერ უცხო ქვეყნებში გაყიდული პროდუქციის ღირებულებამ 7.4 მლნ. ლარი შეადგინა, რაც ამავე პერიოდში გაყიდული პროდუქციის მთლიანი ღირებულების 3.%-ს შეადგენს. საზღვარგარეთ ძირითადად რეალიზებულია ქათმის ხორცი, ხილი და ბოსტნეული.გამოკვლევის შედეგების მიხედვით, კამერების საშუალო დღიური დატვირთვა (პროცენტულად კამერების ჯამური ტევადობიდან) აპრილში შეადგენდა 44%-ს, მაისში – 44.8%-ს, ხოლო ივნისში – 58.1%-ს.2025 წლის II კვარტალში საქართველოში 116 ერთეული ცხოველთა და ფრინველთა სასაკლაო ფუნქციონირებდა, მათგან 19.8% მდებარეობს კახეთის რეგიონში, 16.4% – ქვემო ქართლის რეგიონში, 15.5% – შიდა ქართლის რეგიონში, 14.7% – იმერეთის რეგიონში, 9.5% – სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონში, 8.6% – მცხეთა მთიანეთის რეგიონში, ხოლო 15.5% სხვა რეგიონებშია განთავსებული.საქსტატის გამოკვლევის შედეგების მიხედვით, 2025 წლის II კვარტალში სასაკლაოებში დაიკლა 124.8 ათასი სული პირუტყვი, საიდანაც 34.3% – მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვი, 59% – ღორი, ხოლო 4.7% ცხვარი და თხა იყო. დანარჩენი პირუტყვის წილი (არ მოიცავს ფრინველს) 1.9%-ს შეადგენს.გარდა ამისა, საანგარიშო პერიოდის განმავლობაში სასაკლაოებში დაკლული ფრინველის რაოდენობა 3 133.6 ათასი ერთეულით განისაზღვრა.სასაკლაოების მიერ 2025 წლის II კვარტალში 15.5 ათასი ტონა ხორცი იქნა წარმოებული (იგულისხმება დაკლული წონა, ფრინველის ხორცის ჩათვლით), საიდანაც 31.8% მოდის მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის ხორცზე, 32.4% – ფრინველის ხორცზე, 34.9% – ღორის ხორცზე, 0.9% – ცხვრისა და თხის ხორცზე, ხოლო დანარჩენს უმნიშვნელო წილი უკავია.საანგარიშო პერიოდში მომსახურება გაეწია 9.6 ათას პირს, საიდანაც 44.7% შინამეურნეობების (ოჯახური მეურნეობები) სახით იყვნენ წარმოდგენილნი, სასაკლაოებში დასაქმებულთა საშუალო თვიურმა რაოდენობამ კი 1 021 კაცი შეადგინა.ერთეული პირუტყვის დაკვლაზე მომსახურების საშუალო ფასი შეადგენს: მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის დაკვლის საფასური – 40.5 ლარი, ღორის დაკვლის საფასური – 33.7 ლარი, ხოლო ცხვრის ან თხის დაკვლის საფასური – 13.3 ლარი.2025 წლის II კვარტალში საქართველოში 234 ერთეული სამაცივრე მეურნეობა ფუნქციონირებდა, რომელთა უმრავლესობაც (43.6%) შიდა ქართლის რეგიონშია განთავსებული. მოქმედი სამაცივრე მეურნეობები ასევე განთავსებულია თბილისში (15.8%), კახეთის რეგიონში (12.8%), სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონში (7.7%), იმერეთის რეგიონში (5.1%), ქვემო ქართლის რეგიონში (4.7%), აჭარის ა.რ.-ში (4.3%), გურიის რეგიონში (2.1%), სამცხე-ჯავახეთის რეგიონში (1.7%), მცხეთა-მთიანეთის რეგიონში (1.7%) და რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის რეგიონში (0.4%).საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის II კვარტალში მომსახურება გაეწია 399 მომხმარებელს. მწარმოებელთა და გადამყიდველთა რაოდენობამ, რომელთაგანაც შესყიდულ იქნა პროდუქცია შემდგომი რეალიზაციის მიზნით 735 ერთეული შეადგინა, ხოლო სამაცივრეებში დასაქმებულთა საშუალო თვიური რაოდენობა 1 508 კაცით განისაზღვრა.2025 წლის II კვარტალის განმავლობაში სამაცივრეებში შენახული (განთავსებული) იყო 90.7 ათასი ტონა პროდუქცია, მათ შორის 41.6% – ქათმის ხორცი (გაყინულის ჩათვლით), 20.7% – ხორცი და ხორცპროდუქტები (ნახევარფაბრიკატების ჩათვლით, ქათმის ხორცის გარდა), 14.8% – თევზეული, 11.8% – ხილი და ბოსტნეული, 6.2 პროცენტი – რძის პროდუქტები და 4.9% – სხვა პროდუქტები.2025 წლის II კვარტალში სამაცივრე მეურნეობებში შენახული პროდუქციის მთლიანი მოცულობიდან 14%-ს – საკუთარი წარმოების, 25.6%-ს – შემდგომი რეალიზაციის მიზნით შესყიდული, ხოლო 60.4%-ს მომსახურების სახით შენახული პროდუქცია შეადგენდა. ამავე პერიოდში, მომსახურების სახით მიღებულმა შემოსავალმა 7.8 მლნ. ლარი შეადგინა.2025 წლის II კვარტალში საქართველოში 29 ელევატორი ფუნქციონირებდა, რომელთა უმრავლესობაც ქვემო ქართლის (34.5%) რეგიონში იყო განთავსებული. ელევატორების 20.7% ფუნქციონირებდა სამეგრელო-ზემო სვანეთის რეგიონში, 13.8% კახეთის რეგიონში, 10.3% – შიდა ქართლის რეგიონში, 10.3% – თბილისში, 6.9% – იმერეთის რეგიონში, 3.4% – გურიის რეგიონში.2025 წლის II კვარტალის განმავლობაში მომსახურება გაეწია 15 მომხმარებელს. მწარმოებელთა და გადამყიდველთა რაოდენობამ, რომელთაგანაც შესყიდულ იქნა პროდუქცია შემდგომი რეალიზაციის მიზნით, 41 ერთეული შეადგინა, ხოლო ელევატორებში დასაქმებულთა საშუალო თვიური რაოდენობა 390 კაცით განისაზღვრა.2025 წლის II კვარტალში, ელევატორებში შენახული (განთავსებული) იყო 116.8 ათასი ტონა პროდუქცია, რომლის 65.8%-ს წარმოადგენდა ხორბალი და 17.5%-ს სოიოს შროტი. საანგარიშო პერიოდში, ელევატორებში განთავსებული პროდუქციის მთლიანი მოცულობის 65.6%-ს ელევატორების მიერ შემდგომი რეალიზაციის მიზნით შესყიდული პროდუქცია შეადგენდა.2025 წლის II კვარტალში, ელევატორების მიერ გაყიდულია 73.2 მლნ. ლარის ღირებულების 65 ათასი ტონა პროდუქცია, საიდანაც 32.9% იყო იმპორტირებული პროდუქცია, ხოლო 58.3% – ადგილობრივი (საკუთარი წარმოების) პროდუქცია.ელევატორების მიერ საკუთარი წარმოების პროდუქციაში, როგორც მოცულობის, ისე ღირებულების მიხედვით, ჭარბობდა ხორბლის ფქვილი, რომელზეც მოდიოდა ელევატორების მიერ გაყიდული საკუთარი წარმოების პროდუქციის 78.4%.საქსტატის გამოკვლევის შედეგების მიხედვით, ელევატორების საცავების საშუალო დღიური დატვირთვა (პროცენტულად საცავების ჯამური ტევადობიდან) აპრილში შეადგენდა 45.6%-ს, მაისში – 45.2%-ს, ხოლო ივნისში – 45.8%-ს.
1755245091

ღორის რაოდენობა 175.6 ათასი სულით განისაზღვრა, რაც 12.5%-ით ნაკლებია წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე.ფრინველის რაოდენობა წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით 6.6%-ით გაიზარდა და 11.1 მილიონი ფრთა შეადგინა.საქსტატის წინასწარი მონაცემებით, 2025 წლის II კვარტალში რძის წარმოებამ 184.0 მილიონი ლიტრი შეადგინა, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე 1.1%-ით ნაკლებია.ხორცის წარმოებამ 18.2 ათასი ტონა შეადგინა, რაც 2024 წლის შესაბამის პერიოდის მაჩვენებელზე 9.5%-ით ნაკლებია.საანგარიშო პერიოდის განმავლობაში წარმოებულია 179.7 მილიონი კვერცხი, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე 6.6%-ით მეტია.
1755242453

აქედან, ექსპორტი 3 843.8 მლნ. აშშ დოლარი იყო (გაიზარდა 8.9%-ით), ხოლო იმპორტი 10 310.1 მლნ. აშშ დოლარი (გაიზარდა 10.8%-ით). უარყოფითმა სავაჭრო ბალანსმა 2025 წლის იანვარ-ივლისში 6 466.2 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, რაც საგარეო სავაჭრო ბრუნვის 45.7%-ია.
1755072595

აღნიშნული რაოდენობიდან საქართველოს რეზიდენტი ვიზიტორების მიერ საზღვარგარეთ განხორციელებულმა ვიზიტებმა 564.3 ათასი შეადგინა, რაც 0.4%-ით მეტია 2024 წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.საქართველოს რეზიდენტი ვიზიტორების მიერ საზღვარგარეთ განხორციელდა 385.8 ათასი ტურისტული ტიპის ვიზიტი, რაც 7.1%-ით მეტია წინა წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე. ქვემოთ მოცემული დიაგრამა ასახავს საქართველოს რეზიდენტი ვიზიტორების მიერ საზღვარგარეთ განხორციელებული ვიზიტების რაოდენობის განაწილებას ვიზიტის ტიპის მიხედვით.ვიზიტების უმრავლესობა, 48.3%, განხორციელდა საქართველოს რეზიდენტი 31-50 წლის ვიზიტორების მიერ, ქალების მიერ განხორციელებული ვიზიტების რაოდენობამ კი მთლიანი ვიზიტების რაოდენობის 46.7% შეადგინა.2025 წლის II კვარტალში ვიზიტების ყველაზე დიდი ნაწილი, 34.9%, განხორციელდა მეგობრების/ნათესავების მონახულების მიზნით.ვიზიტების უმრავლესობა განხორციელდა თურქეთსა და რუსეთის ფედერაციაში, შესაბამისად, 201.3 ათასი და 106.3 ათასი ვიზიტი. საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის II კვარტალში განხორციელებული ვიზიტებისას გათეული ღამეების საშუალო რაოდენობამ 6.4 ღამე შეადგინა, რაც 2024 წლის II კვარტალში დაფიქსირებულ მაჩვენებელზე (6.3 ღამე) 2%-ით მეტია. ვიზიტების 98.2% წარმოადგენდა განმეორებითი ხასიათის ვიზიტს. ქვემოთ მოცემული დიაგრამა ასახავს 2025 წლის II კვარტალში საზღვარგარეთ განხორციელებული ვიზიტების რაოდენობის პროცენტულ განაწილებას კმაყოფილების დონის მიხედვით.2025 წლის II კვარტალში განხორციელებული ვიზიტებისას გაწეული ხარჯები 582.8 მილიონ ლარს გაუტოლდა, რაც 1.9%-ით ნაკლებია წინა წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.ვიზიტზე საშუალო ხარჯი 2024 წლის II კვარტალთან შედარებით 2.3%-ით შემცირდა და 1 032.7 ლარი შეადგინა.
1754637295

მათ შორის: საცხოვრებელი სეგმენტის ინდექსი წინა თვესთან შედარებით შემცირდა 0.6%-ით, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით გაიზარდა 7.4%-ით; არასაცხოვრებელი სეგმენტის ინდექსი წინა თვესთან შედარებით გაიზარდა 7.8%-ით, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით 11.7%-ით; სამოქალაქო სეგმენტის ინდექსი წინა თვესთან შედარებით გაიზარდა 0.4%-ით, ხოლო გასული წლის შესაბამის თვესთან შედარებით 2.9%-ით. საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის ივნისში მშენებლობის ღირებულების ინდექსი წინა თვესთან შედარებით 1.1%-ით გაიზარდა. აღნიშნული ცვლილება, ძირითადად, განპირობებული იყო მშენებლობის დარგში დაქირავებით დასაქმებულთა საშუალო თვიური ნომინალური ხელფასის 4.8%-იანი ზრდით, რამაც 1.15 პ.პ. შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში.წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით მშენებლობის ღირებულების ინდექსი გაიზარდა 6.1%-ით. ინდექსის ზრდა, უმეტესწილად, გამოწვეული იყო მშენებლობის დარგში დაქირავებით დასაქმებულთა საშუალო თვიური ნომინალური ხელფასის 23.5%-იანი ზრდით და სამშენებლო მასალების 2.1%-იანი გაძვირებით, რამაც შესაბამისად, 4.85 და 1.25 პ.პ. შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში. ამასთან, 2022 წლის თებერვალთან შედარებით მშენებლობის ღირებულების ინდექსი გაიზარდა 24.4%-ით.
1754464000