ღონისძიება მოიცავდა ქართული ღვინის პროფესიონალურ დეგუსტაციებსა და მასტერკლასს სახელწოდებით: „საქართველოს ღვინოები: უძველესი ფესვები, თანამედროვე არომატები“. ჯამში, ფესტივალზე წარდგენილი იყო სხვადასხვა კომპანიის 30-მდე დასახელების ღვინო.ფესტივალი San Diego Food + Wine Festival ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ღონისძიებაა ღვინისა და კულინარიის სფეროში, რომელიც 2023 და 2024 წლებში გამოცემის USA Today მკითხველთა მიერ საუკეთესო ფესტივალად დასახელდა.ფესტივალზე, ღვინის ასეულობით მწარმოებლებთან ერთად, თავს იყრიან ცნობილი შეფმზარეულები, სომელიეები, ღვინის ექსპერტები, ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლები და მომხმარებლები.ღვინის სააგენტოში აღნიშნავენ, რომ მომხმარებელზე ორიენტირებული მსგავსი ტიპის ღონისძიებები მნიშვნელოვანია ქართული ღვინის პოპულარიზაციისა და შემდგომში მასზე მოთხოვნის ზრდისთვის აშშ-ის სტრატეგიულ ბაზარზე. აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კამპანიას ღვინის ეროვნულ სააგენტო უმსხვილეს ამერიკულ მარკეტინგულ კომპანიასთან Colangelo&Partners თანამშრომლობით ახორციელებს. კამპანიის ფარგლებში, აშშ-ის სხვადასხვა ქალაქში, ღვინის პროფესიონალებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის დეგუსტაცია-სემინარები იმართება; ქართული ღვინო წარმოდგენილია საერთაშორისო გამოფენებზე; მედიის, სომელიეებისა და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლებისთვის ეწყობა ღვინის ტურები საქართველოში, რაც ხელს უწყობს ქართული ღვინის უკეთ გაცნობასა და პოპულარიზაციას ამერიკულ ბაზარზე.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, მიმდინარე წლის შემოდგომაზე ქართული ღვინო ამერიკის შეერთებულ შტატებში წარმოდგენილი იყო შემდეგ ღონისძიებებზე: ქართული ღვინის მასშტაბურ დეგუსტაციაზე Wines of Georgia Grand Tasting (ლოს-ანჯელესი), ღვინის საერთაშორისო ფესტივალზე Karakterre (ნიუ-იორკი), ღვინის საერთაშორისო გამოფენაზე Orange Glou Fair (ნიუ-იორკი), ქართული ქარვისფერი ღვინის პირველი ფესტივალზე „Amber Georgia” (ნიუ-იორკი), ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაზე RAW Wine NYC (ნიუ-იორკი). ასევე შემოდგომაზე, ამერიკელი ღვინის პროფესიონალებისთვის, საქართველოში ორი ღვინის ტური გაიმართა.
1763641509
გაყიდვების ასოციაციის ორგანიზებული გამოფენა თიბისის მხარდაჭერით იმართება. მიზანი, მონაწილე კომპანიებისთვის უნიკალური შესაძლებლობის შექმნაა, პოტენციური მომხმარებლებისთვის პროდუქციის გაცნობის. სხვადასხვა სექტორის ლიდერ კომპანიებთან შეხვედრის, რათა საფუძველი ჩაუყარონ ერთობლივ თანამშრომლობას.სპეციალურად ღონისძიებისთვის ადგილზე B2B შეხვედრების სივრცე მოეწყობა. გამოფენაზე კომპანიები მოწვეული სტუმრებისთვის პრიზებსაც გაათამაშებნბიზნესგამოფენაში მონაწილეობა უფასოა. მხოლოდ რეგისტრაციაა საჭირო, შემდეგ ბმულზე: https://forms.gle/27ASHPoxB1w5VUM78.გამოფენა თბილისში უკვე 3 წელია იმართება და მასში არაერთი მსხვილი თუ საშუალო ბიზნესო, დამფუძნებლები და დირექტორები მონაწილეობდნენ.
1763634074
თიბისი და საქართველოს ხელოვნური ინტელექტის ასოციაცია (GAIA), ქართულ უნივერსიტეტებთან პარტნიორობით, ახალ პროექტს „AI და …“ იწყებენ.„AI და …“ ხელოვნური ინტელექტის საჯარო ლექციების ციკლია, რომლის მიზანი აკადემიურ სივრცეში, სხვადასხვა სფეროებზე, ხელოვნური ინტელექტის გავლენის შესახებ დისკუსიის დაწყება და ცნობიერების ამაღლება. პროექტში მონაწილეობენ საქართველოს სხვადასხვა უნივერსიტეტები, რომლებიც „სამ წერტილს“ იმ მიმართულებებზე საუბრით შეავსებენ, სადაც გამორჩეულად ძლიერი ფაკულტეტები და აკადემიური პერსონალი ჰყავთ.პირველი შეხვედრა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტთან თანამშრომლობით, 27 ნოემბერს, 19:00 საათზე, თემაზე „AI და მედიცინა: ხელოვნური ინტელექტი დიაგნოსტიკაში“ გაიმართება.შეხვედრის სპიკერი ექიმი-რადიოლოგი, პროფესორი მიხეილ ოკუჯავა და AI სტარტაპის „ბიტერიუმის“ თანადამფუძნებელი ქეთევან ბოსიკაშვილი იქნებიან. შეხვედრაზე განიხილავენ, როგორ ცვლის და აუმჯობესებს ხელოვნური ინტელექტი დიაგნოსტიკას, რა გამოწვევებია და სირთულეებია ტექნოლოგიის განვითარებაში და რამდენად მზად არიან ექიმები და პაციენტები სიახლეების მისაღებად.ღონისძიებაზე დასწრება განსაკუთრებით საინტერესო იქნება სამედიცინო ფაკულტეტების სტუდენტებისთვის, ექიმებისთვის, ჯანდაცვის სფეროს მენეჯერებისთვის და ამ თემით დაინტერესებული სხვა ენთუზიასტებისთვის.გთხოვთ, გაითვალისწინოთ, ადგილების რაოდენობა შეზღუდულია და აუცილებელია წინასწარი რეგისტრაცია ბმულზე: https://www.aiassociation.ge/event-details/ai-da-meditsina-ai-diagnostikashi პროექტი ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარების ახალი, განსხვავებული შესაძლებლობაა. თიბისის და GAIA-ს მიზანია ერთიანი სივრცის შექმნაა, სადაც სხვადასხვა მიმართულების სტუდენტები, პროფესიონალები და აკადემიური პერსონალი AI-ის განვითარებით მოტანილ ცვლილებებზე მსჯელობას და მათთვის მომზადებას შეძლებენ.მთავარია გჯეროდეს, რომ განათლება და ტექნოლოგიები ქმნის მომავალს. (R)
1763630413
საქართველოს აეროპორტების გაერთიანებამ Norwegian-თან პროაქტიური მოლაპარაკებების საბოლოო რაუნდი წარმატებით დაასრულა. აღსანიშნავია, რომ აქამდე ორ დედაქალაქს შორის პირდაპირი რეგულარული ავიამიმოსვლა არასდროს ყოფილა. საქართველოს პირდაპირი საჰაერო გზით კოპენჰაგენთან ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტი აკავშირებდა.2024 წელს დანიასა და საქართველოს შორის პირდაპირი გზით 32 384–მა მგზავრმა ისარგებლა. ჯამურად კი, სკანდინავიის ქვეყნებიდან 2024 წელს საქართველოს 22 552 ვიზიტორი ეწვია.სკანდინავიის სიდიდით მეორე ავიაკომპანია Norwegian 1993 წლიდან ოპერირებს და მგზავრთა გადაყვანის მიხედვით, ევროპაში სიდიდით მეოთხე დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიაა. Norwegian 2021 წელს Skytrax-ის მიხედვით, ჩრდილოეთ ევროპის საუკეთესო დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიად დასახელდა. ბილეთების შეძენა კოპენჰაგენი-თბილისი-კოპენჰაგენის მიმართულებით ავიაკომპანიის ვებგვერდზე უკვე შესაძლებელია.
1763630043
ამასთან, კაპიტალის მოგებიანობამ (ROAE) 27.8% შეადგინა.ჯგუფის სესხების პორტფელმა 2025 წლის 30 სექტემბრის მდგომარეობით ₾37.93 მლრდ-ს მიაღწია (კონსტანტურ ვალუტაში 21.7%-იანი ზრდა წლიურად). ჯგუფის განმარტებით, ზრდა განპირობებული იყო სესხების ძლიერი ზრდით როგორც საქართველოს (GFS), ისე სომხეთის (AFS) ოპერაციებში.ამავე პერიოდისთვის, Bank of Georgia-ს ციფრული MAU (ყოველთვიური აქტიური მომხმარებელი) საცალო სეგმენტში შეადგენდა 1.7 მილიონ ადამიანს (14.7%-ით მეტი y.y), ხოლო Ameriabank-ის - 305 ათას ადამიანს (62.7%-იანი ზრდა y.y).შეგახსენებთ, დირექტორთა საბჭომ შუალედური დივიდენდი - თითო ჩვეულებრივ აქციაზე 2.65 ლარი გამოაცხადა, 2025 წლის 30 სექტემბრით დასრულებული კვარტალისთვის, და ამავე დროს, დაამტკიცა აქციების გამოსყიდვისა და გაუქმების პროგრამის გაზრდა ₾51.5 მლნ-ით.
1763628605
2025 წლის სექტემბერთან შედარებით ფასები 8%-ით გაიზარდა სამთო-მოპოვებითი მრეწველობისა და კარიერების დამუშავების ჯგუფზე, რამაც 0.56 პ.პ.-ით იქონია ზეგავლენა ჯამური ინდექსის ცვლილებაზე. ამავე პერიოდში ფასები გაიზარდა დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქციის ჯგუფზე (0.5%), რამაც 0.42 პ.პ. შეიტანა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაში. ჯგუფში შემავალი პროდუქტებიდან აღსანიშნავია ფასების ზრდა კვების პროდუქტებზე (0.8%) და ძირითად ლითონებზე (2.9%). გარდა ამისა, ფასების 0.6%-იანი მატება დაფიქსირდა ელექტროენერგიის, აირის, ორთქლის და კონდიცირებული ჰაერის ჯგუფზე, რომლის წვლილმაც თვის ჯამური ინდექსის ცვლილებაში 0.07 პ.პ. შეადგინა.საქსტატის მონაცემებით, 12-თვიან პერიოდში ინდექსის ფორმირებაზე ძირითადი გავლენა იქონია ფასების ცვლილებამ შემდეგ პროდუქტებზე: სამთო-მოპოვებითი მრეწველობა და კარიერების დამუშავება: ფასები გაზრდილია 21.7%-ით, რაც მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე 1.41 პ.პ.-ით აისახა. ჯგუფში აღსანიშნავია ფასების მატება ლითონის მადნებზე (30.1%) დამამუშავებელი მრეწველობის პროდუქცია: ფასები გაიზარდა 3.9%-ით, რამაც მთლიანი ინდექსის ზრდაზე 3.13 პ.პ.-ით მოახდინა გავლენა. ფასები გაიზარდა კვების პროდუქტებზე (9.7%) და სასმელებზე (5.2%) ელექტროენერგია, აირი, ორთქლი და კონდიცირებული ჰაერი: ფასები გაიზარდა 10%-ით, რამაც მთლიანი ინდექსის წლიურ ცვლილებაზე 1.04 პ.პ.-ით იქონია გავლენა წყალმომარაგება, კანალიზაცია, მომსახურება ნარჩენების მართვით და რეკულტივირებით: ფასები გაიზარდა 0.2%-ით, რამაც მთლიან ინდექსზე 0.01 პ.პ.-ით იქონია გავლენა
1763625691











