უწყების ცნობით, გასულ წელს საქართველოდან მსოფლიოს 72 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 95 მლნ-მდე ლიტრი, 276,1 მლნ აშშ დოლარის ღირებულების ღვინო. 2023 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, რაოდენობრივმა 6%, ხოლო შემოსავლების ზრდამ 7% შეადგინა.ექსპორტის ზრდა აღსანიშნავია შემდეგ ქვეყნებში: პოლონეთი - 12% (6,7 მლნ ლიტრი), გერმანია - 30% (1,28 მლნ ლიტრი), აშშ - 32% (1,2 მლნ ლიტრი), ლიეტუვა - 11% (707 ათასი ლიტრი), დიდი ბრიტანეთი - 42% (425,6 ათასი ლიტრი), თურქეთი - 62% (538 ათასი ლიტრი), აზერბაიჯანი - 34% (237 ათასი ლიტრი), კანადა - 16% (198 ათასი ლიტრი), ისრაელი - 2% (314 ათასი ლიტრი), არაბთა გაერთიანებული საამიროები - 80% (70 ათასი ლიტრი), სამხრეთ კორეა - 26% (72,5 ათასი ლიტრი) და ა.შ.ამასთან ერთად, მსოფლიოს 56 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 48 მლნ ლიტრი სპირტიანი სასმელები, ზრდამ, 2023 წლის ანალოგიურ პერიოდთან, 53% შეადგინა. სპირტიანი სასმელების ექსპორტიდან შემოსავლების სახით მიღებულია 289 მლნ-მდე აშშ დოლარი ( ზრდა 47%).
1737355054
სააგენტოს ცნობით, ქართული ღვინის სტრატეგიულ ბაზრებად რჩება აშშ, დიდი ბრიტანეთი, გერმანია, პოლონეთი, ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ჩინეთი, სამხრეთ კორეა და იაპონია, სადაც ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობისა და საექსპორტო პოტენციალის გაზრდის მიზნით, სხვადასხვა ღონისძიებას ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტორი კომპანიები ახორციელებენ.2024 წელს, ღვინის გამოფენები, კონკურსები, ტურები და ფესტივალები გაიმართა საქართველოს მასშტაბითაც, რაც მნიშვნელოვანია ღვინის ტურიზმის პოტენციალისა და ადგილობრივ მოსახლეობაში ღვინის მოხმარების კულტურის ზრდისთვის. ქართული ღვინო საქართველოში, წარმოდგენილი იყო 54 ღონისძიებაზე, მათ შორის, 17 გამოფენა/ფესტივალზე და 15 დეგუსტაცია-პრეზენტაციაზე, უცხოელი ღვინის პროფესიონალების მონაწილეობით გაიმართა 16 ღვინის ტური, ასევე გაიმართა კონკურსები და სიმპოზიუმი.ქართული ღვინის პოპულარიზაციის სახელმწიფო პროგრამა, რომლის მიზანია ღვინის ბაზრების დივერსიფიკაცია და საექსპორტო პოტენციალის ზრდის ხელშეწყობაა, 2024 წელს 16 მილიონ ლარს შეადგენდა.აღსანიშნავია, რომ ოპერატიული მონაცემებით, გასულ წელს, ქართული ღვინის ექსპორტი, 2023 წელთან შედარებით, 6%-ით გაიზარდა და 95 მლნ ლიტრს მიაღწია.2024 წელის ქართული ღვინის TOP5 საექსპორტო ბაზარი:რუსეთი - $176.26 მლნ;პოლონეთი - $15.17 მლნ;ყაზახეთი - $9.76 მლნ;ჩინეთი - $8.2 მლნ;გერმანია - $5.57 მლნ.
1737008091
FOIRE AUX VINS ყოველწლიური გამოფენაა, სადაც წარმოდგენილია ფრანგული, იტალიური და სხვა ევროპული ქვეყნების ღვინოები. გამოფენის სტუმრებს, ღვინის პროფესიონალებსა და იმპორტიორებს, შესაძლებლობა ჰქონდათ, გასცნობოდნენ ქართული ღვინის მწარმოებელი ოთხი კომპანიის როგორც ქვევრის, ასევე კლასიკური მეთოდით დამზადებულ 10-მდე ღვინოს. 2024 წელს, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინო მსოფლიოს მასშტაბით წარმოდგენილი იყო 40-მდე საერთაშორისო გამოფენასა და ფესტივალზე და 100-მდე დეგუსტაცია-პრეზენტაციაზე მსოფლიოს 19 ქვეყანაში: აშშ, საფრანგეთი, დიდი ბრიტანეთი, პორტუგალია, პოლონეთი, გერმანია, ფინეთი, დანია, ავსტრია, ნორვეგია, იტალია, ნიდერლანდები, იაპონია, ჩინეთი, ბელგია, უნგრეთი, კორეის რესპუბლიკა, შვეიცარია და ლატვია.ქართული ღვინის სტრატეგიული საექსპორტო ბაზრებია აშშ, დიდი ბრიტანეთი, გერმანია, პოლონეთი, ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ჩინეთი, სამხრეთ კორეა და იაპონია, სადაც ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობისა და საექსპორტო პოტენციალის გაზრდის მიზნით, სხვადასხვა ღონისძიებას ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტორი კომპანიები ახორციელებენ.
1734680674
აშშ-დან, დიდი ბრიტანეთის გაერთიანებული სამეფოდან, გერმანიიდან, ავსტრიიდან, ჩეხეთიდან, ბელგიიდან, იტალიიდან, საბერძნეთიდან და იაპონიიდან მოწვეულმა ექსპერტებმა საერთაშორისო კონფერენციაზე კურორტების მდგრადი განვითარების წინაშე არსებული გამოწვევები და მათი გადაჭრის გზები, ინფორმაციული ტექნოლოგიები და ინოვაციები, მზარდ მსოფლიო მოთხოვნებთან სექტორის ადაპტირება, ველნეს და სპა ინდუსტრიის მომავალი და სხვა აქტუალური საკითხები განიხილეს.საკურორტო ინდუსტრიის თანამედროვე გლობალური ტენდენციების შესახებ ქართველი აუდიტორიის წინაშე მოხსენებებით მსოფლიოს წამყვანი კურორტოლოგები, ექსპერტები და მაღალი რგოლის მენეჯერები წარდგნენ ჩრდილოეთ ამერიკის ბალნეოლოგიის ასოციაციიდან (BANA), ევროპის სპა ასოციაციიდან (ESPA), ევროპის სპა ოპერატორების წამყვანი ქსელიდან (ENSANA), გერმანიის ბალნეოლოგიისა და კლიმატოლოგიის აკადემიიდან, გლობალური მდგრადი ტურიზმის საბჭოდან (GSTC), ჩეხეთის სპორტული მედიცინის ცენტრიდან, აზიის განვითარების ბანკიდან და სხვ.შეკრებილ სტუმრებს საქართველოში კურორტების განვითარების მიმართულებით სახელმწიფოს როლსა და განხორციელებულ საქმიანობაზე კურორტების განვითარების სააგენტოს დირექტორი ალექსანდრე ონოფრიშვილი ესაუბრა.“კურორტების განვითარების სააგენტოს მიერ საერთაშორისო ექსპერტების მონაწილეობით ორგანიზებული სამუშაო შეხვედრები, ტრენინგები, კონფერენციები თუ მსგავსი ფორმატის ღონისძიებები თანამშრომლობისა და სწავლების ერთგვარ პლატფორმას წარმოადგენს, სადაც დარგის ქართველ წარმომადგენლებს შესაძლებლობა ეძლევათ მოწინავე ქვეყნების გამოცდილებას გაეცნონ, თანამედროვე მიდგომებსა და ტენდენციებს ეზიარონ და საკურორტო სერვისების შემდგომი განვითარების რეკომენდაციები და მოსაზრებები მსოფლიოს წამყვანი ექსპერტებისგან მოისმინონ“ - განაცხადა ალექსანდრე ონოფრიშვილმა.კურორტების განვითარების სააგენტოს დირექტორის თქმით, სააგენტო მსგავსი ფორმატის ღონისძიებების ორგანიზებას მომავალშიც განაგრძობს, რითაც საქართველოს კურორტების მოდერნიზებას, მდგრადობას, საერთაშორისო ასპარეზზე პოზიციების გაძლიერებას და ამით ქვეყნის საკურორტო სექტორის გრძელვადიან წარმატებასა და განვითარებას უწყობს ხელს.კონფერენციაში საქართველოს სასტუმროებისა და ტურისტული ობიექტების, დარგობრივი ასოციაციების, აკადემიური წრეებისა და კვლევითი ორგანიზაციების 150 წარმომადგენელი მონაწილეობდა.
1734507883
ოქტომბრის მდგომარეობით, 5%-მდეა ადგილობრივ ვალუტაში და 7-7.5%-ია უცხოურში. როცა მთლიან დაბანდებაში უმოქმედო სესხების წილი 1.3%-ს არ აღემატება.კაფე-რესტორნების და სწრაფი კვების ობიექტებისთვის გაცემული 808 მლნ-იდან 47 მლნ-მდე კრედიტები პრობლემურია.მთლიანად, სასტუმრო-რესტორნების (ჰორეკა) დაფინანსება 1.9 მლრდ ლარამდეა. ოქტომბერში 28 მლნ-ის 200-ზე მეტი სესხია გაცემული.სებ-ის ინტერაქტიული სტატისტიკით, მ.შ. ნახევარი, 14 მლნ-ის ექვივალნეტი 60 ერთეული სესხი გაცემულია დოლარსა და ევროში.როგორც იცით, იანვრიდან სავალუტო დაკრედიტების ზღვარი 0.5 მლრდ-მდე იზრდება. წელს 2-გზის გაიზარდა 300 000 -მდე და 400 000-მდე.სასტუმრო & რესტორნებისთვის ოქტომბერში გაცემები 4.5-ჯერ შემცირებულია. სექტემბერში 64.6 მლნ ლარის (ექვივალენტი უცხოურ ვალუტაში) იყო, 50 ერთეული სესხი.
1733936280
RAW Wine გამორჩეული საერთაშორისო გამოფენაა, სადაც მაღალი ხარისხის ბუნებრივი, ორგანული და ბიოდინამიური ღვინოების მწარმოებლები იკრიბებიან. ორგანიზატორია ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი. წელს, ბერლინის გამოფენაზე 19 ქვეყნის 150 ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელი იყო წარმოდგენილი, მათ შორის, ტრადიციული ქვეყჰნებიდან, საფრანგეთი, იტალია, ესპანეთი, პორტუგალია. ქართული ღვინის მიმართ ინტერესი დიდი იყო ღვინის პროფესიონალებისა და ვიზიტორების მხრიდან.ღვინის სააგენტოს დაფინანსებით, 2024 წელს, ქვევრის ღვინის მწარმოებლები RAW Wine - ის გამოფენებში ნიუ-იორკში, ტოკიოში, პარიზში, კოპენჰაგენში და ლოს-ანჯელესში მონაწილეობდნენ.
1733905984
HORECA EXPO ბელგიის სამეფოს ქალაქში სასტუმრო, რესტორნების და კაფეების ინდუსტრის უდიდესი გამოფენაა.ღვინოს სააგენტოს ცნობით, გამოფენას ტრადიციულად ათეულ ათასობით ადამიანი ესწრება. ქართული ღვინო წარდგენილი იყო გამოფენის Chef’s Place ნაწილში, სადაც თავს იყრიან ტოპ-შეფები, სომელიეები, ბლოგერები და ჟურნალისტები.წარდგენილი იყო 3 კომპანიის 10 დასახელების ღვინო.
1733834172
„Orange Wine Festival“ წლის განმავლობაში რამდენჯერმე იმართება მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში. ფესტივალში ქართული ღვინის მარნების მონაწილეობა შესაძლებლობას იძლევა, რომ ქართული ღვინო ფართო მასშტაბით წარმოჩინდეს როგორც მომხმარებლების, ისე ღვინის საერთაშორისო ექსპერტებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლების წინაშე. წელს ფესტივალზე წარმოდგენილი იყო 100-ზე მეტი მწარმოებლის 350-მდე ღვინო მსოფლიოს 13 ქვეყნიდან: საქართველო, ავსტრია, ჩეხეთი, საფრანგეთი, იტალია, ხორვატია, უნგრეთი, პოლონეთი, ესპანეთი, სლოვენია, სერბეთი, სლოვაკეთი და დიდი ბრიტანეთი. ფესტივალი ხალხმრავალი იყო; სტუმრები განსაკუთრებულ ინტერესს იჩენდნენ ქართული ღვინის მიმართ.ვენაში გამართულ ფესტივალს ავსტრიის რესპუბლიკაში საქართველოს საქმეთა დროებითი რწმუნებული ალექსანდრე მაისურაძე დაესწრო.აღსანიშნავია, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთ ძირითად მიმართულებას საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაცია და ცნობადობის ამაღლება წარმოადგენს. სააგენტო ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის ფარგლებში, 2013 წლიდან, ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, სარეკლამო-მარკეტინგულ კამპანიებს აშშ-ში, ევროპისა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის ქვეყნებში ინტენსიურად ახორციელებს.
1732357500
საკურორტო ინდუსტრიის განვითარებაზე, მოხსენებებით საუკეთესო თეზისის ავტორი 18 სტუდენტი წარდგა. „სტუდენტური კონფერენციის ორგანიზებით, კურორტების განვითარების სააგენტომ შექმნა ყოველწლიური პლატფორმა ახალგაზრდებისთვის, რომლის ფარგლებშიც მათ შეუძლიათ სექტორის წინაშე არსებულ გლობალურ გამოწვევებთან დაკავშირებით საკუთარი ხედვების გაზიარება.ყოველწლიური სამეცნიერო კონფერენცია პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის საგამოფენო დარბაზში ჩატარდა და მას პროფესორ-მასწავლებლები, თბილისის, ბათუმისა და ქუთაისის უნივერსიტეტებიდან 100-ზე მეტი სტუდენტი და დაინტერესებული პირები დაესწრნენ.
1732035840
2023 წელს, რუსეთში ყველაზე დიდი მოცულობის ღვინო შეიტანა ლიეტუვამ, რამაც ჯამში $211.4 მლნ შეადგინა, მეორე პოზიცია დაიკავა იტალიამ, საიდანაც რუსეთში ექსპორტზე $171.5 მლნ-ის ღვინო გავიდა. საქსტატის მონაცემებით, 2024 წლის პირველ სამ კვარტალში, რუსეთში ჯამში $146.8 მლნ-ის ღვინო გავიდა, წინა წლის ანალოგიური პერიოდში კი $129,03 მლნ.საქსტატის ინფორმაციით, 2024 წელს რუსეთში ყველაზე მეტი რაოდენობის ღვინო შემდეგმა კომპანიებმა გაიტანეს (კომპანიები რეიტინგის მიხედვით არ არის დალაგებული): სს ბადაგონი; შპს "წინანდლის ძველი მარანი"; შპს GVMT Group; შპს ალკოჰოლური სასმელების კომპანია ალავერდი; შპს ასკანელი ძმები; შპს დუგლაძეების ღვინის კომპანია; შპს კახური ტრადიციული მეღვინეობა; შპს კახური ღვინის მარანი; შპს კომპანია ბესინი; შპს შალვინო.
1731937727