GE EN
ღვინო და ტურიზმი
,,10 მიზეზი, თუ რატომ უნდა შეიყვარო თბილისი“ – Easyjet Traveller თბილი...

,,საქართველოს დედაქალაქი პოპულარობის ზენიტშია. თბილისი მომნუსხველი ქალაქია, სადაც ქვაფენილიანი ქუჩები და ქალაქის ისტორიული ცენტრი მის მრავალსაუკუნოვან ისტორიას უსვამს ხაზს. ქალაქი გარშემორტყმულია გორაკებით, რომელიც არაერთ თავგადასავალს გთავაზობთ. აი, მიზეზები, რატომაც თბილისი 2025 წელს ჩვენს სიაში მოხვდა.მისი არსებობის მანძილზე რამდენიმე დიდი სახელმწიფოს მიერ დაპყრობილი დედაქალაქის არქიტექტურა ეკლექტური და ჭრელია. აქ ნახავთ ყველაფერს, დაწყებული მონუმენტური საბჭოური შენობებიდან, როგორიცაა ქორწინების სასახლე, დასრულებული პარიზული და ამავდროულად ოსმანური სტილის რუსთაველის პროსპექტით “, - წერს გამოცემა.აღსანიშნავია, რომ 158-გვერდიან გამოცემაში, საქართველოს დედაქალაქს ჟურნალის დასაწყისში, 3-გვერდიანი სტატია ეთმობა და მოგზაურობის მოყვარულებს საინტერესო ინფორმაციას აწვდის ქართულ სამზარეულოზე, კულტურასა და ღვინოზე. სტატიაში ასევე საუბარია საქართველოზე, როგორც ღვინის სამშობლოზე, სადაც ქვევრში ღვინის დამზადების კულტურა 8 ათას წელს ითვლის.easyJet თბილისის საერთაშორისო აეროპორტში ოპერირებას 31 მარტიდან დაიწყებს და ფრენებს ლონდონის, ჟენევასა და მილანის მიმართულებით ჯამურად კვირაში 6 სიხშირით შეასრულებს.

1739515653

ქართული ღვინო პარიზში მიმდინარე კვირაში სამ ღონისძიებაზე წარადგინეს

სამდღიან გამოფენაში  მსოფლიოს 40-მდე ქვეყანა იყო წარმოდგენილი. ქართულ ღვინოს პროფესიონალები, იმპორტიორები და ექსპერტები გაეცნენ.გამოფენის პარალელურად, პარიზის გასტრონომიისა და სტუმარმასპინძლობის მენეჯმენტის სკოლაში (Le Cordon Bleu) ღვინის ეროვნული სააგენტოს წარმომადგენელმა ირაკლი ჩოლობარგიამ ქართული ღვინის პრეზენტაცია-დეგუსტაცია აღნიშნული სკოლის ენოლოგიისა და ღვინის მენეჯმენტის კურსის მსმენელებისთვის გამართა. აღნიშნული კურსის მსმენელები არიან მომავალი ექსპერტები, სომელიეები, ექსპორტ-იმპორტის სპეციალისტები, ბაიერები, ღვინის მწერლები; შესაბამისად, მნიშვნელოვანია მათთვის ქართული ღვინის გაცნობა.მიმდინარე კვირაში, ასევე ღვინის ეროვნული სააგენტოს და საფრანგეთის რესპუბლიკაში საქართველოს საელჩოს მხარდაჭერით, ქვევრის ღვინის მწარმოებელმა ცხრა მარანმა საკუთარი პროდუქცია პარიზში, ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაში „RAW Wine Paris 2025“ წარმოადგინა.„ღვინის ეროვნული სააგენტო აგრძელებს ღვინის მწარმოებლების მხარდაჭერას საერთაშორისო მასშტაბის ღონისძიებებში მონაწილეობის მიმართულებით, რაც მათ ახალი სავაჭრო პარტნიორებისა და პოტენციური იმპორტიორების მოძიების შესაძლებლობას აძლევს. პარიზში, ქართული ღვინის სამ მასშტაბურ და მნიშვნელოვან ღონისძიებაზე წარდგენა კიდევ უფრო გაზრდის ქართული ღვინის ცნობადობას ევროპის სტრატეგიულ ბაზარზე“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარის მოადგილე დავით ტყემალაძემ.

1739430422

პარიზში ბუნებრივი ღვინოების გამოფენაზე ქართული ღვინო 9 კომპანიამ წარად...

სააგენტოსვე ცნობით, გამოფენაზე „RAW Wine“ ქართული ქვევრის ღვინის წარდგენა მნიშვნელოვანია ქვევრის ღვინის პოპულარიზაციის, მცირე და საშუალო მარნების მიერ პოტენციური იმპორტიორების მოძიებისა და ექსპორტის ზრდისთვის. „RAW Wine” ერთ-ერთი გამორჩეული საერთაშორისო გამოფენაა, სადაც მაღალი ხარისხის ბუნებრივი, ორგანული და ბიოდინამიური ღვინოების მწარმოებლები იკრიბებიან. გამოფენის ორგანიზატორია ცნობილი ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი.  მიმდინარე წელს, პარიზის გამოფენაზე 15 ქვეყნის 100-მდე ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელი იყო წარმოდგენილი, მათ შორის, მეღვინეობის ტრადიციებით სახელგანთქმული ისეთი ქვეყნები, როგორებიცაა საფრანგეთი, იტალია, ესპანეთი, პორტუგალია და სხვა. ტრადიციულად, ქართული ღვინის მიმართ ინტერესი დიდი იყო ღვინის პროფესიონალებისა და ვიზიტორების მხრიდან.აღსანიშნავია, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, 2025 წელს, ქვევრის ღვინის მწარმოებელი მარნები „RAW Wine“-ის გამოფენებში სხვადასხვა ქვეყანაში მიიღებენ მონაწილეობას.

1739259208

ღვინის ექსპერტი: გვყავს მწარმოებლები, რომლებიც მასიურად საეჭვო ხარისხი...

,,ერთი მხრივ წინ მივდივართ და გაცილებით წინ ვართ, ვიდრე ვიყავით 20 წლის წინ. მეორე მხრივ, გაცილებით უკან ვართ ვიდრე შეგვეძლო ვყოფილიყავით. ეს ძალიან სამწუხაროა. დაახლოებით იგივე ნაირად ვითარდება ღვინის სექტორი, როგორც ქვეყანა. გვაქვს ძალიან წარმატებული შემთხვევები. მაგალითად მცირე და საშუალო მარნები, რომლებიც ძალიან წინ წავიდნენ ხარისხის მიმართულებით, მაგრამ სამწუხაროდ ისევ გვყავს მწარმოებლები, რომლებიც მასიურად ძალიან უხარისხო ან საეჭვო ხარისხის ღვინოებს ამზადებენ. ასევე, სამწუხაროდ არ ჩანს პერსპექტივა, რომ ეს კომპანიები ვინმემ შეიძლება შეამოწმოს ან შეაჩეროს’’,- აცხადებს გიორგი სამანიშვილი ,,კომერსანტთან“ საუბარში.ჩვენ დავინტერესდით, რამდენად კონკურენტუნარიანია ქართული ღვინო საერთაშორისო ბაზრებზე. გიორგი სამანიშვილი ამბობს, რომ ხარისხიანი ღვინის მწარმოებლებს ნებისმიერ ბაზარზე შეუძლიათ კონკურენციის გაწევა. თუმცა ქართულ ღვინოს აქვს დაბალი ცნობადობა, რის გაზრდასაც დრო სჭირდება.,,ქართული ღვინო აბსოლუტურად კონკურენტუნარიანია პრინციპში ნებისმიერ იმ ბაზარზე, სადაც ღვინის ფასი და ხარისხი იციან და აფასებენ. უხარისხო ღვინის მწარმოებლებს ალბათ არანაირი შანსი არ აქვთ კარგ ბაზრებზე განავითარონ თავისი ღვინოები. საშუალო ხარისხის აქვს პოტენციალი იაფ სეგმენტზე რომ იმუშაოს. თუმცა, უმრავლესობა მაინც მაღალ სეგმენტზე უნდა მუშაობდეს და პრინციპში ასეც იქცევიან. უბრალოდ დრო სჭირდება, რომ უფრო მეტი იყოს ცნობადობა და ნდობა ქართული ღვინის მიმართ. ბრენდი ქართული ღვინო უნდა იყოს სანდო მომხმარებლისთვის’’, - აცხადებს გიორგი სამანიშვილი.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ყოფილი ხელმძღვანელი ჩვენთან საუბარში აღნიშნავს, რომ ბოლო 15 წლის განმავლობაში ქვეყანაში ფალსიფიცირების არც ერთი შემთხვევა არ გამოვლენილა. მისივე თქმით, საქართველოში რამდენიმე მსხვილი კომპანიაა, რომელიც საექსპორტო ღვინოს აწარმოებს და რომელთა ხარისხის მიმართაც ეჭვები ჩნდება, თუმცა ის კონკრეტულ კომპანიებს არ ასახელებს.,,ოფიციალურად არც ერთი ფალსიფიცირების შემთხვევა არ არის გამოვლენილი ბოლო 15 წელია. მაშინ, როცა ყველამ ვიცით, რომ ფალსიფიცირება ხდება. კომპანიები, რომლებიც ამას კადრულობენ უბრალოდ მეტი შემოსავალი აქვთ, ვიდრე იმ კომპანიებს, რომლებიც პატიოსნად მუშაობენ. ჩვენ გვყავს რამდენიმე ძალიან დიდი ექსპორტიორი, რომლის არსებობაც ქართული ღვინის მომხმარებელმა არც კი იცის. ძალიან საეჭვოა, რომ ისინი კარგ ღვინოს უშვებდნენ საექსპორტოდ’’,- აღნიშნავს გიორგი სამანიშვილი.,,კომერსანტი’’ დაინტერესდა როგორ და რომელმა უწყებამ უნდა გამოავლინოს ღვინის ფალსიფიცირების შემთხვევა. გიორგი სამანიშვილი განმარტავს, რომ ეს სისხლის სამართლის დანაშაულია, რის გამოც საქმის გამოძიება შინაგან საქმეთა სამინისტრომ ან ფინანსთა სამინისტრომ უნდა აწარმოოს. ის სხვა ქვეყნებში არსებულ პრაქტიკაზეც ამახვილებს ყურადღებას.,,ფალსიფიკაცია გახლავთ სისხლის სამართლის დანაშაული და მისი კონტროლი სხვა ქვეყნებში ევალებათ და ჩვენს ქვეყანაშიც უნდა ევალებოდეს ან ფინანსთა სამინისტროს ან შინაგან საქმეთა სამინისტროს. ეს უნდა განისაზღვროს იმის მიხედვით, თუ როგორ მოხდება ამის (ფალსიფიცირების) გამოვლენა. მე არ მსმენია, რომ ან ფინანსთა ან შსს-ს როდისმე მსგავსი რამ ჩაეტარებინათ, თუ არ ჩავთვლით 25 წლის წინ მომხდარ შემთხვევებს, რომელიც ასევე არაჯანსაღად იყო ჩატარებული. ღვინოები რომ დაიქცა, მაშინაც გამოძიების გარეშე მოხდა ღვინოების განადგურება. ეს დიდი ხნის წინ იყო. დღეს წესით ამას მაინც ფინანსთა სამინისტრო უნდა აქცევდეს ყურადღებას. თითქოს ყველა ელოდება, რომ სოფლის მეურნეობის სამინისტრომ და ღვინის ეროვნულმა სააგენტომ უნდა გააკეთონ ეს, თუმცა მათ ამის უფლებამოსილება არ აქვთ, რადგან გაცილებით მძიმე დანაშაულია, ვიდრე მათ შეუძლიათ გამოარკვიონ. თუმცა ეჭვი შეიძლება აიღონ და გამოძიების ინიციატორები იყვნენ", - აცხადებს გიორგი სამანიშვილი.კომერსანტი 

1738914456

ღვინის საინსპექციო კონტროლი ჩატარდა 83 კომპანიაში. აღებული 1 927 ნიმუშ...

სახელმწიფო კონტროლის ფარგლებში, რაც საწარმოებში ღვინის ტექნოლოგიური პროცესის საქართველოს კანონმდებლობით განსაზღვრულ მოთხოვნებთან შესაბამისობის დადგენას გულისხმობს, შემოწმებული 28 კომპანიის 154 ნიმუშიდან დარღვევა აღმოჩნდა 6 კომპანიის 34 ნიმუშში.საინსპექციო კონტროლი ჩატარდა 83 კომპანიაში; აღებული 1 927 ნიმუშიდან დარღვევა აღმოჩნდა 16 კომპანიის 37 ნიმუშში.სააგენტოს კონტრაქტორი კომპანიების შპს Bureau Veritas-ის და შპს SGS-ის მიერ შემოწმებულ 74 კომპანიაში აღებული 459 ნიმუშიდან დარღვევა აღმოჩნდა 4 კომპანიის 11 ნიმუშში. ინსპექტირების პროცესი სერტიფიცირებისათვის წარდგენილი ალკოჰოლიანი სასმელის ნიმუშის ლოტთან შესაბამისობის დადგენას გულისხმობს.შიდა ბაზრის კონტროლი განხორციელდა 78 კომპანიის პროდუქციაზე; აღებული 136 ნიმუშიდან  დარღვევა აღმოჩნდა 73 ნიმუშში.ამასთან ერთად, ალკოჰოლიანი სასმელების ორგანოლეპტიკური ტესტირების მიზნით, ღვინის ეროვნული სააგენტოს სადეგუსტაციო კომისიის მიერ ჩატარდა 284 დეგუსტაცია. შემოსული 13 006 ნიმუშიდან  12 383 ნიმუში შეფასდა დადებითად და 623 ნიმუში - უარყოფითად.სააგენტოს ინფორმაციით, 2025 წელს ხარისხის კონტროლი გაგრძელდება, რათა ათეულ მილიონობით ლიტრი ქართული ღვინო საერთაშორისო სტანდარტებს აკმაყოფილებდეს და მასზე მოთხოვნა კიდევ უფრო მეტად გაიზარდოს.

1738826101

საქართველოში ვიზიტორთა რაოდენობა პანდემიამდელ მაჩვენებელს დაუბრუნდა

ამასთან, ტურისტების ყველაზე მკვეთრი აღდგენა პირველ კვარტალში დაფიქსირდა, ხოლო მომდევნო კვარტლებში აღდგენის დინამიკა შედარებით შესუსტდა - 2024 წლის აღდგენა 2019 წელთან შედარებით კვარტალურად შემდეგნაირად ნაწილდება: 106.4%, 95.2%, 100.3% და 100.8%. აღნიშნული შენელება პოლიტიკურმა არასტაბილურობამ განაპირობა, რაც განსაკუთრებით აისახა ევროკავშირიდან ვიზიტორების რაოდენობის შენელებაზე. კერძოდ, 2024 წლის პირველ კვარტალში ევროკავშირიდან ვიზიტორების რაოდენობა წლიურად 40.9%-ით გაიზარდა, ხოლო დანარჩენ კვარტლებში კი საშუალოდ 1.8%-ით ჩამორჩებოდა წინა წლის მაჩვენებლებს. ჯამურად, 2024 წელს საერთაშორისო ვიზიტორების ზრდა ძირითადად აზიური ბაზრებიდან გაზრდილმა ინტერესმა განაპირობა, მათ შორის ისრაელიდან, ჩინეთიდან, ინდოეთიდან, ირანიდან, საუდის არაბეთიდან და ცენტრალური აზიის ქვეყნებიდან.შემოსავლები ტურიზმიდანგალტ&თაგარტის ინფორმაციით, 2024 წელს საქართველომ 4.4 მლრდ აშშ დოლარის შემოსავალი მიიღო ტურიზმიდან, რაც წინა წელთან შედარებით 7.3%-იანი ზრდაა. 2024 წელს ტურიზმის შემოსავლების ზრდაში ძირითადი კონტრიბუტორები ახლო აღმოსავლეთის ქვეყნები იყვნენ. კერძოდ, ტურისტული შემოსავლები წლიურად მნიშვნელოვნად გაიზარდა ისრაელიდან, ირანიდან და საუდის არაბეთიდან, შესაბამისად 41.6%, 17.9% და 21.2%-ით. შემოსავლების ზრდაში ასევე მნიშვნელოვანი წვლილი აზიის ბაზრებმა, განსაკუთრებით ჩინეთმა და ინდოეთმა შეიტანა მაშინ, როცა თითქმის ყველა ტრადიციული ბაზრიდან  მიღებული შემოსავალი შემცირდა. ისტორიულად, ტურიზმის შემოსავლების ყველაზე მსხვილი წყარო რუსეთია, თუმცა 2024 წელს რუსი ვიზიტორებისგან მიღებული შემოსავალი წლიურად 2%-ით შემცირდა 850 მილიონ აშშ დოლარამდე.2025 წლის მოლოდინებიგალტ&თაგარტის საბაზისო პროგნოზით, 2025 წელს 5.3 მლნ ტურისტი ეწვევა საქართველოს, იმ დაშვებით, რომ მიმდინარე პოლიტიკური არასტაბილურობა ძირითადად პირველი კვარტლის ტურისტულ ნაკადებზე აისახება. ამასთან, მაღალი გაურკვევლობის მიუხედავად, გალტ&თაგარტი არც პესიმისტურ სცენარში პროგნოზირებს ტურისტული ნაკადების მკვეთრად შემცირებას, აზიის ბაზრებიდან მზარდი ნაკადების გათვალისწინებით. რაც შეეხება შემოსავლებს, გალტ&თაგარტის პროგნოზით, 2025 წელს ტურიზმიდან მიღებული შემოსავლები 4.5 მლრდ აშშ დოლარის დონეზეა მოსალოდნელი. ამასთან, ტურიზმისთვის პოზიტიური ფაქტორი იქნება აზერბაიჯანის მხრიდან სახმელეთო საზღვრის მოსალოდნელი გახსნა. 

1738742008

მადრიდში ქართული ღვინო წარადგინ

ღონისძიების ფარგლებში ქართული ღვინის დეგუსტაცია-სემინარიც გაიმართა. ღვინის ეროვნული სააგენტოს წარმომადგენელმა ირაკლი ჩოლობარგიამ ღვინის პროფესიონალებს ქვევრის და კლასიკური სტილის სხვადასხვა ღვინო გააცნო.Madrid Fusión 2025-ზე ქართული სტენდი საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ორგანიზებით მოეწყო, სადაც, სამი დღის განმავლობაში, ქართული ღვინო ქართულ გასტრონომიასთან ერთად იყო წარმოდგენილი.მსგავსი ფორმატის ღონისძიებებში ქართული ღვინის მწარმოებელი კომპანიების მონაწილეობა ხელს უწყობს საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის ცნობადობის ამაღლებას და საქმიანი პარტნიორული ურთიერთობების დამყარებას.

1738223408

ქართული ღვინო ტოკიოში წარადგინეს

ქართული ღვინის დეგუსტაციას ღვინის ეროვნული სააგენტოს სადეგუსტაციო კომისიის თავმჯდომარე ანა გოდაბრელიძე, ხოლო პრეზენტაციას სააგენტოს მარკეტინგისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის უფროსი თამთა ყველაიძე უძღვებოდნენ.სააგენტოს ინფორმაციით, ტოკიოში გამართულ ღონისძიებას  იაპონიაში საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი თეიმურაზ ლეჟავა დაესწრო.ანა გოდაბრელიძე და თამთა ყველაიძე კონკურსის „SAKURA Japan Women's Wine Awards“ ჟიურის წევრებად არიან მიწვეულები. კონკურსი დღეს ტოკიოში გაიმართება.აღნიშნული საერთაშორისო კონკურსი მასშტაბური ღონისძიებაა, რომელიც  მეთერთმეტედ ტარდება. კონკურსის ჟიური დაკომპლექტებულია იაპონიაში ღვინის სფეროში მოღვაწე ქალბატონებით - სომელიეებით, ღვინის მწერლებითა და ჟურნალისტებით.მსგავს ღონისძიებებში საქართველოს ჩართულობა, კიდევ უფრო მეტად შეუწყობს ხელს ქართული ღვინის პოპულარიზაციასა და დამკვიდრებას არა მარტო იაპონიის სტრატეგიულ ბაზარზე, არამედ, ზოგადად, სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის რეგიონში.

1738058254

2025 წელს, პირველად ქართულ ღვინოს ტოკიოში წარადგენენ

იაპონიაში გამართული ღონისძიების შემდეგ, ქართული ღვინო ესპანეთში იქნება წარდგენილი. ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინის კომპანიები ესპანეთის დედაქალაქ მადრიდში გასტრო კონგრესში Madrid Fusión 2025 მიიღებენ მონაწილეობას, სადაც  ქართული ღვინის დეგუსტაცია-სემინარიც გაიმართება. Madrid Fusión 2025 ქართული სტენდი საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ორგანიზებით მოეწყობა, სადაც ქართული ღვინო ქართულ გასტრონომიასთან ერთად იქნება წარმოდგენილი.2025 წლის თებერვლის დასაწყისში ქართული ღვინის კომპანიები მონაწილეობას მიიღებენ საფრანგეთის დედაქალაქ პარიზში გამართულ ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაში RAW Wine და ღვინისა და ალკოჰოლიანი სასმელების საერთაშორისო გამოფენაში VineExpo Paris.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, 2025 წელს ქართული ღვინო  აქტიურად იქნება წარმოდგენილი შემდეგ სტრატეგიულ ბაზრებზე: აშშ, დიდი ბრიტანეთი, გერმანია, პოლონეთი, ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ჩინეთი, სამხრეთ კორეა და იაპონია; ქართველი მწარმოებლები მონაწილეობას მიიღებენ ღვინისა და ალკოჰოლიანი სასმელების ყველა მნიშვნელოვან საერთაშორისო გამოფენაში.2025 წელს, ქართული ღვინის პოპულარიზაცია საერთაშორისო სტრატეგიულ ბაზრებზე გაზრდილი ბიუჯეტით გაგრძელდება, რომელიც 17,4 მილიონი ლარს შეადგენს და 1,4 მლნ ლარით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ ბიუჯეტს.აღსანიშნავია, რომ გასული წელს ღვინისა და სპირტიანი სასმელების ექსპორტიდან მიღებულია რეკორდული 565 მლნ აშშ დოლარის შემოსავლები, რაც 24%-ით აღემატება 2023 წლის ანალოგიურ მონაცემს.

1737970238

საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაციის კამპანიის ბიუჯეტი...

ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, 2025 წელს ქართული ღვინო  აქტიურად იქნება წარმოდგენილი შემდეგ სტრატეგიულ ბაზრებზე: აშშ, დიდი ბრიტანეთი, გერმანია, პოლონეთი, ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ჩინეთი, სამხრეთ კორეა და იაპონია, სადაც სხვადასხვა ფორმატის ღონისძიებას ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტორი კომპანიები განახორციელებენ. ქართველი მწარმოებლები მონაწილეობას მიიღებენ ღვინისა და ალკოჰოლიანი სასმელების ყველა მნიშვნელოვან საერთაშორისო გამოფენაში.ამასთან ერთად, გაგრძელდება „ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის სახელმწიფო პროგრამა“, რომლის ფარგლებში მარკეტინგული ხარჯების თანადაფინანსება იმ კომპანიებისთვის განხორციელდება, რომლებიც ექსპორტს პრიორიტეტულ ბაზრებსა და მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში ახორციელებენ, გარდა დსთ-ს და სუამ-ის ქვეყნებისა.ადგილობრივ ბაზარზე ქართული ღვინოპროდუქციის პოპულარიზაციის სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, ღვინის გამოფენები, კონკურსები და ფესტივალები გაიმართება საქართველოს მასშტაბით, რაც მნიშვნელოვანია ღვინის ტურიზმის პოტენციალისა  და ღვინის სამომხმარებლო კულტურის გაზრდისთვის.აღსანიშნავია, რომ გასული წელს ღვინისა და სპირტიანი სასმელების ექსპორტიდან მიღებულია რეკორდული 565 მლნ აშშ დოლარის შემოსავლები, რაც 24%-ით აღემატება 2023 წლის ანალოგიურ მონაცემს.

1737545271