FOIRE AUX VINS ყოველწლიური გამოფენაა, სადაც წარმოდგენილია ფრანგული, იტალიური და სხვა ევროპული ქვეყნების ღვინოები. გამოფენის სტუმრებს, ღვინის პროფესიონალებსა და იმპორტიორებს, შესაძლებლობა ჰქონდათ, გასცნობოდნენ ქართული ღვინის მწარმოებელი ოთხი კომპანიის როგორც ქვევრის, ასევე კლასიკური მეთოდით დამზადებულ 10-მდე ღვინოს. 2024 წელს, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინო მსოფლიოს მასშტაბით წარმოდგენილი იყო 40-მდე საერთაშორისო გამოფენასა და ფესტივალზე და 100-მდე დეგუსტაცია-პრეზენტაციაზე მსოფლიოს 19 ქვეყანაში: აშშ, საფრანგეთი, დიდი ბრიტანეთი, პორტუგალია, პოლონეთი, გერმანია, ფინეთი, დანია, ავსტრია, ნორვეგია, იტალია, ნიდერლანდები, იაპონია, ჩინეთი, ბელგია, უნგრეთი, კორეის რესპუბლიკა, შვეიცარია და ლატვია.ქართული ღვინის სტრატეგიული საექსპორტო ბაზრებია აშშ, დიდი ბრიტანეთი, გერმანია, პოლონეთი, ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ჩინეთი, სამხრეთ კორეა და იაპონია, სადაც ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობისა და საექსპორტო პოტენციალის გაზრდის მიზნით, სხვადასხვა ღონისძიებას ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტორი კომპანიები ახორციელებენ.
1734680674
აშშ-დან, დიდი ბრიტანეთის გაერთიანებული სამეფოდან, გერმანიიდან, ავსტრიიდან, ჩეხეთიდან, ბელგიიდან, იტალიიდან, საბერძნეთიდან და იაპონიიდან მოწვეულმა ექსპერტებმა საერთაშორისო კონფერენციაზე კურორტების მდგრადი განვითარების წინაშე არსებული გამოწვევები და მათი გადაჭრის გზები, ინფორმაციული ტექნოლოგიები და ინოვაციები, მზარდ მსოფლიო მოთხოვნებთან სექტორის ადაპტირება, ველნეს და სპა ინდუსტრიის მომავალი და სხვა აქტუალური საკითხები განიხილეს.საკურორტო ინდუსტრიის თანამედროვე გლობალური ტენდენციების შესახებ ქართველი აუდიტორიის წინაშე მოხსენებებით მსოფლიოს წამყვანი კურორტოლოგები, ექსპერტები და მაღალი რგოლის მენეჯერები წარდგნენ ჩრდილოეთ ამერიკის ბალნეოლოგიის ასოციაციიდან (BANA), ევროპის სპა ასოციაციიდან (ESPA), ევროპის სპა ოპერატორების წამყვანი ქსელიდან (ENSANA), გერმანიის ბალნეოლოგიისა და კლიმატოლოგიის აკადემიიდან, გლობალური მდგრადი ტურიზმის საბჭოდან (GSTC), ჩეხეთის სპორტული მედიცინის ცენტრიდან, აზიის განვითარების ბანკიდან და სხვ.შეკრებილ სტუმრებს საქართველოში კურორტების განვითარების მიმართულებით სახელმწიფოს როლსა და განხორციელებულ საქმიანობაზე კურორტების განვითარების სააგენტოს დირექტორი ალექსანდრე ონოფრიშვილი ესაუბრა.“კურორტების განვითარების სააგენტოს მიერ საერთაშორისო ექსპერტების მონაწილეობით ორგანიზებული სამუშაო შეხვედრები, ტრენინგები, კონფერენციები თუ მსგავსი ფორმატის ღონისძიებები თანამშრომლობისა და სწავლების ერთგვარ პლატფორმას წარმოადგენს, სადაც დარგის ქართველ წარმომადგენლებს შესაძლებლობა ეძლევათ მოწინავე ქვეყნების გამოცდილებას გაეცნონ, თანამედროვე მიდგომებსა და ტენდენციებს ეზიარონ და საკურორტო სერვისების შემდგომი განვითარების რეკომენდაციები და მოსაზრებები მსოფლიოს წამყვანი ექსპერტებისგან მოისმინონ“ - განაცხადა ალექსანდრე ონოფრიშვილმა.კურორტების განვითარების სააგენტოს დირექტორის თქმით, სააგენტო მსგავსი ფორმატის ღონისძიებების ორგანიზებას მომავალშიც განაგრძობს, რითაც საქართველოს კურორტების მოდერნიზებას, მდგრადობას, საერთაშორისო ასპარეზზე პოზიციების გაძლიერებას და ამით ქვეყნის საკურორტო სექტორის გრძელვადიან წარმატებასა და განვითარებას უწყობს ხელს.კონფერენციაში საქართველოს სასტუმროებისა და ტურისტული ობიექტების, დარგობრივი ასოციაციების, აკადემიური წრეებისა და კვლევითი ორგანიზაციების 150 წარმომადგენელი მონაწილეობდა.
1734507883
ოქტომბრის მდგომარეობით, 5%-მდეა ადგილობრივ ვალუტაში და 7-7.5%-ია უცხოურში. როცა მთლიან დაბანდებაში უმოქმედო სესხების წილი 1.3%-ს არ აღემატება.კაფე-რესტორნების და სწრაფი კვების ობიექტებისთვის გაცემული 808 მლნ-იდან 47 მლნ-მდე კრედიტები პრობლემურია.მთლიანად, სასტუმრო-რესტორნების (ჰორეკა) დაფინანსება 1.9 მლრდ ლარამდეა. ოქტომბერში 28 მლნ-ის 200-ზე მეტი სესხია გაცემული.სებ-ის ინტერაქტიული სტატისტიკით, მ.შ. ნახევარი, 14 მლნ-ის ექვივალნეტი 60 ერთეული სესხი გაცემულია დოლარსა და ევროში.როგორც იცით, იანვრიდან სავალუტო დაკრედიტების ზღვარი 0.5 მლრდ-მდე იზრდება. წელს 2-გზის გაიზარდა 300 000 -მდე და 400 000-მდე.სასტუმრო & რესტორნებისთვის ოქტომბერში გაცემები 4.5-ჯერ შემცირებულია. სექტემბერში 64.6 მლნ ლარის (ექვივალენტი უცხოურ ვალუტაში) იყო, 50 ერთეული სესხი.
1733936280
RAW Wine გამორჩეული საერთაშორისო გამოფენაა, სადაც მაღალი ხარისხის ბუნებრივი, ორგანული და ბიოდინამიური ღვინოების მწარმოებლები იკრიბებიან. ორგანიზატორია ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი. წელს, ბერლინის გამოფენაზე 19 ქვეყნის 150 ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელი იყო წარმოდგენილი, მათ შორის, ტრადიციული ქვეყჰნებიდან, საფრანგეთი, იტალია, ესპანეთი, პორტუგალია. ქართული ღვინის მიმართ ინტერესი დიდი იყო ღვინის პროფესიონალებისა და ვიზიტორების მხრიდან.ღვინის სააგენტოს დაფინანსებით, 2024 წელს, ქვევრის ღვინის მწარმოებლები RAW Wine - ის გამოფენებში ნიუ-იორკში, ტოკიოში, პარიზში, კოპენჰაგენში და ლოს-ანჯელესში მონაწილეობდნენ.
1733905984
HORECA EXPO ბელგიის სამეფოს ქალაქში სასტუმრო, რესტორნების და კაფეების ინდუსტრის უდიდესი გამოფენაა.ღვინოს სააგენტოს ცნობით, გამოფენას ტრადიციულად ათეულ ათასობით ადამიანი ესწრება. ქართული ღვინო წარდგენილი იყო გამოფენის Chef’s Place ნაწილში, სადაც თავს იყრიან ტოპ-შეფები, სომელიეები, ბლოგერები და ჟურნალისტები.წარდგენილი იყო 3 კომპანიის 10 დასახელების ღვინო.
1733834172
„Orange Wine Festival“ წლის განმავლობაში რამდენჯერმე იმართება მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში. ფესტივალში ქართული ღვინის მარნების მონაწილეობა შესაძლებლობას იძლევა, რომ ქართული ღვინო ფართო მასშტაბით წარმოჩინდეს როგორც მომხმარებლების, ისე ღვინის საერთაშორისო ექსპერტებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლების წინაშე. წელს ფესტივალზე წარმოდგენილი იყო 100-ზე მეტი მწარმოებლის 350-მდე ღვინო მსოფლიოს 13 ქვეყნიდან: საქართველო, ავსტრია, ჩეხეთი, საფრანგეთი, იტალია, ხორვატია, უნგრეთი, პოლონეთი, ესპანეთი, სლოვენია, სერბეთი, სლოვაკეთი და დიდი ბრიტანეთი. ფესტივალი ხალხმრავალი იყო; სტუმრები განსაკუთრებულ ინტერესს იჩენდნენ ქართული ღვინის მიმართ.ვენაში გამართულ ფესტივალს ავსტრიის რესპუბლიკაში საქართველოს საქმეთა დროებითი რწმუნებული ალექსანდრე მაისურაძე დაესწრო.აღსანიშნავია, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთ ძირითად მიმართულებას საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაცია და ცნობადობის ამაღლება წარმოადგენს. სააგენტო ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის ფარგლებში, 2013 წლიდან, ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, სარეკლამო-მარკეტინგულ კამპანიებს აშშ-ში, ევროპისა და სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიის ქვეყნებში ინტენსიურად ახორციელებს.
1732357500
საკურორტო ინდუსტრიის განვითარებაზე, მოხსენებებით საუკეთესო თეზისის ავტორი 18 სტუდენტი წარდგა. „სტუდენტური კონფერენციის ორგანიზებით, კურორტების განვითარების სააგენტომ შექმნა ყოველწლიური პლატფორმა ახალგაზრდებისთვის, რომლის ფარგლებშიც მათ შეუძლიათ სექტორის წინაშე არსებულ გლობალურ გამოწვევებთან დაკავშირებით საკუთარი ხედვების გაზიარება.ყოველწლიური სამეცნიერო კონფერენცია პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის საგამოფენო დარბაზში ჩატარდა და მას პროფესორ-მასწავლებლები, თბილისის, ბათუმისა და ქუთაისის უნივერსიტეტებიდან 100-ზე მეტი სტუდენტი და დაინტერესებული პირები დაესწრნენ.
1732035840
2023 წელს, რუსეთში ყველაზე დიდი მოცულობის ღვინო შეიტანა ლიეტუვამ, რამაც ჯამში $211.4 მლნ შეადგინა, მეორე პოზიცია დაიკავა იტალიამ, საიდანაც რუსეთში ექსპორტზე $171.5 მლნ-ის ღვინო გავიდა. საქსტატის მონაცემებით, 2024 წლის პირველ სამ კვარტალში, რუსეთში ჯამში $146.8 მლნ-ის ღვინო გავიდა, წინა წლის ანალოგიური პერიოდში კი $129,03 მლნ.საქსტატის ინფორმაციით, 2024 წელს რუსეთში ყველაზე მეტი რაოდენობის ღვინო შემდეგმა კომპანიებმა გაიტანეს (კომპანიები რეიტინგის მიხედვით არ არის დალაგებული): სს ბადაგონი; შპს "წინანდლის ძველი მარანი"; შპს GVMT Group; შპს ალკოჰოლური სასმელების კომპანია ალავერდი; შპს ასკანელი ძმები; შპს დუგლაძეების ღვინის კომპანია; შპს კახური ტრადიციული მეღვინეობა; შპს კახური ღვინის მარანი; შპს კომპანია ბესინი; შპს შალვინო.
1731937727
გამოფენის Expovina გახსნას ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარის მოადგილე დავით ტყემალაძე დაესწრო.„შვეიცარიის ბაზარზე ქართული ღვინით დაინტერესების ზრდის ტენდენცია იმ მარკეტინგული ღონისძიებების შედეგად მივიღეთ, რომელსაც ბოლო წლებია ვახორციელებთ. თუმცა, ეს საკმარისი არ არის. აქტიურად უნდა გავაგრძელოთ ქართული ღვინის ცნობადობის ზრდის მიმართულებით მუშაობა. მოგეხსენებათ, Expovina შვეიცარიის ყველაზე მასშტაბური საერთაშორისო გამოფენაა და ორი კვირის განმავლობაში ათასობით სტუმარს, მათ შორის, ღვინის ექსპერტს, სომელიეს, ჰორეკა სექტორის, მედიის წარმომადგენლეს მასპინძლობს. მომავალ წელს Expovina-ს რიგით 70-ე, საიუბილეო გამოფენა გაიმართება, მზადებაც შესაბამისია. გვინდა ქართული ღვინო სათანადოდ იყოს წარმოდგენილი“, - განაცხადა დავით ტყემალაძემ.გამოფენის ფარგლებში, ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარის მოადგილე გამოფენის Expovina აღმასრულებელ დირექტორს, პასკალ შლიტლერს შეხვდა. მხარეებმა 2025 წელს, Expovina-ს რიგით 70-ე გამოფენაზე ქართული ღვინის მასშტაბური წარდგენის შესაძლებლობის საკითხი განიხილეს. „ქართული ღვინის მწარმოებლები და მათ შორის, ჩვენც ძალიან ხშირად ვიღებთ სხვადასხვა ღვინის გამოფენაში მონაწილეობას, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია. ასევე, მინდა აღვნიშნო, რომ გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს და ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერა ძალიან გვეხმარება“, - განაცხადა კახა ჭოტიაშვილმა, რომელსაც გამოფენაზე Expovina საკუთარი, ჭოტიაშვილის მარნის ღვინოები ჰქონდა წარმოდგენილი.კახა ჭოტიაშვილმა აღნიშნა, რომ ევროპის ბაზარი არის ძალიან ობიექტურად მომთხოვნი ხარისხის მიმართ, რაც განაპირობებს ქართული ღვინის ხარისხის ამაღლებასაც. „ადგილობრივი ბაზრის შესწავლის შედეგად, შევარჩიეთ 25 სახეობის ღვინო, რომელიც წარდგენილია გამოფენაზე. „Expovina“ არის ყველაზე პრესტიჟული ღვინის გამოფენა შვეიცარიის მასშტაბით. ამ გამოფენაში უკვე მეოთხეჯერ ვღებულობთ მონაწილეობას ღვინის ეროვნული სააგენტოს დახმარებით. მსგავსი მარკეტინგული ღონისძიებები ხელს უწყობს ქართული ღვინის შესახებ ინფორმაციის და ცნობადობის ამაღლებას შვეიცარიაში, რაც ზრდის ქართული ღვინის გაყიდვებს“, - განაცხადა „ქართული ღვინის სახლის“ (GeoHauss) დირექტორმა ზვიად არაბიძემ. აღსანიშნავია, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს და შვიცარიის კონფედერაციაში საქართველოს საელჩოს მხარდაჭერით, „ქართული ღვინის სახლი“ 2011 წლიდან აქტიურად არის ჩართული შვეიცარიის ბაზარზე ქართული ღვინის ცნობადობის გაზრდის და პოპულარიზაციის ღონისძიებების განხორციელების პროცესში.
1731672542
„ღვინის ეროვნული სააგენტო ქართული ღვინის პოპულარიზაციის პროგრამის ფარგლებში, ბოლო წლების განმავლობაში, ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში აქტიურად ახორციელებს სხვადასხვა სახის მარკეტინგულ კამპანიას. ProWine Shanghai-ის და მსგავსი მასშტაბის საერთაშორისო გამოფენები უმნიშვნელოვანესია ქართული ღვინის საექსპორტო ბაზრების დივერსიფიკაციისთვის, რადგან მათ ღვინის წამყვანი სპეციალისტები, იმპორტიორები და მედიის წარმომადგენლები სტუმრობენ მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან. ProWine Shanghai-ს, ტრადიციულად, საერთო ჯამში, 100 ათასზე მეტი ვიზიტორი, მათ შორის, დისტრიბუტორი, იმპორტიორი და ღვინის პროფესიონალი ესწრება“, - განაცხადა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ლევან მეხუზლამ, რომელიც აღნიშნულ გამოფენას დაესწრო.ამასთან ერთად, ქართული ღვინო წარმოდგენილი იყო გამოფენის ფარგლებში გამართულ „ქარვისფერი ღვინის სიმპოზიუმზე“, რომელსაც ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის წამყვანი ღვინის ექსპერტები, მედიის წარმომადგენლები, სომელიეები, იმპორტიორები და დისტრიბუტორები დაესწრნენ. სიმპოზიუმზე წარმოდგენილი იყო მსოფლიოს 13 ქვეყანა, მათ შორის, იტალია, საფრანგეთი, ავსტრალია, ესპანეთი, ავსტრია და სხვა. სიმპოზიუმზე ხაზგასმით აღინიშნა, რომ მსოფლიო ღვინის ბაზარზე იზრდება ქარვისფერ ღვინოზე მოთხოვნა და, საქართველოსთან ერთად, სადაც სათავეს იღებს ქარვისფერი ღვინო, მისი წარმოებით სულ უფრო მეტი და მეტი ქვეყანა ინტერესდება. სიმპოზიუმის ფარგლებში გაიმართა ქართული ღვინის, მათ შორის, ქარვისფერი ღვინის, ქართულ და ჩინურ კერძებთან შეხამების მასტერკლასი, რომელსაც ცნობილი ქართველი შეფმზარეული თეკუნა გაჩეჩილაძე ჩინელ კოლეგასთან ერთად უძღვებოდა.
1731672478