GE EN
ღვინო და ტურიზმი
ატირაუ–თბილისის საინაუგურაციო რეისით 125 მგზავრი ჩამოფრინდა

TAV Georgia–ს ცნობით, ყაზახეთის ქალაქი ატირაუ თბილისის საერთაშორისო აეროპორტიდან სრულიად ახალი მიმართულებაა. ატირაუ-თბილისი-ატირაუს საჰაერო ხაზზე Air Astana კვირაში სამჯერ, ყოველ სამშაბათს, პარასკევსა და კვირას იფრენს.ამასთანავე, Air Astana 2025 წლის ზაფხულის სანავიგაციო სეზონზე კვირაში ოთხჯერ ასრულებს ავიარეისებს ქალაქ ასტანის მიმართულებით და კვირაში 10-ჯერ ქალაქ ალმათის მიმართულებით.ასევე, ზაფხულის სანავიგაციო სეზონზე Air Astana კვირაში ხუთი სიხშირით ავიარეისებს ასრულებს ალმათიდან ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტშიც.ქალაქი ატირაუ ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ინდუსტრიული ქალაქია ყაზახეთში, რომელიც კასპიის ზღვის სანაპიროზე მდებარეობს და მდიდარია კულტურული მემკვიდრეობით.  ატირაუს საერთაშორისო აეროპორტი ქალაქიდან 8 კმ-ით არის დაშორებული და უზრუნველყოფს როგორც შიდა, ისე საერთაშორისო ფრენებს, მათ შორის ევროპის მიმართულებითაც. 

1748348970

ქართული ღვინო პარიზშიც დააგემოვნეს

საფრანგეთის დედაქალაქში ქართული ღვინის კიდევ ერთი დეგუსტაცია HoReCa სექტორის და მიშელინის ვარსკვლავის მფლობელი რესტორნების წარმომადგენლებისთვის გაიმართა, რომლის მთავარი კონცეფცია ქართული ღვინის ფრანგულ სამზარეულოსთან შეხამება იყო.ღონისძიებებს ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ლევან მეხუზლა და საფრანგეთის რესპუბლიკაში საქართველოს დესპანი ეკატერინე კოკაია დაესწრნენ.საფრანგეთში ვიზიტის ფარგლებში, ლევან მეხუზლა Ferrandi Paris საერთაშორისო დეპარტამენტის ბიზნესის განვითარების პროექტის მენეჯერს ნიკოლას გაიაღს (Nicolas Caillard) შეხვდა. მხარეებმა სამომავლო თანამშრომლობის გეგმები განიხილეს.ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარის განცხადებით, აღნიშნული ღონისძიებებში მონაწილეობის მიზანია ქართული ღვინის ბაზრების დივერსიფიცირების, გაყიდვების ზრდისა და ქართული ღვინის, როგორც ნიშური კატეგორიის დამკვიდრების ხელშეწყობა.პარიზში გამართულ დეგუსტაციებს, ღვინის ეროვნული სააგენტოს სადეგუსტაციო კომისიის თავმჯდომარე ანა გოდაბრელიძე უძღვებოდა.ღვინის ეროვნულ სააგენტოში აცხადებენ, რომ სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთ ძირითად მიმართულებას საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაცია და ცნობადობის ამაღლება წარმოადგენს. სააგენტო, ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის ფარგლებში, 2013 წლიდან, ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, მიზანმიმართულ სარეკლამო-მარკეტინგულ კამპანიებს ახორციელებს, მათ შორის, მეღვინეობით სახელგანთქმულ ისეთ ქვეყანაში, როგორიც საფრანგეთია, სადაც ქართულ ღვინოზე, განსაკუთრებით კი, ქვევრის ღვინოზე, მზარდი მოთხოვნაა.

1747987928

საქართველო აშშ-ის ღვინის უმსხვილეს მიმწოდებელთა ოცეულშია

შტატებისთვის ღვინის მთავარი მიმწოდებელი ტრადიციულად საფრანგეთია. 1Q25-ში საფრანგეთიდან აშშ-ში $761.6 მლნ-ის ღვინო შეიტანეს.მეორე ადგილზეა იტალია ($578 მლნ), მესამე ადგილზე ახალი ზელანდია ($130.7 მლნ). AAWE-ის ინფორმაციით, აშშ-ისთვის ღვინის მიმწოდებელთა ოცეულში ისრაელი (მე-11 პოზიციაზეა $13.1 მლნ-ით) და მოლდოვაც (მე-12 პოზიციაზეა $8.3 მლნ-ით) მოხვდა. 2 აპრილს, აშშ-მა მასშტაბური სავაჭრო ტარიფები გამოაცხადა. 10%-იანი ტარიფები შეეხო საქართველოს საექსპორტო პროდუქციის ნაწილს, მათ შორის ღვინოსაც, რომელიც ძალაში 2025 წლის 5 აპრილიდან შევიდა.ცნობისთვის, აშშ-ში 2024 წელს საქართველოდან 141 მლნ დოლარის ღირებულების პროდუქცია შევიდა, მათ შორის, ღვინის ექსპორტმა $7.1 მლნ შეადგინა.

1747985506

ქართული ღვინის პერსპექტივები ღვინის ეროვნულ სააგენტოში Messe Dusseldor...

გერმანიის ქალაქ დუსელდორფში მდებარე საგამოფენო სივრცე Messe Dusseldorf ღვინისა და ალკოჰოლიანი სასმელების საერთაშორისო გამოფენის ProWein ორგანიზატორია როგორც ქალაქ დუსელდორფში, ისე მსოფლიოს სხვა ქალაქებში.ღვინის ეროვნულ სააგენტოში გამართულ შეხვედრაზე მხარეებმა გამოფენებში ProWein საქართველოს მრავალწლიანი მონაწილეობის და თანამშრომლობის შედეგები განიხილეს და სამომავლო გეგმებზე იმსჯელეს. საუბარი შეეხო ქართული ღვინის წარდგენის პერსპექტივებს და მიზანშეწონილობას გამოფენებზე ProWein ჰონკონგში, სინგაპურსა და ბრაზილიაში. შეხვედრას ესწრებოდა სააგენტოს მარკეტინგისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის ღონისძიებების/გამოფენების სამმართველოს უფროსი ელენე კიკნაძე.მიმდინარე წლის მარტში, გერმანიის ქალაქ დუსელდორფში გამართული გამოფენის ProWein Dusseldorf ფარგლებში, საქართველოს მონაწილეობის საიუბილეო 25 წლისთავი აღინიშნა. გარდა დუსელდორფისა, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ქართული ღვინო წარმოდგენილი იყო ProWein-ის გამოფენებზე იაპონიასა და ჩინეთში.ყოველწლიური გამოფენა ProWein, რომლის მთავარი გამოფენაც დუსელდორფში იმართება, წლის მთავარი მოვლენაა ღვინის მწარმოებლებისთვის. გამოფენის ფარგლებში მწარმოებლები ამყარებენ ახალ კონტაქტებს, მათ შორის იმპორტიორებთან, ეცნობიან თანამედროვე ტექნოლოგიებსა და მომსახურებებს.

1747899032

ერევანი-ბათუმი-ერევნის მარშრუტზე სამგზავრო მატარებელი 14 ივნისიდან იმო...

სომხური მედიის ინფორმაციით, მატარებელი დღეგამოშვებით იმოძრავებს, ლუწ რიცხვებში - ერევნიდან, კენტ რიცხვებში კი - ბათუმიდან.მატარებელზე ბილეთების გაყიდვა უახლოეს მომავალში დაიწყება. მარშრუტის მოქმედების პერიოდში - 14 ივნისიდან 2 ოქტომბრამდე - ერევანი-თბილისი-ერევნის მარშრუტზე მატარებლის მოძრაობა გაუქმდება.სამხრეთ კავკასიის რკინიგზის გენერალური დირექტორის, ალექსეი მელნიკოვის სიტყვებით, სომხეთის მოქალაქეებსა და მის სტუმრებს შორის საერთაშორისო მარშრუტზე მოთხოვნა ტრადიციულად მაღალია.„მგზავრთნაკადი ზაფხულის სეზონზე საკმაოდ აქტიურია და ჩვენს ქართველ კოლეგებთან ერთად აქტიურად ვემზადებით მისი დაწყებისთვის. საერთაშორისო მატარებლის გარდა, ერევნიდან სევანისა და შორჟის მიმართულებით სეზონური ელექტრომატარებელიც იმოძრავებს. ეს საკმაოდ პოპულარული ზაფხულის მარშრუტებია და სამხრეთ კავკასიის რკინიგზა ყველაფერს გააკეთებს მათი უსაფრთხო და კომფორტული ორგანიზებისთვის“, - თქვა გუშინ მელნიკოვმა.გუშინდელ შეხვედრაზე სხვა საკითხებთან ერთად, მხარეებმა განიხილეს სამხრეთ კავკასიის რკინიგზის მოძრავი შემადგენლობის ბაზაზე ტურისტული მატარებლის გაშვების საკითხი, რომელიც სომხეთში სამი, ხოლო საქართველოში ექვსი დღის განმავლობაში იმოძრავებს. ინიციატორი იყო ჩეხური კომპანია „გეპარდ ექსპრესი“, რომელიც მარშრუტზე ძირითადად ევროპელი ტურისტების მოზიდვას გეგმავს.

1747831484

ქართული ღვინის 16-მა მწარმოებელმა ლონდონში პროდუქცია წარადგინა

გამოფენა London Wine Fair 1981 წლიდან ტარდება და ღვინის სექტორში ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ღონისძიებად ითვლება. პრესტიჟულ გამოფენას, ტრადიციულად, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან ათასობით სტუმარი, მათ შორის, ღვინის ექსპერტი, ღვინით ვაჭრობის სფეროს და მედიის წარმომადგენელი ესწრება. შესაბამისად, London Wine Fair წარმოადგენს მნიშვნელოვან პლატფორმას ქართველი მწარმოებლებისთვის ახალი სავაჭრო პარტნიორების მოძიების, პროდუქციის პოპულარიზაციისა და ექსპორტის გაზრდის კუთხით.სააგენტო წერს, რომ გამოფენის ფარგლებში, ღვინის ეროვნული სააგენტოს კონტრაქტორი ბრიტანული კომპანიის Swirl Wine Group ხელმძღვანელმა, ღვინის მაგისტრმა სარა ებოტმა (Sarah Abbott) ღვინის პროფესიონალებისთვის ქართული ღვინის სამი პრეზენტაცია-დეგუსტაცია გამართა, სადაც, ჯამში, ქართული ღვინის მწარმოებელი 19 კომპანიის ღვინოები იყო წარმოდგენილი.გამოფენას დიდი ბრიტანეთისა და ჩრდილოეთ ირლანდიის გაერთიანებულ სამეფოში საქართველოს დესპანი გიორგი საგანელიძე დაესწრო. გამოფენაზე London Wine Fair 2025 ღვინის წარსადგენად ქართველმა მეწარმეებმა მხარდაჭერა დიდი ბრიტანეთისა და ჩრდილოეთ ირლანდიის გაერთიანებულ სამეფოში საქართველოს საელჩოსგანაც მიიღეს.ღვინის ეროვნულ სააგენტოში აღნიშნავენ, რომ დიდი ბრიტანეთი მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე დიდი იმპორტიორი და ღვინის მომხმარებელი ქვეყანაა, რომელიც 2014 წლიდან გამოიკვეთა როგორც ქართული ღვინის საექსპორტო ერთ-ერთი სტრატეგიული ბაზარი. ღვინის ეროვნული სააგენტოს ქართული ღვინის მწარმოებლებთან თანმიმდევრული თანამშრომლობით, შესაძლებელი გახდა ქართული ღვინის ექსპორტის მზარდი ტენდენციის შექმნა. 2024 წელს, ექსპორტირებული იყო 426 ათას ლიტრამდე ღვინო, რაც 2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით 72%-ითაა გაზრდილი.

1747825392

ლონდონში ქართული ღვინის პროფესიული დეგუსტაცია გაიმართა

ღვინის ეროვნული სააგენტოს ცნობით, ღონისძიებაზე წარმოდგენილი იყო სხვადასხვა სტილის და დასახელების ქართული ღვინოები და მას Swirl Wine Group დამფუძნებელი, ღვინის მაგისტრი სარა ებოტი უძღვებოდა. დეგუსტაციას ღვინის პროფესიონალები, მედიის და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლები დაესწრნენ.ღვინის ეროვნულ სააგენტოში აცხადებენ, რომ დიდი ბრიტანეთი მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე დიდი იმპორტიორი და ღვინის მომხმარებელი ქვეყანაა, რომელიც 2014 წლიდან გამოიკვეთა როგორც ქართული ღვინის საექსპორტო ერთ-ერთი სტრატეგიული ბაზარი.ამასთან, დიდ ბრიტანეთში შესაძლებელი გახდა ქართული ღვინის ექსპორტის მზარდი ტენდენციის შექმნა. 2024 წელს, ექსპორტირებული იყო 426 ათას ლიტრამდე ღვინო, რაც 2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით 72%-ითაა გაზრდილი.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური უზრუნველყოფით, 2025 წელს, დიდ ბრიტანეთში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კომპანიას „Swirl Wine Group” უძღვება. აღნიშნული კამპანიის ფარგლებში, დეგუსტაცია-სემინარები დიდი ბრიტანეთის სხვადასხვა ქალაქში გაიმართება, ქართული ღვინო წარმოდგენილი იქნება საერთაშორისო გამოფენებზე, განხორციელდება მიზნობრივი სარეკლამო და მედია კამპანიები.

1747730264

ქართული ღვინო საფრანგეთში წარადგინეს

ფესტივალს, რომელიც ქალაქ შალონ-სიურ-სონში (Chalon-sur-Saône) გაიმართა, ყოველწლიურად 10 000-მდე სტუმარი, სომელიეები, ღვინის კომერციული და HoReCa სექტორის წარმომადგენლები ესწრებიან. ფესტივალმა წელს საიუბილეო, მე-20 წლისთავი აღნიშნა.საფრანგეთში მცხოვრებმა ენოლოგმა, კომპანიის Le Pont Caucasien ხელმძღვანელმა ილია კახოიძემ ფესტივალის სტუმრებს ხუთი ქართველი მწარმოებლის ღვინოები გააცნო.სააგენტოში ამბობენ, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთ ძირითად მიმართულებას საერთაშორისო ბაზრებზე ქართული ღვინის პოპულარიზაცია და ცნობადობის ამაღლება წარმოადგენს. სააგენტო, ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის ფარგლებში, 2013 წლიდან, ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, მიზანმიმართულ სარეკლამო-მარკეტინგულ კამპანიებს ახორციელებს, მათ შორის, მეღვინეობით სახელგანთქმულ ისეთ ქვეყანაში, როგორიც საფრანგეთია, სადაც ქართულ ღვინოზე, განსაკუთრებით კი, ქვევრის ღვინოზე, მოთხოვნა მუდმივად მზარდია.

1747396883

ღვინის 9 მწარმოებელს მარკეტინგული კამპანია 692 969 ლარით დაუფინანსეს

ეს კომპანიებია: „ჯიველი“, „ვილა მოსავალი“, „თელიანი ველი“, „ვაზისუბნის მამული“, „მეღვინეობა ჩელთი“, „კახური ტრადიციული მეღვინეობა“, „დუგლაძეების ღვინის კომპანია“, „თიკო ისთეით“ და „მეღვინეობა შუმი“.ქართული ღვინის საექსპორტო პოტენციალის გაზრდის და პრიორიტეტული საექსპორტო ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, საქართველოს მთავრობამ 2021 წლის სექტემბერში „ქართული ღვინის პოპულარიზაციის ხელშეწყობის სახელმწიფო პროგრამა“ დაამტკიცა.პროგრამას სსიპ ღვინის ეროვნული სააგენტო, საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროსთან კოორდინაციით ახორციელებს.სააგენტოში აღნიშნავენ, რომ ღვინის ეროვნული სააგენტო მარკეტინგული ხარჯების თანადაფინანსებას მხოლოდ იმ კომპანიებისთვის ახორციელებს, რომლებიც ექსპორტს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში (გარდა დსთ-ს და სუამ-ის ქვეყნებისა), პრიორიტეტულ ბაზრებზე ახორციელებენ.პროგრამის პირობების თანახმად, აღნიშნულმა კომპანიებმა, მიზანმიმართული მარკეტინგული ღონისძიებების შედეგად, 2024 წელს, 2023 წელთან შედარებით, ექსპორტის მოცულობა გაზარდეს ამერიკის, ევროპისა და აზიის ბაზრების მიმართულებით.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, გასულ წელს პროგრამით თანადაფინანსება ხუთმა კომპანიამ მიიღო, ჯამური თანხით 243,281.28 ლარი.

1747293155

თბილისში ბუნებრივი ღვინის ფესტივალი ZERO COMPROMISE მიმდინარეობს

"პროგრამის ფარგლებში, საქართველოს მასშტაბით ღვინის გამოფენები, კონკურსები და ფესტივალები იმართება, რაც მნიშვნელოვანია ღვინის ტურიზმის პოტენციალისა და ღვინის სამომხმარებლო კულტურის გაზრდისთვის", - ნათქვამია სააგენტოს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში. ყოველწლიური ფესტივალი ZERO COMPROMISE 2018 წლიდან ასოციაციის „ბუნებრივი ღვინო“ ინიციატივით იმართება. მიმდინარე წელს, ფესტივალში მონაწილეობს ასოციაციის წევრი 84 ადგილობრივი და სხვადასხვა ქვეყნის 30 მარანი საფრანგეთიდან, იტალიიდან, ესპანეთიდან, ავსტრიიდან, იაპონიიდან, ავსტრალიიდან, ტაივანიდან, მექსიკიდან, თურქეთიდან და სლოვენიიდან.ფესტივალში მონაწილე მევენახე-მეღვინეები ვენახებში სისტემურ პრეპარატებს, მინერალურ სასუქებს და ჰერბიციდებს არ იყენებენ, ღვინოს ყოველგვარი ინდუსტრიული დანამატების გარეშე ამზადებენ. სწორედ ასე დაყენებულ ღვინოს ეწოდება „ბუნებრივი ღვინო“ და ფესტივალიც იმ მწარმოებლებს აერთიანებს, ვინც ღვინოს ტრადიციული წესით აყენებს.ფესტივალს ყოველწლიურად სტუმრობენ ღვინის იმპორტიორები, ჟურნალისტები, მწერლები და დარგის სხვა პროფესიონალები არაერთი ქვეყნიდან, რაც საქართველოს მარნების წარმომადგენლებს საშუალებას აძლევს, ადგილზევე გააცნონ ღვინოები პოტენციურ მყიდველებს."მიმდინარე წელსაც, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, ფესტივალს სტუმრობენ ამერიკელი ღვინის პროფესიონალები, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის ღვინის ექსპერტები", - წერს ღვინის ეროვნული სააგენტო. 

1746187201