GE EN
ეკონომიკა
"ენგურჰესისა" და "ვარდნილჰესების კასკადისთვის" ტარიფის დადგენის წესი შ...

წარმოდგენილი ცვლილების მიღების შედეგად, შპს „ენგურჰესისა“ და შპს „ვარდნილჰესების კასკადისთვის“ შესაძლებელი გახდება სამართლიანი ტარიფის დადგენა, რაც თავის მხრივ, ხელს შეუწყობს კომპანიის ფინანსურ გაძლიერებასა და მასზე დაკისრებული ვალდებულებების შეუფერხებლად განხორციელებას.კანონპროექტით, „ენერგეტიკისა და წყალმომარაგების შესახებ“ საქართველოს კანონს ემატება გარდამავალი დებულება, რომლითაც დგინდება ელექტროენერგიის წარმოების ტარიფების გაანგარიშების წესი იმ რეგულირებული ელექტროსადგურებისთვის, რომლებიც ახორციელებენ საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე ელექტროენერგიის მიწოდებას.

1740055623

საქართველომ საერთაშორისო ენერგეტიკული გაერთიანების თავმჯდომარეობა გადა...

უწყების ცნობით, ღონისძიება ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე გენადი არველაძის გამოსვლით გაიხსნა. „საქართველო ენერგეტიკული გაერთიანების თავმჯდომარეობას იწყებს. ეს არა მხოლოდ პასუხისმგებლობაა, არამედ შესაძლებლობა, წავახალისოთ რეგიონული თანამშრომლობა, გავაძლიეროთ ენერგეტიკული უსაფრთხოება და წინ წავწიოთ მწვანე ენერგეტიკაზე გადასვლის პროცესი“, - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ. თავის გამოსვლაში გენადი არველაძემ აქცენტი იმ მიმართულებებზე გააკეთა, რომელთაც საქართველოს თავმჯდომარეობისას განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა. მათ შორისაა ენერგოეფექტურობა, საკანონმდებლო დაახლოება ევროკავშირის ენერგეტიკულ რეგულაციებთან და ენერგოუსაფრთხოება. როგორც გენადი არველაძემ აღნიშნა, ენერგეტიკა მხოლოდ სექტორი არ არის - ეს არის ეკონომიკური სტაბილურობის, ინვესტიციების და რეგიონული თანამშრომლობის საფუძველი. „ჩვენი ერთგულება ენერგეტიკული სექტორის მოდერნიზების, ევროპულ სტანდარტებთან შესაბამისობისა და რეგიონული თანამშრომლობის ხელშეწყობის მიმართ ურყევი რჩება. 2024 წელს ჩვენ ქვეყნის ელექტროენერგეტიკული ბაზრის სამიზნე მოდელისკენ მნიშვნელოვანი ნაბიჯი გადავდგით - ავამოქმედეთ დღით ადრე და დღიური ბაზრები, რაც ელექტროენერგიის კონკურენტული ბაზარზე უმტკივნეულოდ გადასვლის საფუძველს ქმნის“, - აღნიშნა მინისტრის მოადგილემ.გენადი არველაძემ  გაერთიანების წევრებს ასევე ინფორმაცია მიაწოდა საქართველოს ენერგეტიკის სექტორში მიმდინარე პროექტებზე, განსაკუთრებული აქცენტი შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პროექტზე გაკეთდა. მისი თქმით, პროექტი მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს საქართველოს და მთლიანად სამხრეთ კავკასიის რეგიონის ევროპის ენერგოსისტემასთან ინტეგრაციის პროცესში, მისი განხორციელების კუთხით მუშაობა მონაწილე ქვეყნების ჩართულობით აქტიურად მიმდინარეობს.საზეიმო მიღების მონაწილეებს მიესალმა ენერგეტიკული გაერთიანების დირექტორი არტურ ლორკოვსკი, რომელმაც დადებითად შეაფასა საქართველოს მიერ ბოლო წლებში განხორციელებული რეფორმები ენერგეტიკის სექტორში და აღნიშნა ქვეყნის ლიდერი პოზიცია გაერთიანების სხვა წევრ სახელმწიფოებს შორის ენერგეტიკული რეფორმების გატარების კუთხით.მიღებას ასევე დაესწრო საქართველოს საქმეთა დროებითი რწმუნებული ავსტრიის რესპუბლიკაში ალექსანდრე მაისურაძე.საზეიმო მიღება დასრულდა ქართული ხალხური სიმღერებით, რომლებიც შეასრულა ავსტრიულმა ტრიომ „მეგობრები დუნაიზე“, რომელიც ქართულ ხალხურ სიმღერებს 2014 წლიდან ასრულებს.ენერგეტიკული გაერთიანება საერთაშორისო ორგანიზაციაა, რომელიც უზრუნველყოფს ევროკავშირისა და წევრი ქვეყნების ურთიერთთანამშრომლობას ენერგეტიკული უსაფრთხოების, ენერგეტიკული მდგრადობისა და გარემოსდაცვითი მიზნების მიღწევის კუთხით. საქართველომ, რომელიც ორგანიზაციაში 2017 წელს გაწევრიანდა, პირველად ჩაიბარა მისი თავმჯდომარეობა. აღსანიშნავია, რომ წელს ორგანიზაციის არსებობის 20 წლის იუბილე აღინიშნება.

1740035442

რუსთაველის გამზირი სარეაბილიტაციოდ მაისიდან დაიკეტება

„თქვენ იცით, რომ ჩვენთვის მნიშვნელოვანია ქალაქში მოვაწესრიგოთ ინფრასტრუქტურა, კონკრეტული ქუჩები, გამზირები, რომელიც საჭიროებს განახლებას, რეაბილიტაციას. მე ბევრჯერ მითქვამს და არ ვერიდები იმას, რომ კომუნიკაციების თვალსაზრისით ქალაქში გვაქვს მძიმე მდგომარეობა, შესაბამისად, სადაც ვიწყებთ ქუჩების და გამზირების განახლებას, რა თქმა უნდა, პირველი კეთდება მიწისქვეშა კომუნიკაციები. მაგალითად, გუშინ, ვიმყოფებოდით აწყურის ქუჩაზე, რომლის სრული რეაბილიტაცია-განახლება მიმდინარეობს და პირველი, რითაც ვიწყებთ, ეს არის მიწის ქვემოთ არსებული ინფრასტრუქტურის სრული მოწესრიგება და განახლება.მინდა ინფორმაციის სახით დედაქალაქის მოსახლეობას მივაწოდო რამდენიმე ინფორმაცია. როგორიც იცით, ჩვენ ვგეგმავთ რუსთაველის გამზირის განახლებას, რომელზეც თვითონ გზა არის ამორტიზებული, მძიმე მდგომარეობაში. ხშირია დაზიანებები, გზის ჩავარდნის შემთხვევები იმის გამო, რომ მიწის ქვეშ არსებული ინფრასტრუქტურა არის მძიმე მდგომარეობაში, კრიტიკას ვერ უძლებს და ამიტომ, ხშირია ასეთი დაზიანებები. სამუშაოების დაწყებას რაც შეეხება, ალბათ, მაისის თვეში დავიწყებთ პროექტის განხორციელებას და ზაფხულის ბოლოსთვის გვინდა, რომ სრულიად დავამთავროთ. აქაც, პირველი, რასაც გავაკეთებთ ეს არის კომუნიკაციების მოწესრიგება. მთლიანად მოწესრიგებული იქნება ტროტუარები, ადაპტირებული იქნება შშმ პირთათვის, ახალი განათების ბოძებით, თავისი სანათებით, განთავსდება მიწისქვეშა ურნები. მთლიანად რადიკალურად შეიცვლება რუსთაველის გამზირი, იქნება ახალი დიზაინით და ყველანაირად კომფორტული და რა თქმა უნდა, შშმ პირთათვის ადაპტირებული. ჩატარდება გამწვანებითი სამუშაოები, საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის მოვაწყობთ ახალ მოსაცდელებს და დარწმუნებული ვარ, რომ ძალიან ეფექტური, ლამაზი პროექტი იქნება, როდესაც სამუშაოები დამთავრდება“, - განაცხადა კახა კალაძემ.კალაძის თქმით, სამუშაოები მხოლოდ ამით არ შემოიფარგლება, მერია გეგმავს არსებული შენობა-ნაგებობების რეაბილიტაციას, რომლის დიდი ნაწილი კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლია.„ამ სამუშაოების მეორე ეტაპი იქნება უკვე ძეგლებზე მუშაობა, რომელიც რამდენიმე წლიანი პროექტი იქნება.გვინდა, რომ არა მხოლოდ ფასადებით, არამედ მთლიანად გავამაგროთ და მოვაწესრიგოთ არსებული შენობა-ნაგებობები,რომელიც მდებარეობს ამ გამზირზე“, - თქვა კალაძემ.

1739953036

ავსტრიაში საქართველოს სტრატეგიული ენერგოპროექტები განიხილეს

„ძალიან კარგი შეხვედრა შედგა, განვიხილეთ ორმხრივი ეკონომიკური ურთიერთობები და ის სფეროები, რომლებიც ორივე ქვეყნის ინტერესში შედის - რომ განვავითაროთ ისეთი მნიშვნელოვანი მიმართულებები, როგორიცაა ვაჭრობის, ენერგეტიკის, ტურიზმის, ტრანსპორტის სფეროები. ასევე განვიხილეთ პროექტები, რომლებიც რეგიონში ჩვენი ქვეყნის სტრატეგიულ მნიშვნელობას კიდევ უფრო გააძლიერებს, ესენია შავი ზღვის წყალქვეშა ელექტროკაბელი, ასევე ციფრული კაბელი, რომლებიც ხელს შეუწყობს საქართველოს, როგორც რეგიონალური ჰაბის ფუნქციის კიდევ უფრო გაძლიერებას. მნიშვნელოვანია, რომ ავსტრია ჩვენი ქვეყნისთვის მნიშვნელოვანი კონტრიბუტორია ეკონომიკის სხვადასხვა სფეროს რეფორმირების და გამოცდილების გაზიარების კუთხით“, - აღნიშნა გენადი არველაძემ.შეხვედრის მონაწილეთა მხრიდან აქცენტი გაკეთდა საქართველოსა და ავსტრიას შორის მთავრობათაშორისი ეკონომიკური კომისიის მნიშვნელობაზე, რომლის მორიგი სხდომის ჩატარება 2025 წლის ოქტომბერში იგეგმება. ასევე გათვალისწინებულია ბიზნეს ფორუმის ჩატარება, რომელშიც მონაწილეობას ორივე ქვეყნის კომპანიები მიიღებენ. ხაზგასმით აღინიშნა ავსტრიელი ინვესტორების მზარდი ინტერესი საქართველოს მიმართ, კერძოდ, ავსტრიული კაპიტალის მონაწილეობით აქტიურად ხორციელდება საინვესტიციო პროექტები ლოგისტიკის, ენერგეტიკის, სურსათის წარმოების, ტურიზმისა და სხვა სექტორებში.„დღეს ძალიან კარგი შეხვედრა გვქონდა საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილესთან. ვისაუბრეთ ორმხრივ პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ურთიერთობებზე, გვქონდა დისკუსია ევროკავშირის ინტეგრაციის პროცესზე და ასევე სხვადასხვა პოტენციურ პროექტზე ავსტრიაში და საქართველოში, სადაც ჩვენი კომპანიები შეძლებდნენ თანამშრომლობას. ჩვენ ვხედავთ დიდ პოტენციალს, მაგალითად, ინფრასტრუქტურის სფეროში, ასევე ენერგეტიკის სფეროში. ჩვენი ქვეყნები დიდ ინვესტიციას ახორციელებენ მწვანე ენერგიაში და ჩვენ გვინდა ვითანამშრომლოთ ამ სფეროში. მოუთმენლად ველი, რომ წლის მეორე ნახევარში ჩამოვალ საქართველოში და თან ჩამოვიყვან ბიზნეს დელეგაციას, რათა გავაძლიეროთ ჩვენი ორმხრივი ეკონომიკური და პოლიტიკური ურთიერთობები“, - აღნიშნა ფლორიან ფრაუშერმა.შეხვედრაზე ასევე დადებითად შეფასდა ქვეყნებს შორის თანამშრომლობა ტურიზმის სექტორში. ხაზი გაესვა საქართველოში ავსტრიელი მოგზაურების მზარდ დინამიკას ბოლო წლებში, კერძოდ, ავსტრიიდან საქართველოს 2023 წელს 48%-ით მეტი მოგზაური  ეწვია, 2024 წელს კი - 14%-ით მეტი. როგორც მხარეებმა აღნიშნეს, მოგზაურების დინამიკის ზრდას ხელი შეუწყო კიდევ ერთი პირდაპირი ფრენის დამატებამ და საქართველოს სამოქალაქო ავიაციის ბაზარზე ავსტრიის ავიახაზების შემოსვლამ. ასევე ხაზი გაესვა ავსტრიული მხარის ჩართულობის მნიშვნელობას სამთო ტურიზმის განვითარების მიმართულებით.შეხვედრაზე ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ ავსტრიელ კოლეგას მადლობა გადაუხადა ავსტრიის მხრიდან საქართველოს სუვერენიტეტისა და ტერიტორიული მთლიანობის მხარდაჭერისთვის. ამასთან, როგორც მან აღნიშნა, ევროინტეგრაციის კუთხით ავსტრიამ წლების განმავლობაში სერიოზული დახმარება გაუწია საქართველოს და მნიშვნელოვანია მისი როლი ევროინტეგრაციის გზაზე, რომ დიალოგის პროცესში ეს როლი კიდევ უფრო გაძლიერდეს.

1739948170

განიხილება Verbund-თან თანამშრომლობის პერსპექტივა

გენადი არველაძემ საქართველოს ენერგეტიკის სექტორში არსებული ტენდენციები, საინვესტიციო გარემო და უცხოური კაპიტალის დაცვის მექანიზმები გააცნო. არველაძის ინფორმაციით, კომპანია საქართველოს ბაზრის შესწავლითაა დაინტერესებული.„ ყურადღება გავამახვილეთ სტრატეგიული პროექტებზე:  შავი ზღვის წყალქვეშა ელექტრო კაბელი, დამაკავშირებელი ხაზი რეგიონში წარმოებული მწვანე ელექტროენერგიის ევროკავშირის ბაზარზე ტრანზიტისთვის",   - აღნიშნა ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ.საქართველოს ენერგოსექტორის შესაძლებლობების შესწავლის დაინტერესება გაზაფხულზეც გამოითქვა. .კომპანიის  სამეთვალყურეო საბჭოს წევრის, ახიმ კასპარის შეფასებით, კომპანიამ იცის  ჰიდრორესურსებით ქვეყნის სიმდიდრეზე და საქართველოში ავსტრიული ტექნოლოგიების დანერგვის პერსპექტვას ხედავს.. „ ავსტრიაში Verbund-ისგან 8000 მეგავატი დადგმული სიმძლავრე გვაქვს, ამიტომ, ძალიან დაინტერესებული ვართ საქართველოსთან ნაყოფიერი დისკუსიებით. შესაძლოა, მომავალში ვითანამშრომლოთ ჰიდრო-ენერგეტიკის მიმართულებით კონსულტირების ნაწილში. ჩვენ მსოფლიო მასშტაბით ვაგეგმარებთ როგორც წყალსაცავის, ისე მდინარის ტიპის ელექტროსადგურებს, ასე რომ, ეს შეიძლება იყოს ძალიან კარგი პარტნიორობა ავსტრიული ტექნოლოგიების საქართველოში დასანერგად“, - განაცხადა ახიმ კასპარმა.

1739890646

თბილისსა და ბაქოს რკინიგზაზე სამგზავრო მიმოსვლა შესაძლოა 1–ელ მაისს გა...

ამის შესახებ აზერბაიჯანული მედია საქართველოს ეკონომიკის სამინისტროზე დაყრდნობით წერს.ეს საკითხი თბილისში ეკონომიკის მინისტრ ლევან დავითაშვილსა და აზერბაიჯანის ციფრული განვითარებისა და ტრანსპორტის მინისტრს რაშად ნაბიევს შორის სამშაბათს გამართულ შეხვედრაზე განიხილეს.აზერბაიჯანმა საქართველოსთან სამგზავრო სარკინიგზო მიმოსვლა კორონავირუსის პანდემიის გამო გამოცხადებული საყოველთაო კარანტინის ფონზე შეაჩერა და დღემდე არ განუახლებია. აზერბაიჯანში კარანტინი ქვეყნის ყველა სახმელეთო სასაზღვრო გადასასვლელზე ამ დრომდე მოქმედებს. 

1739880677

AZAL: თბილისი–ბაქოს ავიარეისი ტექნიკური მიზეზებით შეფერხდა

ამის შესახებ აზერბაიჯანული სააგენტო რეპორტი AZAL–ზე დაყრდნობით წერს. კონკრეტულად რა სახის ტექნიკურ პრობლემებზეა საუბარი, ავიაკომპანიაში არ ამბობენ.„დამატებითი კითხვების შემთხვევაში მგზავრებს შეუძლიათ წერილობით მოგვმართონ მისამართზე callcenter@azal.az“, – აცხადებენ ავიაკომპანიაში.

1739880002

გუდაური–კობის გზა ჩაიკეტა – ზვავსაშიშროებაა

გზის გახსნის პირობების შესახებ ინფორმაციას საავტომობილო გზების დეპარტამენტი, სავარაუდოდ, დღის განმავლობაში გაავრცელებს.

1739859452

საქმიან წრეებში ინფლაციური მოლოდინები გაზრდილია

ამავე გამოკითხვის მიხედვით, იანვარში დეკემბერთან შედარებით სამწლიან პერიოდზე ინფლაციური მოლოდინები გაზრდილია. ერთი მხრივ, დეკემბერთან შედარებით, მომატებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც მომდევნო სამი წლის მანძილზე ფასების ცვლილებას 6%-8%-ის ზრდის ფარგლებში ელოდებიან. მეორე მხრივ, შემცირებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ფასების ცვლილებას 2%-4%-ის და 4-6% ფარგლებში ელოდებიან.გამოკითხულთა აზრით, საკუთარ პროდუქციაზე/მომსახურებაზე ფასების ზრდის მოლოდინი 1 წლიან პერიოდში შემცირებულია. კერძოდ, იანვარში დეკემბერთან შედარებით დაკლებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც საკუთარ პროდუქტზე ფასების მატებას 8%-ზე მეტად ელოდებიან. ამავე დროს მომატებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ფასების ცვლილებას შედარებით დაბალ ინტერვალში, 4%-6%- ის ფარგლებში ელოდებიან.ამავე გამოკითხვის მიხედვით, იანვარში დეკემბერთან შედარებით მოლოდინები ხელფასების ზრდაზე შემცირებულია. კერძოდ, დაკლებულია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ხელფასების ცვლილებას 10%-20%-ის ფარგლებში ელოდებიან. ამავე დროს, გაზრდილია იმ რესპონდენტთა რაოდენობა, რომლებიც ხელფასების ცვლილებას -10%-0%-ის ფარგლებში ფიქრობენ.გამოკითხულთა აზრით, იანვარში კომპანიაში წარმოებისათვის საჭირო რესურსების გამოყენების ეფექტიანობა (კომპანიის რესურსების რეალური გამოყენება, მაქსიმალურ გამოყენებასთან შედარებით) დეკემბერთან შედარებით გაზრდილია.

1739857483

TCRC: მარაბდა-კარწახის რკინიგზა, ტვირთების არარსებობის გამო, წაგებაზეა

„დღევანდელი ტექნიკური მდგომარეობით მარაბდა–კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთს წლიურად 5 მლნ ტ. ტვირთის გატარების შესაძლებლობა გააჩნია, თუმცა, მაქსიმალური მოცულობა, რომელიც მარაბდა–კარწახის რკინიგზამ გაატარა იყო 2021 წელს 380 ათასი ტონა. სარკინიგზო მონაკვეთის ათვისებამ, უფრო გასაგებად დატვირთულობის გამოყენებამ მაქსიმუმს სწორედ 2021 წელს მიაღწია და 7.6% შეადგინა. დანარჩენ წლებში დატვირთულობის გამოყენება ბევრად ნაკლებია. ანალიზი გვაძლევს დასკვნის გაკეთების შესაძლებლობას, რომ პროექტში დაბანდებული სახსრების ამოღება, მხოლოდ დაბალი უკუგებით და ხანგრძლივ ვადაში იქნება შესაძლებელი“, - ვკითხულობთ კვლევაში.დოკუმენტში ასევე აღნიშნულია, რომ „სტაბილური ტვირთების არარსებობის შემთხვევაში რკინიგზა დაკარგავს მიმზიდველობას და გამორიცხული არ არის რომ, სომხეთ–აზერბაიჯანზე გამავალმა ალტერნატიულმა დერეფანმა, რომლის ამოქმედებაზეც დიდი ხანია მიდის საუბარი, მძაფრი კონკურენცია შექმნას“. რკინიგზის პერსპექტივებზე საუბრისას კვლევაში აღნიშნულია, რომ პროექტის მოკლე ვადაში მოდიფიცირების პირობებშია შესაძლებელი, ბაქო–თბილისი–ყარსის პროექტის ჩიხიდან გამოყვანა და მაღალი დატვირთვით გამოყენება.„სადგური ახალქალაქი აღჭურვილია, როგორც ურიკების შემცვლელი ინფრასტრუქტურით ასევე კონტეინერების ერთი ლიანდიდან მეორეზე გადადგმის შესაძლებლობით. ახალქალაქში მოსულ შემადგენლობას ეცვლება ურიკები და უკვე ურიკები შეცვლილი შემადგენლობა მიემართება სადგურ ყარსამდე, სადაც ტვირთის დაცლის შემდგომ უკან ბრუნდება, შესაბამისად უკანა მიმართულებითაც იმავე ახალქალაქში ივლება ურიკები, პრაქტიკულად ერთ ბრუნზე ხდება ურიკების ორჯერადი ცვლილება.ურიკების ორჯერადი ცვლილება, რომლის ღირებულება ერთი ვაგონისათვის დაახლოებით 500 დოლარს აღწევს, მასობრივი ტვირთებისათვის როგორიცაა ქვანახშირი, ხორბალი, სასუქები, ქიმიური ტვირთები, მეტალო-კონსტრუქციები და ა.შ., გადაზიდვის დამატებითი ხარჯების გათვალისწინებით არაკონკურენტულს ხდის ლოგისტიკას. ურიკების ორჯერადი ცვლილება, წარმოადგენს ძირითად დამაბრკოლებელ ფაქტორს.ყარსის ლოგისტიკური ცენტრი ინფრასტრუქტურის თვალსაზრისით წარმოადგენს, კარგად აღჭურვილ 400 000 მ2 ტერიტორიაზე გადაჭიმულ სარკინიგზო კვანძს, რომელსაც გააჩნია 19 მისასვლელი ლიანდაგი და შეუძლია წელიწადში 1.5 მლნ ტონა ტვირთის დამუშავება, გააჩნია 45 ათასი ტონა ხორბლის შესანახი სათავსოები.ბაქო–თბილისი–ყარსის პროექტის განხორციელებისას, თავიდანვე ნავარაუდები იყო რუსეთიდან და ყაზახეთიდან თურქეთში ხორბლის ტრანსპორტირება და ელევატორებში შენახვა, ხოლო შემდგომ თურქეთის აღმოსავლეთ რეგიონებში განთავსებულ ხორბლის საფქვავ ქარხნებში გადანაწილება. თურქეთის აღმოსავლეთ რეგიონში, მხოლოდ ხორბალზე მოთხოვნა წლიურად 1.5 – 2.0 მლნ ტონას შეადგენს. სწორედ ხორბლის ტრანსპორტირება იყო გამიზნული ბაქო–თბილისი–ყარსის რკინიგზით.ორჯერადი გადატვირთვის შედეგად გაძვირებულმა ლოგისტიკამ აიძულა თურქული მხარე ეძებნა გამოსავალი და მან მიიღო გადაწყვეტილება, საქართველო/თურქეთის საზღვრიდან ყარსის ლოგისტიკურ ცენტრამდე 66 კმ ზე, შეეცვალა არსებული ევროპული ლიანდაგი და მის ნაცვლად გამოეყენებინა – ევროპული და საბჭოთა ე.წ. შეთავსებული ლიანდის კონსტრუქცია. ასეთ კონსტრუქციით შესაძლებელია დაუბრკოლებლივ, ახალქალაქში ურიკების შეცვლის გარეშე, როგორც ევროპული, ასევე საბჭოთა შემადგენლობების გატარება.ასეთი ტიპის შეთავსებული ლიანდი, გამოყენებულია პოლონეთ–ლიეტუვა–ლატვია–ესტონეთის Rail Baltica მიმართულებით, ასევე უკრაინა–უნგრეთის საზღვარზე. ამ სახის ლიანდის დაგებით თავიდან იქნება აცილებული ახალქალაქის სადგურში ურიკების შემცვლელ სადგურზე, ურიკების ძვირად ღირებული ოპერაციები.ბაქო–თბილისი–ყარსის პროექტის ასეთი მიმართულებით განვითარების პირობებში, რჩება „ვიწრო ადგილი“, კერძოდ ახალქალაქიდან – თურქეთ/საქართველოს საზღვრამდე რკინიგზის 32 კმ ზე, ნაცვლად დღეს არსებული ევროპული ლიანდისა, შეთავსებული ლიანდის კონსტრუქციის ლიანდის დაგების აუცილებლობა.ასეთ პირობებში, სახეზე იქნება უარყოფითი „გვერდითი“ გამოვლენა, ახალქალაქის სადგური დაკარგავს, ლოგისტიკურ ცენტრად გადაქცევის პერსპექტივას. გარდა ამისა, გაურკვეველი იქნება ვინ უნდა დააფინანსოს 32 კმ რკინიგზის მონაკვეთის გადაკეთების ღირებულება“, - აღნიშნულია TCRC-ის კვლევაში.

1739527825