GCCA-ის მიერ შეფასებული იქნა ლუდის, არაალკოჰოლური სასმელების და ყავის იმპორტის ბაზარი. 2023 წელს ლუდის ბაზარზე, ამავე წელს ბაზარზე მოქმედებდა 75 კომპანია, ბაზრის მოცულობა შეადგენდა 131 709 495 ლიტრს, ბაზრის კონცენტრაციის ინდექსი (HHI) გაუტოლდა 2273-ს. ბაზრის კონცენტრაციის ინდექსი მცირედით აღემატება ზომიერად კონცენტრირებული ბაზრის მაქსიმალურ მაჩვენებელს, თუმცა ბაზარზე წარმოდგენილნი არიან სამიზნე სუბიექტზე უფრო დიდი კომპანიები და ბაზარი ამ კუთხით საკმაოდ დაბალანსებულია და საერთო ჯამში კონკურენტულია.არაალკოჰოლური სასმელების ბაზარზე 2023 წელს მოქმედებდა 215 კომპანია, ბაზრის მოცულობა შეადგენდა 464 757 669 ლიტრს, ხოლო ბაზრის კონცენტრაციის ინდექსი (HHI) - 2 590-ს. ბაზარი მაღალკონცენტრირებულია, თუმცა შესაბამისი ინდექსი კონცენტრაციაში მონაწილე პირების საბაზრო მდგომარეობით არ არის განპირობებული.შპს „საქართველოს დისტრიბუცია და ლოგისტიკა" ოპერირებს სადისტრიბუციო მომსახურების დონეზე. სადისტრიბუციო მომსახურების ბაზრის მოცულობამ 2023 წელს შეადგინა 7 431 011 772 ლარი, ხოლო ბაზრის კონცენტრაციის ინდექსმა (HHI) 400 ერთეული, რაც დაბალკონცენტრირებული ბაზრის მაჩვენებელია.შპს „ახალი ყავის კომპანია" წარმოადგენს ყავის იმპორტიორ კომპანიას. ყავის იმპორტის ბაზარზე ოპერირებდა 200 ეკონომიკური აგენტი, ბაზრის საერთო მოცულობამ შეადგინა 6 625 788 კილოგრამი, ხოლო ბაზრის კონცენტრაციის (HHI) ინდექსი გაუტოლდა 1721 ერთეულს, რაც მიუთითებს, რომ ბაზარი ზომიერად კონცენტრირებულია.სააგენტოს მიერ კონცენტრაციის შეფასებისას გათვალისწინებულ იქნა ის ფაქტორიც, რომ აღნიშნულ კომპანიათა 100%-იანი წილების მფლობელი ერთი სუბიექტია, რაც ნიშნავს, რომ ისინი არსებული მდგომარეობით უკვე ერთიანდებოდნენ ერთ ჯგუფში და მათი დაჯგუფება კონცენტრაციის შედეგი არ იქნება. ამდენად, მათი ახლებურად დაჯგუფების გამო კოორდინირებული და არაკოორდინირებული ეფექტების გაჩენის რისკი არ არსებობს. ამასთანავე, კონცენტრაციის ინდექსის ცვლილება არცერთ ბაზარზე არ ხდება, ვინაიდან, შპს „ჯორჯიან ბიერ ენდ ბევერიჯის ჰოლდინგი" არ საქმიანობს არცერთ შესაბამის ბაზარზე, მისი მაკონტროლებელი კომპანიები კი საქართველოს ბაზარზე არ ოპერირებენ.შესაბამისად, სააგენტოს მიერ განხორციელებული ბაზრის ანალიზის, შეფასებული ბაზრების სტრუქტურისა და კონცენტრაციის მონაწილე მხარეების საბაზრო წილების გათვალისწინებით, განხორციელებული კონცენტრაცია არ მოახდენს არსებით გავლენას კონკურენტულ გარემოზე.ინფორმაციისთვის შპს „ჯორჯიან ბიერ ენდ ბევერიჯის ჰოლდინგი" ნიდერლანდებში რეგისტრირებული Royal Swinkels-ის შვილობილი კომპანიაა საქართველოში. Royal Swinkels ევროკავშირში ლუდის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი მწარმოებელია, კომპანიის პორტფელში არის საქართველოს ბაზრისთვის ნაცნობი ბრენდი "Bavaria".Georgia Capital-ის ჯგუფის წევრი შპს „გლობალ ბიერ ჯორჯია თავის მხრივ „ყაზბეგის", „შავი ლომის", „აისის" და ასევე საქართველოში Heineken-ის, Amstel-ის, Krusovice-სა და სხვა საერთაშორისო ბრენდების ოფიციალური მწარმოებელი და დისტრიბუტორია. საკონტროლო პაკეტის სანაცვლოდ Georgia Capital-ი მინიმუმ 63 მლნ დოლარს მიიღებს.GCCA-ს წინასწარ სავალდებულო წერილობით შეტყობინებას ექვემდებარება კონცენტრაცია თუ მისი მონაწილე პირების ჯამური ერთობლივი შემოსავალი, საქართველოს ტერიტორიაზე, წინა ფინანსური წლის მდგომარეობით, 20 მილიონ ლარს აღემატება და ამასთან, კონცენტრაციის მონაწილე მინიმუმ ორი პირიდან თითოეულის ერთობლივი შემოსავალი 5 მილიონ ლარზე მეტია. GCCA-ის გვერდის ავლით, მის მიერ შეტყობინების განხილვამდე ან უარყოფითი დასკვნის მიუხედავად, სავალდებულო შეტყობინებას დაქვემდებარებული კონცენტრაციის განხორციელების შემთხვევაში, შეტყობინების წარდგენის ვალდებულების მქონე პირი ჯარიმდება.2024 წელს, საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ (GCCA) 14 კონცენტრაციაზე გასცა თანხმობა, ხოლო, ამ ეტაპზე, 6 კონცენტრაციასთან დაკავშირებით საკითხის შესწავლა მიმდინარეობს.
1734591465
G&T-ის ინფორმაციით, ფუდმარტი (ბრენდებით სპარი, იოლი და კალათა), "დეილი", "გვირილა რითეილი" და "რითეილ ჯგუფი" (მაგნიტი) ერთ ჰოლდონგად გაერთიანდა (ნოემბერში). შედეგად, "დეილი ჰოლდინგი" 1,600-ზე მეტ მაღაზიას დაეუფლა.10 თვის გაყიდვებში, II -ა "ნიკორა", 17%-იანი წილით, III - "2 ნაბიჯი" (16.8%) და სამივეხ ჯამური წილი .61.3%-ია. დანარჩენი 38.7% მცირე ზომის 40 ქსელურ მაღაზიას აერთიანებს.წელს FMCG ბაზრის ზომა 23.3 მლრდ ლარს მიაღწევს, რაც წლიურად 9.5%-იანი ზრდაა. შემოსავლების ზრდა კი 15%-მდეა (Y.Y) მოსალოდნელი, 9.5 მლრდ-მდე.
1734006500
სააგენტოში დაფიქსირებული განცხადების მიხედვით, აღნიშნული ფასდაკლების პერიოდში, კომპანიის ოპერატორთან ფასის და პროდუქციის საწყობში არსებობის დაზუსტების შემდგომ, მომხმარებელმა ვებგვერდის www.mihouse.ge საშუალებით, შეიძინა 4 ცალი გათბობის ქვაბი. თუმცა, ვებგვერდის ტექნიკური ხარვეზის, კერძოდ, პროდუქციაზე არასწორი ფასების მითითების არგუმენტით, კომპანიამ უარი განაცხადა შეკვეთის მიწოდებაზე. მოვაჭრე ხაზს უსვამს, რომ საიტზე მითითებული არასწორი ფასი არ უნდა ყოფილიყო აღქმული როგორც რეალური და შესაბამისად, ასეთი ხელშეკრულება დადებულად ვერ ჩაითვლებოდა.კანონმდებლობის შესაბამისად, უსამართლოდ მიიჩნევა და აკრძალულია საქონლის ან მომსახურების სპეციალურ ფასად შეძენის შეთავაზება და შემდეგ მომხმარებლისთვის რეკლამირებული საქონლის ჩვენებაზე, შეკვეთის მიღებაზე ან მის გონივრულ ვადაში მიწოდებაზე უარის თქმა. ასეთ შემთხვევაში, მოვაჭრე ვალდებულია მომხმარებელს მოთხოვნა დაუკმაყოფილოს. GCCA-ის პოზიციით, მოვაჭრის ზემოაღნიშნული ქმედება მოვაჭრის განზრახვის მიუხედავად, არსებითად უსამართლოდ განიხილება, რადგან მისი შეცდომაში შემყვანი ხასიათი მომხმარებელთა ნდობასა და ბაზრის მთლიანობაზე უარყოფით გავლენას ახდენს.შესაბამისად, GCCA-ის გადაწყვეტილებით, საქმის შესწავლის შედეგად დადასტურდა - მოვაჭრის მხრიდან კანონით გათვალისწინებული უსამართლო კომერციული საქმიანობა და მოვაჭრეს 1 თვის ვადაში დაევალა მომხმარებელთა დარღვეული უფლებები აღადგინოს და თავისი სავაჭრო პოლიტიკა კანონის შესაბამისი მუხლების მოთხოვნებს შეუსაბამოს.
1733993441
ამჟამად ფეისენდის სერვისით სარგებლობა შესაძლებელია 170-ზე მეტ ქვეყანაში, ხოლო მომხმარებელთა რაოდენობა 10 მილიონს აღემატება.საქართველოში თანხის მისაღებად აღარ დაგჭირდებათ ბანკის ფილიალში ვიზიტი. ფეისენდი საშუალებას გაძლევთ მიიღოთ საერთაშორისო ფულადი გზავნილები ნებისმიერი ქართული ბანკის Visa და Mastercard-ის ბარათებზე.უცხოეთიდან საქართველოში თანხის გადარიცხვა ხორციელდება ვებ საიტის - www.paysend.com-ისა და მობილური აპლიკაციების მეშვეობით, რომელთა გადმოწერაც შესაძლებელია App Store-სა / Google Play-დან.Paysend-ის უპირატესობები მომხმარებლისთვის:ფიქსირებული საკომისიო, მიუხედავად გადასარიცხი თანხის მოცულობისა. მომხმარებელს საშუალება აქვს გაეცნოს ფულადი გზავნილის შესახებ პირობებს, გადარიცხვამდე.მაგალითად, თანხის გადმორიცხვის საკომისიო საქართველოში: დიდი ბრიტანეთიდან - 1 გირვანქა სტერლინგი ამერიკიდან - 1.99 აშშ დოლარი ევროპიდან - 1.5 ევრო უზბეკეთიდან - 4999 UZS ყაზახეთიდან - 199 KZT 24/7 მომხმარებელთა მხარდაჭერა, ვებ-საიტის ან მობილური აპლიკაციის მეშვეობით, ფეისენდის გამოყენება 170-ზე მეტ ქვეყანაშია შესაძლებელი და ეს რიცხვი მზარდია, თანხის მომენტალური გადარიცხვა Visa & Mastercard-ის საბანკო ბარათებზე საქართველოში, თანხის მიღება შესაძლებელია, როგორც ლარში, ისე აშშ დოლარში. თანხის გადარიცხვის გარანტია - გადარიცხვა ხორციელდება საერთაშორისო ფულადი გზავნილების უმაღლესი სტანდარტებით. როგორ გადავრიცხოთ ფული საქართველოში?ამისთვის საჭიროა:მომხმარებელი ეწვიოს ვებ-საიტს - paysend.com ან გადმოწეროს ფეისენდის მობილური აპლიკაციები.პლატფორმაზე რეგისტრაციათანხის გადარიცხვა - დააჭირეთ ღილაკზე „New Transfer“, შეარჩიეთ ქვეყანა, გადარიცხვის მეთოდი, ვალუტა, თანხის ოდენობა, შეიყვანეთ მიმღების შესახებ ინფორმაცია.ფეისენდი არის სანდო ხელსაწყო, საერთაშორისო ფულადი გადარიცხვებისთვის, სწრაფი, ხელმისაწვდომი და დაცული პლატფორმა.გადმოწერეთ ფეისენდის აპლიკაცია თუ გსურთ თანხის გადარიცხვა საქართველოში უფრო მარტივად და კომფორტულად.ან მიაწოდეთ ინფორმაცია ჩვენი სერვისების შესახებ, მათ ვისაც სჭირდება თანხის გადმორიცხვა საქართველოში.ფეისენდის აპლიკაციების ნახვა შეგიძლიათ ბმულზე - https://transfers.onelink.me/1eze/PRgeoფეისენდის ოფიციალური ვებ-საიტი - paysend.comქართული ფეისბუქ გვერდი - https://shorturl.at/aqZ8jქართული ინსტაგრამ გვერდი - https://shorturl.at/j6N9Pსტატიის ავტორი - Mediahubსრული ციფრული მარკეტინგის მომსახურება: საიტების დამზადება, სოც მედიის მართვა, რეკლამა სოც ქსელებში, SEO ოპტიმიზაცია, რეკლამა გუგლში - Google ads
1733912247
ზრდის ტენდენციით ხასიათდება ბიზნეს სექტორის პროდუქციის გამოშვების მაჩვენებელიც. 2024 წლის III კვარტალში მისი მოცულობა 23.1 მილიარდი ლარით განისაზღვრა, რაც გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე 16.3 პროცენტით მეტია:2024 წლის III კვარტალში ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის 66.4% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 15.4% - საშუალოზე, ხოლო 18.2% კი - მცირე ბიზნესზე.მცირედით განსხვავებული განაწილება იყო პროდუქციის მთლიანი გამოშვების შემთხვევაში: მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა პროდუქციის გამოშვების 45.6%, საშუალოზე - 24.2%, ხოლო მცირე ბიზნესზე - 30.2%.საქსტატის მტკიცებით, 2024 წლის III კვარტალში საწარმოთა მიერ განხორციელებულმა საქონლისა და მომსახურების მთლიანმა ყიდვებმა 30.8 მილიარდი ლარი (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 8.7%-ით მეტი), ხოლო გადასაყიდად განკუთვნილი საქონლისა და მომსახურების ყიდვებმა - 17.7 მილიარდი ლარი (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 2.4%-ით მეტი) შეადგინა.2024 წლის III კვარტალში ბიზნეს სექტორში დასაქმებულთა საშუალო რაოდენობა 788.4 ათასი კაცით განისაზღვრა, რაც გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე 4%-ით მეტია. დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობიდან 43.3% ქალი იყო, ხოლო 56.7% - კაცი.დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობის 42.7% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 20.4% - საშუალოზე, ხოლო 36.9% - მცირე ბიზნესზე.საანგარიშო პერიოდში, დაქირავებულთა მთლიანმა რაოდენობამ 743.2 ათასი კაცი შეადგინა (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 3.1%-ით მეტი), ხოლო საწარმოთა მთლიანი დანახარჯები პერსონალზე 4 973.7 მილიონი ლარით განისაზღვრა (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 12.6%-ით მეტი).2024 წლის III კვარტალში, ბიზნეს სექტორში დაქირავებით დასაქმებულთა საშუალო თვიური ხელფასი 2 190.1 ლარს გაუტოლდა (გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელთან შედარებით გაზრდილია 182.9 ლარით), ხოლო მათ შორის ქალების ხელფასმა 1 702.3 ლარი შეადგინა (გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელთან შედარებით გაიზარდა 165.2 ლარით). საწარმოთა ზომის მიხედვით საშუალო თვიური ხელფასი კი შემდეგნაირია: მსხვილი ბიზნესი – 2 233.9 ლარი საშუალო ბიზნესი – 2 565.0 ლარი მცირე ბიზნესი – 1 885.8 ლარი. 2024 წლის III კვარტალში ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის სტრუქტურაში ყველაზე მაღალი წილი - 34% მოდის ვაჭრობის (ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტის ჩათვლით) დარგზე, მეორე ადგილზეა ხელოვნება, გართობა და დასვენება 33.6%-იანი წილით, შემდეგ მოდის დამამუშავებელი მრეწველობა - 8.2%-იანი წილით, მშენებლობა - 7%-იანი წილით, ტრანსპორტი და დასაწყობება - 4%-იანი წილით, ხოლო 12.5% დანარჩენ დარგებზე ნაწილდება:2024 წლის III კვარტალში ბიზნეს სექტორის პროდუქციის გამოშვებაში პირველ და მეორე ადგილებს იკავებს დამამუშავებელი მრეწველობა (19.6%) და მშენებლობა (19.5%), შემდეგ მოდის ვაჭრობა (18.6%) და ტრანსპორტი და დასაწყობება (9.3%), ხოლო დანარჩენ დარგებს სტრუქტურაში 33%-იანი წილი უჭირავს.საქსტატის მტკიცებით, 2024 წლის III კვარტალში დასაქმებულთა რაოდენობის მიხედვით ბიზნეს სექტორში ვაჭრობის (საბითუმო და საცალო ვაჭრობა; ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტი), დამამუშავებელი მრეწველობისა და ჯანდაცვის და სოციალური მომსახურების საქმიანობების დარგები ლიდერობენ შესაბამისად, 28.6, 11.6 და 9.4 პროცენტიანი წილებით. სტრუქტურაში მნიშვნელოვანი წილი მოდის მშენებლობის (8.6%), ტრანსპორტისა და დასაწყობების (8.1%), აგრეთვე ინფორმაცია და კომუნიკაციის (6.3%) და განთავსების საშუალებებით უზრუნველყოფის და საკვების მიწოდების საქმიანობების (5.5%) დარგის საწარმოებზეც:ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობის განაწილება სქესისა და ეკონომიკური საქმიანობის სახეების მიხედვით:ქვემოთ მოცემული გრაფიკი ასახავს რეგიონების (ქ. თბილისის გარდა) მიხედვით ბრუნვასა და პროდუქციის გამოშვებას (მლნ. ლარი):დასაქმებულთა რაოდენობა რეგიონების მიხედვით შემდეგნაირად ნაწილდება: ქ. თბილისი – 66.1% აჭარის ა.რ. – 9.2% იმერეთი – 6.4% ქვემო ქართლი – 5.5% სამეგრელო-ზემო სვანეთი – 3.4% კახეთი - 2.7% შიდა ქართლი - 2.2% მცხეთა-მთიანეთი - 1.7% სამცხე-ჯავახეთი - 1.4% გურია - 0.9% რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი - 0.3%
1733308540
საკითხი ეხება ქალაქ რუსთავის ავტობაზრობის ტერიტორიაზე, ავტოსადგომებით სარგებლობის სანაცვლოდ, მოპასუხე ეკონომიკური აგენტების მხრიდან არასამართლიანად მაღალი ფასის ან სხვა არასამართლიანი სავაჭრო პირობების პირდაპირ ან არაპირდაპირ დადგენას.საქმის მოკვლევის პროცესში, არსებითი მნიშვნელობის მქონე გარემოებების დადგენის მიზნით, მოპასუხე ეკონომიკური აგენტებისგან GCCA-მ შესაბამისი დოკუმენტაცია გამოითხოვა. აღნიშნულმა კომპანიებმა, GCCA-ის წერილის ჩაბარების მიუხედავად, განსაზღვრულ ვადაში, გამოთხოვილი დოკუმენტაცია არ წარმოადგინეს, ხოლო ვადის დარღვევის შემდგომ, სააგენტოს არასრული სახით მიაწოდეს. რის გამოც ეკონომიკურ აგენტებს - შპს ,,რუსთავის ავტობაზრობასა" და შპს ,,მიკადო ჯორჯიას" ცალ-ცალკე დაეკისრათ ჯარიმა - 3 000 ლარის ოდენობით.მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ ინფორმაციის მოწოდებისთვის, ამავე კომპანიებს, სააგენტომ ხელახლა განუსაზღვრა ვადა ინფორმაციის სრულად მოწოდების მიზნით, რაც კვლავ არასრული სახით იქნა წარმოდგენილი. შესაბამისად, ინფორმაციის განმეორებით მოუწოდებლობის საფუძვლით, ეკონომიკურ აგენტებს ცალ-ცალკე განმეორებით დაეკისრათ ჯარიმა - 5 000 ლარის ოდენობით.ინფორმაციისთვის: 2024 წელს, დასრულდა 2 მოკვლევის საქმე და 4 მიმდინარე რეჟიმშია. საანგარიშო პერიოდში, GCCA-ის გადაწყვეტილებით, 9 საჩივარზე დაუშვებლობის გადაწყვეტილება იქნა მიღებული.
1732604467
აღსანიშნავია, რომ მესამე კვარტალში დაიწყო 2024 წლის 26 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების წინასაარჩევნო პერიოდი. მოქმედი კანონმდებლობა, აღნიშნული პერიოდის მიმდინარეობისას მაუწყებლებს უფლებას აძლევს საკუთარ ეთერში განათავსონ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამა. შესაბამისად, საანგარიშო პერიოდში მაუწყებლების მიერ რეკლამის განთავსებისთვის დათმობილი დრო განაწილდა კომერციულ და ფასიან პოლიტიკურ რეკლამებს შორის, რამაც კომერციული რეკლამისათვის დათმობილი დრო შეამცირა. გამომდინარე იქედან, რომ ComCom-ის ანგარიშები მოიცავს მხოლოდ კომერციული სარეკლამო შემოსავლების ანალიზს, ანგარიშში ფასიანი პოლიტიკური რეკლამით მიღებული შემოსავლები გათვალისწინებული არ არის.სატელევიზიო კომერციული სარეკლამო შემოსავლების ყველაზე დიდი წილი 2024 წლის III კვარტალში კვლავ „ტელეიმედს" ჰქონდა, რომლის შემოსავალიც 5.6 მილიონ ლარს შეადგენდა, რაც გასული წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 0.7 მილიონი ლარით ნაკლებია. 2.1 მილიონი ლარი მიიღო „რუსთავი 2"-მა (მედია ჰოლდინგი), რაც წინა წელთან შედარებით 0.4 მილიონი ლარით ნაკლებია. 0.2 მილიონი ლარით შემცირდა „მთავარი არხის" შემოსავალი და 1.6 მილიონს გაუტოლდა. მიმდინარე წლის III კვარტალში 1.4 მილიონი ლარი მიიღო „პოსტვ"-იმ, რაც გასულ წელთან შედარებით 0.4 მილიონით ნაკლებია. უცვლელი დარჩა „ტელეკომპანია პირველის" კომერციული შემოსავალი, რომელმაც 1.2 მილიონი ლარი შეადგინა. ნახევარი მილიონი ლარით შემცირდა და 0.8 მილიონი შეადგინა „ფორმულას" შემოსავალმა, ხოლო „ბი ემ ჯი"-ის შემთხვევაში, კომერციული შემოსავლები 0.1 მილიონით გაიზარდა და 0.8 მილიონს გაუტოლდა. „ჯი-დი-ეს თი-ვი"-იმ 0.6 მილიონი ლარი მიიღო, რაც წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 0.1 მილიონით ნაკლებია. „საზოგადოებრივი მაუწყებლის" შემოსავალი როგორც გასული წლის III კვარტალში, ისე მიმდინარე წელს, 0.5 მილიონ ლარს შეადგენდა, ხოლო რაც შეეხება „სილქნეტს", მათი კომერციული შემოსავლები 0.1 მილიონით გაიზარდა და სულ 0.2 მილიონი ლარი შეადგინა.რადიომაუწყებლების მიერ 2024 წლის მესამე კვარტალში მიღებული სარეკლამო შემოსავალი, 2023 წლის იმავე პერიოდთან შედარებით, 25.1%-ით გაიზარდა და 2.1 მილიონი ლარი შეადგინა, საიდანაც 90.1% პირდაპირ რეკლამაზე, ხოლო 9.9% სპონსორობაზე მოდიოდა.შეგახსენებთ, რომ კომერციული სარეკლამო შემოსავალი კომერციულ რეკლამას, სპონსორობას, პროდუქტის განთავსებას, ტელეშოპინგსა და კომერციულ განცხადებებს მოიცავს.
1732097029
საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების გენერალური დირექტორის, ირაკლი ქარქაშაძის განცხადებით, აეროპორტების გაერთიანება მუდმივად ზრუნავს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტის მგზავრებს პროდუქტებისა და სერვისების მრავალფეროვანი არჩევანი შესთავაზოს.,,ჩვენ მუდმივად ვზრუნავთ, ჩვენს მგზავრებს სერვისების შერჩევისას სხვადასხვა ალტერნატივა შევთავაზოთ. ამავე დროს, საშუალებას ვაძლევთ ქართულ სტარტაპებს უფრო მეტად იყვნენ წარმოდგენილები ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში. Roamingo საშუალებას აძლევს ჩვენს მგზავრებს, უშუალოდ ტურისტებზე მორგებული და ხელსაყრელი ინტერნეტ პაკეტები შესთავაზოს. ოპერირების დაწყებასთან დაკავშირებით, ქართული სტარტაპი ჩვენი აეროპორტის მგზავრებს ევროპაში გამგზავრებისას 10-დღიან აქციას სთავაზობს და ფასდაკლების ვაუჩერების, ასევე სხვადასხვა ბონუსების გაცნობა მათ გაფრენის დარბაზში განთავსებულ კომპანიის სტენდთან შეეძლებათ.-‘’განაცხადა ირაკლი ქარქაშაძემ.ამ ეტაპზე, Roamingo-ს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში 2 ადამიანი ჰყავს დასაქმებული. ქართული და მსოფლიო ბაზრის სპეციფიკიდან გამომდინარე, Roamingo-ს აპლიკაციაში ხელმისაწვდომია გადახდის ყველა ძირითადი საშუალება: Amex, Visa, Mastercard ბარათები, Apple Pay და Google Pay სწრაფი და დაცული გადახდების გლობალური სერვისები. საქართველოში წარმატებული გაშვების შემდეგ კომპანია იაფი სამოგზაურო ინტერნეტის სერვისის სხვა ქვეყნების მომხმარებლებისთვის შეთავაზებას გეგმავს.
1732004244
„გვსურს, გამოვეხმაუროთ ჩვენი კოლეგების გადაწყვეტილებას, რომელიც მათ თბილისის წიგნის დღეებზე გაასაჯაროვეს.წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაციის 19-მა წევრმა გააკეთა განცხადება ასოციაციის დატოვების შესახებ. მათი თქმით, ასოციაციამ მათთან შეუთანხმებლად გადაწყვიტა, დარეგისტრირებულიყო რუსული კანონის რეესტრში.გაცნობებთ, რომ ,,სულაკაურის გამომცემლობამ” 2014 წელს დატოვა წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაცია 10-მდე წევრთან, მათ შორის: სანტა ესპერანსასთან, ქარჩხაძის გამომცემლობასთან და ლოგოს პრესთან ერთად”, – ვკითხულობთ სულაკაურის გამომცემლობის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში. პარასკევს, 15 ნოემბერს, წიგნის 19-მა გამომცემლობამ განაცხადა, რომ წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაციის მიერ რუსული კანონის რეესტრში რეგისტრაცია მათთან შეუთანხმებელი იყო, რის გამოც „ვიღებთ ჩვენთვის უმძიმეს გადაწყვეტილებას და ვტოვებთ ასოციაციას, რომელსაც ბევრი ჩვენგანი მრავალი წლის განმავლობაში ერთგულად ემსახურა”.
1731673098
„თიბისის მაცნე“ საქართველოს ოთხ რეგიონში: სამეგრელოში, იმერეთში, კახეთსა და სამცხე-ჯავახეთში ვრცელდება, ჯამში 70-მდე ქალაქსა და სოფელში. გაზეთი რეგიონების მოსახლეობას უსასყიდლოდ ურიგდება და ის ხელმისაწვდომია თიბისის ფილიალებში.გაზეთის მეორე ნომერი სულ ახლახან გამოიცა, რომელშიც თიბისიმ მკითხველს სასიამოვნო სიახლე შესთავაზა და სპეციალურად პროექტისთვის შექმნა თამაში, რომლის გამარჯვებულები ფულადი პრიზით დასაჩუქრდებიან.თამაშის მიხედვით, გაზეთის ერთ-ერთ გვერდზე, აგროთემატიკის სტიკერები და ამ სტიკერების ჩასაკრავად სპეციალურად გამოყოფილი სივრცეებია განთავსებული. მკითხველმა 7 სახის სხვადასხვა სტიკერი უნდა შეაგროვოს და შეავსოს ცარიელი ადგილები. იმისთვის, რომ გათამაშებაში მონაწილემ შეძლოს ყველა სტიკერის შეგროვება, საჭიროა იპოვოს სხვა გაზეთის მქონე პირი, განსხვავებული სტიკერების კომბინაციით. მონაწილეები ერთმანეთში სტიკერების გაცვლით, მოიპოვებენ შვიდივე საჭირო სტიკერს.მონაწილეს, რომელიც თიბისის ნებისმიერ ფილიალში წარადგენს გაზეთს შვიდივე შეგროვებული კომპონენტით, გადაეცემა ფულადი პრიზი, 500 ლარის ოდენობით.
1731658417