GE EN
ბიზნესი
ტელე და რადიო მაუწყებლების სარეკლამო შემოსავლები 6.9%-ით შემცირდა

აღსანიშნავია, რომ მესამე კვარტალში დაიწყო 2024 წლის 26 ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების წინასაარჩევნო პერიოდი. მოქმედი კანონმდებლობა, აღნიშნული პერიოდის მიმდინარეობისას მაუწყებლებს უფლებას აძლევს საკუთარ ეთერში განათავსონ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამა. შესაბამისად, საანგარიშო პერიოდში მაუწყებლების მიერ რეკლამის განთავსებისთვის დათმობილი დრო განაწილდა კომერციულ და ფასიან პოლიტიკურ რეკლამებს შორის, რამაც კომერციული რეკლამისათვის დათმობილი დრო შეამცირა. გამომდინარე იქედან, რომ ComCom-ის ანგარიშები მოიცავს მხოლოდ კომერციული სარეკლამო შემოსავლების ანალიზს, ანგარიშში ფასიანი პოლიტიკური რეკლამით მიღებული შემოსავლები გათვალისწინებული არ არის.სატელევიზიო კომერციული სარეკლამო შემოსავლების ყველაზე დიდი წილი 2024 წლის III კვარტალში კვლავ „ტელეიმედს" ჰქონდა, რომლის შემოსავალიც 5.6 მილიონ ლარს შეადგენდა, რაც გასული წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 0.7 მილიონი ლარით ნაკლებია. 2.1 მილიონი ლარი მიიღო „რუსთავი 2"-მა (მედია ჰოლდინგი), რაც წინა წელთან შედარებით 0.4 მილიონი ლარით ნაკლებია. 0.2 მილიონი ლარით შემცირდა „მთავარი არხის" შემოსავალი და 1.6 მილიონს გაუტოლდა. მიმდინარე წლის III კვარტალში 1.4 მილიონი ლარი მიიღო „პოსტვ"-იმ, რაც გასულ წელთან შედარებით 0.4 მილიონით ნაკლებია. უცვლელი დარჩა „ტელეკომპანია პირველის" კომერციული შემოსავალი, რომელმაც 1.2 მილიონი ლარი შეადგინა. ნახევარი მილიონი ლარით შემცირდა და 0.8 მილიონი შეადგინა „ფორმულას" შემოსავალმა, ხოლო „ბი ემ ჯი"-ის შემთხვევაში, კომერციული შემოსავლები 0.1 მილიონით გაიზარდა და 0.8 მილიონს გაუტოლდა. „ჯი-დი-ეს თი-ვი"-იმ 0.6 მილიონი ლარი მიიღო, რაც წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 0.1 მილიონით ნაკლებია. „საზოგადოებრივი მაუწყებლის" შემოსავალი როგორც გასული წლის III კვარტალში, ისე მიმდინარე წელს, 0.5 მილიონ ლარს შეადგენდა, ხოლო რაც შეეხება „სილქნეტს", მათი კომერციული შემოსავლები 0.1 მილიონით გაიზარდა და სულ 0.2 მილიონი ლარი შეადგინა.რადიომაუწყებლების მიერ 2024 წლის მესამე კვარტალში მიღებული სარეკლამო შემოსავალი, 2023 წლის იმავე პერიოდთან შედარებით, 25.1%-ით გაიზარდა და 2.1 მილიონი ლარი შეადგინა, საიდანაც 90.1% პირდაპირ რეკლამაზე, ხოლო 9.9% სპონსორობაზე მოდიოდა.შეგახსენებთ, რომ კომერციული სარეკლამო შემოსავალი კომერციულ რეკლამას, სპონსორობას, პროდუქტის განთავსებას, ტელეშოპინგსა და კომერციულ განცხადებებს მოიცავს.

1732097029

ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში ქართული სტარტაპი Roamingo შევიდა

საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების გენერალური დირექტორის, ირაკლი ქარქაშაძის განცხადებით, აეროპორტების გაერთიანება მუდმივად ზრუნავს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტის მგზავრებს პროდუქტებისა და სერვისების მრავალფეროვანი არჩევანი შესთავაზოს.,,ჩვენ მუდმივად ვზრუნავთ, ჩვენს მგზავრებს სერვისების შერჩევისას სხვადასხვა ალტერნატივა შევთავაზოთ. ამავე დროს, საშუალებას ვაძლევთ ქართულ სტარტაპებს უფრო მეტად იყვნენ წარმოდგენილები ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში. Roamingo საშუალებას აძლევს ჩვენს მგზავრებს, უშუალოდ ტურისტებზე მორგებული და ხელსაყრელი ინტერნეტ პაკეტები შესთავაზოს. ოპერირების დაწყებასთან დაკავშირებით, ქართული სტარტაპი ჩვენი აეროპორტის მგზავრებს ევროპაში გამგზავრებისას 10-დღიან აქციას სთავაზობს და ფასდაკლების ვაუჩერების, ასევე სხვადასხვა  ბონუსების გაცნობა მათ გაფრენის დარბაზში განთავსებულ კომპანიის სტენდთან შეეძლებათ.-‘’განაცხადა ირაკლი ქარქაშაძემ.ამ ეტაპზე, Roamingo-ს ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში 2 ადამიანი ჰყავს დასაქმებული. ქართული და მსოფლიო ბაზრის სპეციფიკიდან გამომდინარე, Roamingo-ს აპლიკაციაში  ხელმისაწვდომია გადახდის ყველა ძირითადი საშუალება: Amex, Visa, Mastercard ბარათები, Apple Pay და Google Pay სწრაფი და დაცული გადახდების გლობალური სერვისები. საქართველოში წარმატებული გაშვების შემდეგ კომპანია იაფი სამოგზაურო ინტერნეტის სერვისის სხვა ქვეყნების მომხმარებლებისთვის შეთავაზებას გეგმავს.

1732004244

"სულაკაურის გამომცემლობა": 2014 წელს დავტოვეთ ასოციაცია 10-მდე წევრთან...

„გვსურს, გამოვეხმაუროთ ჩვენი კოლეგების გადაწყვეტილებას, რომელიც მათ თბილისის წიგნის დღეებზე გაასაჯაროვეს.წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაციის 19-მა წევრმა გააკეთა განცხადება ასოციაციის დატოვების შესახებ. მათი თქმით, ასოციაციამ მათთან შეუთანხმებლად გადაწყვიტა, დარეგისტრირებულიყო რუსული კანონის რეესტრში.გაცნობებთ, რომ ,,სულაკაურის გამომცემლობამ” 2014 წელს დატოვა წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაცია 10-მდე წევრთან, მათ შორის: სანტა ესპერანსასთან, ქარჩხაძის გამომცემლობასთან და ლოგოს პრესთან ერთად”, – ვკითხულობთ სულაკაურის გამომცემლობის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში. პარასკევს, 15 ნოემბერს, წიგნის 19-მა გამომცემლობამ განაცხადა, რომ წიგნის გამომცემელთა და გამავრცელებელთა ასოციაციის მიერ რუსული კანონის რეესტრში რეგისტრაცია მათთან შეუთანხმებელი იყო, რის გამოც „ვიღებთ ჩვენთვის უმძიმეს გადაწყვეტილებას და ვტოვებთ ასოციაციას, რომელსაც ბევრი ჩვენგანი მრავალი წლის განმავლობაში ერთგულად ემსახურა”.

1731673098

„თიბისის მაცნე“ - გაზეთი, რომელშიც მკითხველს, აგროსიახლეებთან ერთად, გ...

 „თიბისის მაცნე“ საქართველოს ოთხ რეგიონში: სამეგრელოში, იმერეთში, კახეთსა და სამცხე-ჯავახეთში ვრცელდება, ჯამში 70-მდე ქალაქსა და სოფელში. გაზეთი რეგიონების მოსახლეობას უსასყიდლოდ ურიგდება და ის ხელმისაწვდომია თიბისის ფილიალებში.გაზეთის მეორე ნომერი სულ ახლახან გამოიცა, რომელშიც თიბისიმ მკითხველს სასიამოვნო სიახლე შესთავაზა და სპეციალურად პროექტისთვის შექმნა თამაში, რომლის გამარჯვებულები ფულადი პრიზით დასაჩუქრდებიან.თამაშის მიხედვით, გაზეთის ერთ-ერთ გვერდზე,  აგროთემატიკის სტიკერები და ამ სტიკერების ჩასაკრავად სპეციალურად გამოყოფილი სივრცეებია განთავსებული. მკითხველმა 7 სახის სხვადასხვა სტიკერი უნდა შეაგროვოს და შეავსოს ცარიელი ადგილები. იმისთვის, რომ გათამაშებაში მონაწილემ შეძლოს ყველა სტიკერის შეგროვება, საჭიროა იპოვოს სხვა გაზეთის მქონე პირი, განსხვავებული სტიკერების კომბინაციით. მონაწილეები ერთმანეთში სტიკერების გაცვლით, მოიპოვებენ შვიდივე საჭირო სტიკერს.მონაწილეს, რომელიც თიბისის ნებისმიერ ფილიალში წარადგენს გაზეთს შვიდივე შეგროვებული კომპონენტით, გადაეცემა ფულადი პრიზი, 500 ლარის ოდენობით.

1731658417

თიბისის მხარდაჭერით მეწარმე ქალების პროდუქციის გამოფენა-გაყიდვა გაიმარ...

გამოფენაში მონაწილეობას მიიღებს 145 მეწარმე ქალი საქართველოდან. მათ შორის იქნებიან ლტოლვილი ქალები უკრაინიდან და სხვა ქვეყნებიდან. ისინი ღონისძიების სტუმრებს საკუთარ ნაწარმს — საკვებს, ღვინოსა და სხვა სასმელებს, საჩუქრებს, სათამაშოებსა და აქსესუარებს, ხელნაკეთ ნივთებსა და დეკორს, სილამაზისა და თავის მოვლის საშუალებებს, საახალწლო სუვენირებსა და სხვა სადღესასწაულო პროდუქციას წარუდგენენ. გაიმართება მასტერკლასები, რომლებიც ვიზიტორებს საშუალებას მისცემს, მწვანე ტექნოლოგიების გამოყენებით, საახალწლო ნივთები თავადვე დაამზადონ.ქალ მეწარმეთა გამოფენა-გაყიდვის პარალელურად, თიბისის ორგანიზებით, მოეწყობა გასართობი და შემეცნებითი კუთხე ბავშვებისთვის, ასევე, საკვები და მუსიკალური სივრცეები.აღსანიშნავია, რომ გამოფენის წინა დღეს ჩატარდება სპეციალური მასტერკლასებიც, რომლებზეც მეწარმე ქალები გაეცნობიან ბიზნესში ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებას, მდგრადი ბიზნესის სპეციფიკას, ევროკავშირში ექსპორტის შესაძლებლობებსა და ელექტრონული კომერციის უპირატესობებს. გამოფენა-გაყიდვა ხელს შეუწყობს ქალთა მეწარმეობის პოპულარიზაციას, მათთვის სასარგებლო ცოდნის გაზიარებას, საინტერესო ბიზნეს კავშირებისა და პერსპექტიული პარტნიორობის დამყარებას.ღონისძიება გაეროს ქალთა ორგანიზაციის ინიციატივით, ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკთან (EBRD), გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოებასთან (GIZ), საქართველოს ფერმერთა ასოციაციასთან, სავაჭრო-სამრეწველო პალატასა და კერძო სექტორთან პარტნიორობით იმართება. მეწარმე ქალების გამოფენა-გაყიდვა იმართება გაეროს ქალთა ორგანიზაციის პროექტის „კარგი მმართველობა გენდერული თანასწორობის ხელშეწყობისთვის საქართველოში“ ქალთა ეკონომიკური გაძლიერების კომპონენტის ფარგლებში, ნორვეგიის მთავრობის დაფინანსებით.მისამართი: ექსპო ჯორჯია, XI პავილიონი, წერეთლის გამზ. 118.

1731652950

FMCG სექტორს ხელფასების მომატება უჭირს

₾1 050/₾900 -"ლიბრეში". 900 ლარია 8 სთ-იანი სამუშაოს შესრულებისთვის გასამრჯელო "ორ ნაბიჯში", სადაც 1/2 განაკვეთიანი დატვირთვის შეთავაზებაცაა, ხელფასით - ₾450.  საშემოსავლოს (20%) და საპენსიო გადასახადის (2%) გამოკლების გარეშე. შესაბამისად, კორექტირების შემდეგ, ხელზე ასაღები ხელფასი გამოდის მიზერული, სახელფასო მინიმუმთან (₾250) მიახლოებული.რითეილ ასოციაციის გამგეობის თავმჯდომარეს ეჩვენება, რომ ჰიპერმარკეტების გამდიდრების თემა ასე ხელაღებით იოლი სასაუბრო არ უნდა იყოს. განსაკუთრებულ დამოკიდებულებას მოითხოვს. რადგან FMCG (სწრაფად ბრუნვადი სამომხმარებლო პროდუქტი) მსხვილი კონტრიბუტორია,  ბევრ სექტორს კვებავს. ამასთან არც თუ ისე მომგებიანია როგორც წარმოაჩენენ.გიორგი ხაბაშვილის თქმით, ბაზარი მცდელობას არ აკლებს, რომ დასაქმებული და მომხმარებელი კმაყოფილი იყოს.სურსათით მოვაჭრე ორგანიზებული ბაზრის ლობის თქმით ( "ბიზნესპარტნიორში" საზმაუზე თქვა). კომპანიების მობნდომების და მცდელობის ხარისხი მაღალია. ქსელურ ჰიპერმარკეტების №1 პრიორიტეტია სურსათის უვნებლობის  და ხარისხის უზრუნველყოფა. ასევე მომარაგების ჯაჭვის უწყვეტობა. თუმცა როგორც მან აღნიშნა, რა თქმა უნდა იქნება წყვეტები. მთავარია მონდომება და შედეგიც მალე დადგება. მისი მოლოდინით ორგანიზებული რითეილი 7-8 წელიწადში განვითარდებახაბაშვილის თქმით, FMCG ანგარიშგასაწევი სექტორია, კონტრუბუციის მოცულობით,  ასევე სექტორულ ჭრილში. მხოლოდ იჯარებში  ბაზარი 400 მლნ-ს იხდის, რაც ასტიმულირებს უძრავი ქონების ბაზარს.ლობის შეფასებით, სულ ორგანიზებული  ბაზარი 20.4 მლრდ-იანია (წლიური მაჩვენებელი) და 40-41%-ის ფარგლებშია. შემოსავალი 2025-ისთვის 22 მლრდ-ს გადააჭარბებს ხაბაშვილმა TV ეთერში მაყურებელს აუხსნა, რომ  შემოსავლიანობა არ ნიშნავს მომგებიანობას. მისი მოხმობილი სტატისტიკით, 2023-ში რითეილერების მოგება ბრუნვის 5%-ს შეადგენდა და 2024-ში 2.5%-ზე მეტს არ ელის. ამასთან თქვა, რომ ₾10 მლრდ-იდან 7.8 მლრდ ლარი პროდუქციის თვითღირებულებაზე მოდის.ამასთან, მხვილი კონტრიბუტორი  ხელფასებსი ₾1 მლრდ -ზე მეტს იხდის. საშემოსავლო გადასახადის სახით კი ბიუჯეტში 200 მლნ-ზე მეტი შეაქვს. მარკეტებში ტერმინალზე ტრანზაქციების მომსახურებაში ბანკებს 100 მლნ-ზე მეტს უხდის.თუმცა გამორჩა, რომ რითეილერები ბანკების აპარატებისა და ბანკომატების გაქირავებითაც იღებენ შემოსავალს, კომპანიის ამონაგების  0.1%-ს.ხაბაშვილის მოხმობილის შემდეგ, თუ ჩვენც მოვიხმობთ სტატისტიკიდან, ბაზრის და ერთ-ერთი მსხვილის, "ნიკორა ტრეიდის" (ცალკეული კომპანიის მაგალითზე უფრო გასაგები რომ იყოს ბაზრის ანალიზი) ანგარიშგებას, უხეში კალკულაციით, „ნიკორას" 18.9%-იანი საბაზრო წილის მიხედვით, წლიური საიჯარო გადახდები 76 მლნ -ის ფარგლებში გამოდის.თვეში საშუალოდ ₾ 633 000 და თუ მაღაზიების რაოდენობასაც (617) გავითვალისწინებთ, საშუალოდ თითო მაღაზიაზე უძრავი ქონების ბაზარზე კონტრიბუცია 3 700 აშშ დოლარის ფარგლებში გამოდის.H1/2024-ისთვის ნიკორა ტრეიდის" EBITDA შეადგენს 41,8 მლნ -ს (-9%Y.Y). 2023 წელს იყო 90 მლნ (2022- 85.6 მლნ).FMCG ბაზრის შემოსავალი 20 მლრდ-ს აღემატება.ბოლო დროის მსხვილი, "დეილის”(51% დავით კუიხალაშვილი, 37% ზურაბ ზაქარიაძე) მიერ “მაგნიტის” მფლობელი “რითეილ ინვესთმენთის“ 100%-იანი წილის შესყიდვის შედეგად ერთი ქუდის ქვეშ მოექცა “მაგნიტი”, “გვირილა”, “სპარი” და “იოლი”."დეილიმ” აგვისტოში “ფუდმარტის” 100% შეიძინა. ამავე პერიოდში “დეილის” 30% წაიღო  “ჰოლდინგ.ჯიმ“. შესაბამისად, “დეილი” გახდა “ფუდმარტის” შემადგენლობაში შემავალი “სპარის” და “იოლის” მფლობელიც. დამფუძნებლის არჩილ გეგენავას წილიც 30%-ით განისაზღვრა.

1731518640

საქართველო ჩინეთის საერთაშორისო იმპორტის გამოფენაზე, უწყვეტად, მეშვიდე...

„ექსპორტის ხელშეწყობა ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკური პოლიტიკის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიმართულებაა, რაზეც ოფიციალური სტატისტიკაც მეტყველებს. შარშან საქართველოდან 6 მლრდ დოლარზე მეტი პროდუქციის ექსპორტი განხორციელდა, რაც რეკორდული მაჩვენებელია. ანალოგიური ტენდენციაა შენარჩუნებული 2024 წლის სამ კვარტალშიც. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო, სააგენტო „აწარმოე საქართველოში“ ტრადიციულად უზრუნველყოფენ ქართველ ექსპორტიორებს მთელი რიგი ხელშემწყობი პროგრამებით სხვადასხვა გამოფენებსა და სხვა სახის ღონისძიებებში მონაწილეობის ჩათვლით. სააგენტო ადგილობრივ ექსპორტიორებს ყოველწლიურად 20-მდე საერთაშორისო გამოფენაში მონაწილეობას სთავაზობს,“ - განაცხადა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილე ირაკლი ნადარეიშვილმა, რომელიც ჩინეთის ქალაქ შანხაიში მიმდინარე ჩინეთის საერთაშორისო იმპორტის გამოფენაზე საქართველოს პავილიონებს ეწვია და გამოფენაში მონაწილე კომპანიების წარმომადგენლებს გაესაუბრა.ირაკლი ნადარეიშვილის ინფორმაციით, საქართველო ჩინეთის საერთაშორისო იმპორტის გამოფენაზე, რომელიც მსოფლიოში მსგავსი პროფილი უმსხვილესი ღონისძიებაა, უწყვეტად, მეშვიდედ მონაწილეობს. მისი თქმით, ჩინეთი საქართველოს მნიშვნელოვანი სავაჭრო და ეკონომიკური პარტნიორია, ამდენად, შანხაის გამოფენა კარგი შესაძლებლობაა როგორც გამოცდილი, ისე დამწყები ექსპორტიორებისთვის წარმოადგინონ საკუთარი პროდუქცია ასეთ მასშტაბურ გამოფენაზე და შეძლონ საქმიანი კონტაქტების დამყარება პოტენციურ პარტნიორებთან.მინისტრის მოადგილესთან ერთად, გამოფენაზე იმყოფებოდნენ სააგენტოს „აწარმოე საქართველოში“ ხელმძღვანელი მიხეილ ხიდურელი და საქართველოს ელჩი ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში პაატა კალანდაძე.შანხაის გამოფენაზე საქართველოს წელს სამი პავილიონი აქვს. უშუალოდ ქართული კომპანიების პავილიონების გარდა, გამოფენის დამთვალიერებელს ასევე შესაძლებლობა აქვს, გაეცნოს უშუალოდ ქვეყნის პავილიონსაც, სადაც მიიღებს ინფორმაციას როგორც საქართველოს კულტურისა და ტრადიციების, ტურისტული ღირსშესანიშნაობების, აგრეთვე ქვეყნის მნიშვნელოვანი ეკონომიკური მიღწევის, საინვესტიციო და ბიზნეს გარემოს შესახებ.გამოფენის სტუმრებს შესაძლებლობა ექნებათ გაეცნონ საქართველოს მრავალფეროვან ისტორიას და კულტურას, უნიკალურ დამწერლობას და ღვინის წარმოების საუკუნოვან ტრადიციებს. ნახონ ვიდეორგოლები და საინფორმაციო ბუკლეტები საქართველოს ტურისტული და საინვესტიციო პოტენციალის შესახებ. 2024 წელს გამოფენაზე 120 ქვეყანაზე მეტი მონაწილეობს. ორგანიზატორების მოლოდინია, რომ გამოფენას 500,000 - ზე მეტი დამთვალიერებელი და შემსყიდველი ეყოლება.

1731048139

ომბუდსმენმა „ევოლუშენს“ თანასწორობის პრინციპების დაცვისკენ მოუწოდა

„შრომითი ხელშეკრულების დადებამდე კანდიდატს გააცნოს ინფორმაცია არა მხოლოდ პირთა თანასწორი მოპყრობის პრინციპის შესახებ მოქმედი საკანონმდებლო დებულებების, არამედ თანასწორობის პრინციპის დარღვევის შემთხვევაში, უფლების დაცვის ხელმისაწვდომი საშუალებებისა და სამართლებრივი შედეგების შესახებ.სისტემატურად გადაამზადოს თანამშრომლები თანასწორობის პრინციპისა და დისკრიმინაციის წინააღმდეგ ბრძოლის საკითხებზე.შიდა ორგანიზაციული აქტები და პოლიტიკა დროულად და ეფექტიანად მოიყვანოს „დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ“ კანონთან შესაბამისობაში.საჯაროდ გავრცელებული ინფორმაციით საზოგადოებისთვის ცნობილი გახდა კომპანიის მენეჯერების მიმოწერები, რომელიც ფიზიკური ძალადობისკენ მოწოდებას, დამამცირებელ, რასისტულ, სექსისტურ და გარეგნობის გამო დასაქმებულებისადმი დამცინავ დამოკიდებულებებს შეიცავდა. კომპანიაში დასაქმებულ პირთა შრომითი პირობებისა და დისკრიმინაციული პრაქტიკების პოტენციური გავლენის შესაფასებლად საქმისწარმოება სახალხო დამცველის აპარატმა საკუთარი ინიციატივით დაიწყო“, – აღნიშნულია განცხადებაში.

1730883377

ქუთაისის აეროპორტმა ავტობუსებით მგზავრთა მომსახურებაზე ტენდერი გამოაცხ...

ამ ეტაპზე მგზავრთა გადაყვანა დავით აღმაშენებლის სახელობის აეროპორტამდე და პირიქით, თბილისიდან და ბათუმიდან ავტობუსის ორი კომპანიის მიერ ხორციელდება. ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მუდმივად მზარდი ახალი მიმართულებები და გაზრდილი მგზავრთნაკადი საშუალებას იძლევა კიდევ უფრო მეტ კომპანიას მიეცეს ოპერირების საშუალება.ინტერესის გამოხატვა შეუძლია ყველა იმ ოპერატორს, ვინც დაინტერესებულია საქართველოს დიდი ქალაქებიდან ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტის მიმართულებით და პირიქით, გადაიყვანოს მგზავრები და აკმაყოფილებს შპს ,,საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ მიერ დადგენილ მოთხოვნებს.დაინტერესებულ პირებს, ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მგზავრთა გადაყვანის უფლების მოპოვებაზე განაცხადის შემოტანა შეუძლიათ 2024 წლის  15 ნოემბრის 16:00 საათამდე  შემდეგ მისამართზე: საქართველო, ქ. თბილისი, სამგორის რაიონი, შალვა ჭანკოტაძის ხეივანი N21 ან ელექტრონულ ფოსტაზე: business@airports.ge.მგზავრთა გადაყვანის უფლების მიღების პირობებს და პროცედურებს შეგიძლიათ გაეცნოთა: https://www.airports.ge/b2b/request-for-proposal 

1730725421

საკურიერო საქმიანობით დაკავებული საწარმოების შემოსავლების 16.1% წერილო...

საფოსტო და საკურიერო საქმიანობით დაკავებული საწარმოების შემოსავლების 73.6% ამანათების მიწოდებიდან არის მიღებული, რომლის 76.6% საერთაშორისო გზავნილებზე მოდის, 23.4% კი – ადგილობრივ გზავნილებზე.საქსტატის მონაცემებით, საფოსტო და საკურიერო საქმიანობით დაკავებული საწარმოების შემოსავლების 16.1% წერილობით კორესპონდენციებზე მოდის, რომლის 57.8% საერთაშორისო, ხოლო 42.2% ადგილობრივი კორესპონდენციაა.ამასთან, საფოსტო და საკურიერო მომსახურებით დაკავებული საწარმოების მიერ 2023 წლის განმავლობაში გაგზავნილია 5 677.8 ათასი წერილობითი კორესპონდენცია და 9 471.6 ათასი ამანათი.2023 წელს საფოსტო და საკურიერო საქმიანობით დაკავებულ საწარმოებში დასაქმებულთა საშუალო წლიური რაოდენობა 3.7 ათასს შეადგენდა, მათ შორის 1 272 იყო კურიერი, ფოსტალიონი ან ფელდეგერი.

1730109565