
ქვეყნის სარეზერვო აქტივებმა 18 მილიონით დაიკლო. $4.44 მილიარდიან ზღვარს ჩამოსცდა. წლიური ტრენდი კვლავ არყოფითია, თუმცა კოეფიციენტი გაუმჯობესებულია. -11.1% იყო დეკემბერში და იანვრის ბოლოს -8.7%-ია. სებ-მა რეზერვების შევსება 25 ნოემბერს დააანონსა. სებ-ის პრეზიდენტმა (მაშინდელმა მოვალეობის შემსრულებელმა) $124 მლნ-ის შესყიდვაზე განაცხადა. შემდეგ აღნიშნა დეკემბრის $28.6 მლნ-ზე , Bmatch პლატფორმით..იანვრის ნავაჭრზე ჯერ არ უთქვამს. საზმაუზე წინა კვირას სტუმრობისას (ბიზნესპარტნიორში) განაცხადა, რომ არ მიაჩნია, რეზერვების მოცულობა, რომ კრიტიკულ ზღვარზეა. რეზერვები იმიტომაც გროვდება, რომ საჭიროებისას შესაძლებელი გახდეს სისტემისთვის ერთჯერადად ლიკვიდობის მიწოდება.
1738938847

სებ-ის ბოლო საანგარიშო თვის (დეკემბერი) სტატისტიკით, რეგულატორმა ბანკებით უკმაყოფილო კლიენტების 2 295 პრეტენზია მიიღო.სებ-ის სტატისტიკით, მომხმარებლის ყველაზე მეტი - 1 490, მთლიანი პრეტენზიების 65% მიმდინარე ანგარიშის/სადებეტო ბარათების მომსახურებას უკავშიერდება. II პოზიციაზე მსესხებლის პრეტენზიები, სამომხმარებლო კრედიტების პირობებზე.პრეტენზიების რაოდენობა სერვისების მიხედვით: /12/2024/
1738937506

ეროვნული ბანკის საბჭომ გადაწყვეტილება სებ-ის პრეზიდენტობის კანდიდატად ნათია თურნავას წარდგენასთან დაკავშირებით პარასკევს გამართულ სხდომაზე ერთხმად მიიღო.ნათია თურნავა 2023 წლის ივნისიდან ამ დრომდე სებ-ის პირველი ვიცე-პრეზიდენტისა და პრეზიდენტის მოვალეობის შემსრულებლის პოზიციებს იკავებდა. 2022 წლის ივნისიდან საქართველოს ეროვნული ბანკის საბჭოს წევრია.ნათია თურნავას პროფესიით ეკონომისტია, ფლობს ეკონომიკის დოქტორის სამეცნიერო ხარისხს, რომელიც თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში მიენიჭა, დიდი ბრიტანეთის ქამბრიის უნივერსიტეტში კი ბიზნესის ადმინისტრირების მაგისტრის ხარისხი მიიღო. გავლილი აქვს სწავლება ჰარვარდის უნივერსიტეტის ჯონ კენედის სახელობის სამთავრობო სკოლაში, ვენის გაერთიანებულ ინსტიტუტში (JVI) და სხვა ინსტიტუტებში. იყო თბილისის რამდენიმე უმაღლესი სასწავლებლის ლექტორი. წლების განმავლობაში ნათია თურნავას მაღალი თანამდებობები ეკავა როგორც საჯარო, ისე კერძო სექტორში. იყო საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი, მანამდე კი მინისტრის პირველი მოადგილე. ის ასევე გახლდათ სახელმწიფო „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორის მოადგილე და შპს „საქართველოს საერთაშორისო ენერგეტიკული კორპორაციის“ გენერალური დირექტორი და დირექტორთა საბჭოს თავმჯდომარე.სებ-ის ისტორიაში ნათია თურნავა გახდა პირველი ქალი, რომელიც პრეზიდენტის პოსტს დაიკავებს.
1738935185

მიღებული ცვლილებების თანახმად, ჩამოყალიბდება კულტურის სამინისტროს საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნული ბიბლიოთეკა.კანონპროექტის მიხედვით, თანამდებობიდან გათავისუფლდებიან საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის გენერალური დირექტორი, მისი მოადგილე და თანამშრომლები და ისინი უკონკურსოდ გადავლენ ილია ჭავჭავაძის სახელობის ეროვნული ბიბლიოთეკაში იმავე თანამდებობებზე (შესაბამისი შრომის ანაზღაურებისა და სტატუსის შენარჩუნებით).ამისთვის მათ 7 მარტამდე წერილობით უნდა გამოხატონ შესაბამისი თანხმობა.განმარტებით ბარათში ნათქვამია, რომ ბიბლიოთეკის პარლამენტიდან კულტურის სამინისტროს დაქვემდებარებაში გადატანა ხდება იმის გამო, რომ მოქმედი კანონით განსაზღვრული არ არის და შესაბამისად, ბუნდოვანია ეროვნული ბიბლიოთეკის სამართლებრივი სტატუსი“ და შესაბამისად, ხდება ამის მოწესრიგება.განმარტებითი ბარათის თანახმად, ამასთან ერთად, საზღვარგარეთის ქვეყნების და საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, „მიზანშეწონილია, ეროვნულმა ბიბლიოთეკამ საქმიანობა გააგრძელოს საქართველოს კულტურის სამინისტროს მმართველობის სფეროში და ამავე დროს, მიენიჭოს განცალკევებული სამართლებრივი სტატუსი საჯარო სამართლის იურიდიული პირის ფორმით“.შალვა პაპუაშვილის თქმით: „ეროვნული ბიბლიოთეკა სამართლებრივად დაკავშირებულია პარლამენტთან, ხოლო შინაარსობრივად – კულტურის სამინისტროსთან. პარლამენტთან მისი სამართლებრივი კავშირი ბუნდოვანია, რადგან ის პარლამენტის სტრუქტურული ერთეული არ არის, აქვს ცალკე სახაზინო კოდი, თუმცა, მაინც პარლამენტის ნაწილია. გარკვეული ჰიბრიდია, რომელიც ასეთი სახით ჩვენს სამართლებრივ სივრცეში არც არსებობს.ასეთ სტრუქტურის შექმნას თავისი პრეისტორია აქვს, რომელიც დაკავშირებულია იმასთან, რომ ეროვნული ბიბლიოთეკის საპარლამენტო ბიბლიოთეკად ჩამოყალიბება ინსპირირებული იყო აშშ-ს კონგრესის ბიბლიოთეკისგან და პარლამენტის ბიბლიოთეკა მის დარად შეიქმნა, თუმცა პარლამენტის ბიბლიოთეკა და აშშ-ს კონგრესის ბიბლიოთეკა არსობრივად და ფუნქციურად ერთმანეთისგან განსხვავდება.ცვლილებები ეხება ჰერალდიკის საბჭოსაც. პაპუაშვილის თქმით, მის ნაცვლად საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – სახელმწიფო სიმბოლიკების დეპარტამენტი.პარლამენტის თავმჯდომარის თქმით, დეპარტამენტი მთავრობის კოორდინაციის ქვეშ მოექცევა – მის ხელმძღვანელს თანამდებობაზე დანიშნავს და თანამდებობიდან გაათავისუფლებს პრემიერ-მინისტრი, ხოლო დეპარტამენტის საქმიანობაზე კონტროლს მთავრობა განახორციელებს.აღნიშნულთან დაკავშირებით განცხადება საქართველოს ეროვნულმა ბიბლიოთეკამაც გააკეთა სადაც ვკითხულობთ: "ცვლილება ეხება მხოლოდ იმ ნაწილს, სადაც განისაზღვრება დაწესებულება, რომელსაც დაექვემდებარება ეროვნული ბიბლიოთეკა მომავალში. აქამდე ეს იყო საქართველოს პარლამენტი, მიმდინარე წლის მარტიდან კი ეს იქნება საქართველოს კულტურის სამინისტრო".
1738928220

უწყების ცნობით, მებაჟე ოფიცრებმა, შესაბამისი რისკის პროფილისა და ეჭვის საფუძველზე, საქართველოსა და უცხო ქვეყნის მოქალაქეების, როგორც ფიზიკური, ასევე კუთვნილი ბარგის/ავტომობილების დეტალური დათვალიერების შედეგად, ჯამში - 34 080 ღერი არადეკლარირებული სიგარეტი და 766 ცალი ელექტრო სიგარეტი აღმოაჩინეს.საქართველოს საბაჟო კოდექსის 168-ე მუხლის მე-3 ნაწილის შესაბამისად, კანონდამრღვევ მოქალაქეებს სანქციის სახით, ჩამოერთვათ საქონელი და თითოეულს შეეფარდა ფულადი ჯარიმა 1000 ლარის ოდენობით.საქართველოს საბაჟო კოდექსის 168-ე მუხლის მე-31 ნაწილის შესაბამისად, 5 კანონდამრღვევი მოქალაქე, რომლებსაც ქმედება განმეორებით ჰქონდათ ჩადენილი სანქციის სახით, 3000 ლარით დაჯარიმდნენ, ხოლო ერთი მოქალაქის საქმის მასალები, შემდგომი რეაგირების მიზნით, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურს გადაეცა.
1738925611

მთავრობის გადაწყვეტილებით, პირველი აპრილიდან საჯარო სამსახურის ბიურო უქმდება.პრესსამსახურის მიერ გავრცელებული ინფორმაციის მიხედვით, „გადაწყვეტილება საქართველოს მთავრობამ მართვის რაციონალიზაციისა და ხარჯების ოპტიმიზაციის მიზნით მიიღო“.მათივე ცნობით, ანტიკორუფციული ბიუროს შექმნამ საჯარო სამსახურის ბიუროს ფუნქციების მესამედი გამოაკლო, დარჩენილ ფუნქციებს კი „მთავრობის ადმინისტრაციის შესაბამისი დეპარტამენტები განახორციელებენ”.SJC-ს შეფასებაში ვკითხულობთ: 1. „საჯარო სამსახურის ბიურო საჯარო სამსახურის რეფორმების მაკოორდინირებელი უწყებაა და მუშაობს საჯარო დაწესებულებების ორგანიზაციული მოწყობის სათანადო სტანდარტიზებაზე.ამ მიზნით, ბიურო აყალიბებს ფუნქციური და ინსტიტუციური მოწყობის პრინციპებს, ახორციელებს საჯარო დაწესებულებების სტრუქტურებისა და ფუნქციების შესაბამისობის ანალიზს, მუშაობს „საჯარო სამსახურის შესახებ” საქართველოს კანონის ერთიანი პრაქტიკით აღსრულებასა და საჯარო სამსახურში ერთიანი სტანდარტების დანერგვაზე.ამასთან, ბიუროს მიზანია ადამიანური რესურსების მართვის სისტემის განვითარება. ის აანალიზებს არსებულ მდგომარეობას და გამოწვევებს, ამუშავებს სტატისტიკურ მონაცემებს, სწავლობს საერთაშორისო პრაქტიკას და შეიმუშავებს სამოქმედო სტანდარტებს და რეკომენდაციებს.შესაბამისად, ბიუროს ამგვარი ფუნქციების გაბნევა და სხვადასხვა დეპარტამენტებზე გადანაწილება საფუძველშივე ეწინააღმდეგება თავად ამ ფუნქციების ერთი ორგანოს ქვეშ თავმოყრის იდეას.2. საჯარო სამსახურის ბიუროში უკვე განხორციელდა რეორგანიზაცია 2022 წლის 30 ნოემბრის საკანონმდებლო ცვლილებებით ანტიკორუფციული ბიუროს შექმნის შემდეგ, ამ უკანასკნელთან საჯარო სამსახურის ბიუროს ფუნქციების დუბლირების გამოსარიცხად.2023 წელს საჯარო სამსახურის ბიუროს ინსტიტუციური მოწყობა ახლებურად ჩამოყალიბდა და შესაბამისობაში მოვიდა ახალ მოწესრიგებასთან.ცვლილებებით გაძლიერდა სტრატეგიული განვითარების მიმართულება, რომლის ძირითადი მიზანიც საჯარო სამსახურში ადამიანური რესურსებისა და პროფესიული განვითარების სისტემის გაუმჯობესება, საჯარო სამსახურში პროცესების სისტემური და გრძელვადიანი დაგეგმვა და ანგარიშვალდებულების ზრდაა. ბიუროს ახალი ინსტიტუციური მოწყობის ფარგლებში გაუქმდა უფროსის მოადგილის ერთი თანამდებობა და ცვლილება განიცადა რამდენიმე საშტატო პოზიციამ.ამდენად, დასახელებული ოფიციალური მიზეზით ბიუროს გაუქმების გადაწყვეტილება დაუსაბუთებელი და მანიპულაციურია.3. დაგეგმილი ცვლილება ემთხვევა „საჯარო სამსახურის შესახებ’” კანონში მიღებულ ცვლილებებს, რომლითაც მოხდა რეორგანიზაციის გამარტივება. ცვლილებებით იოლდება საჯარო მოხელის თანამდებობიდან გათავისუფლება, უქმდება მისი ტოლფას თანამდებობაზე გადაყვანის შესაძლებლობა, იზღუდება დარღვეული უფლების აღდგენის შესაძლებლობები და, საბოლოოდ, მკვეთრად უარესდება საჯარო მოხელეთა შრომითი უფლებები და გარანტიები, რაც საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ დადგენილ პრაქტიკასაც ეწინააღმდეგება.საკანონმდებლო ცვლილებების ინიციირებას წინ უძღოდა ევროინტეგრაციის შეჩერებით გამოწვეული საპროტესტო ტალღა საჯარო სექტორში, რამაც, მათ შორის, საჯარო სამსახურის ბიუროც მოიცვა. კერძოდ, ბიუროს თანამშრომლების მნიშვნელოვანი ნაწილი 2024 წლის ნოემბერში საჯარო მოსამსახურეთა ერთობლივ პეტიციას შეუერთდა, ხოლო „საჯარო სამსახურის შესახებ” კანონში შესული ცვლილებების საპასუხოდ მათ დამოუკიდებლად გაავრცელეს კრიტიკული განცხადება.განცხადებაში აღნიშნულია, რომ „კანონში შეტანილი ცვლილებები სრულად ეწინააღმდეგება საჯარო სამსახურის რეფორმისა და „საჯარო სამსახურის შესახებ” საქართველოს კანონის გაცხადებულ სულისკვეთებას, აუარესებს საჯარო მოხელის უფლებრივ მდგომარეობას და საფრთხეს უქმნის უფლების დაცვის სამართლებრივი გარანტიების არსებობას”.მსგავსი საჯარო აქტები „ქართული ოცნების” პოლიტიკურმა ხელმძღვანელობამ საჯარო სექტორის „თვითწმენდის პროცესად” შეაფასა და „კონსტიტუციისა და კანონის ფარგლებში” შესაბამისი საპასუხო ნაბიჯების გადადგმა დააანონსა. საჯარო სამსახურის ბიუროს გაუქმება სწორედ ამგვარი „საპასუხო ნაბიჯია”.4. დამატებით აღსანიშნავია, რომ ბიუროში სტრუქტურული დანაყოფების ხელმძღვანელ პოზიციებზე დასაქმებულთა და საპროტესტო პეტიციის გამავრცელებელთა გენდერული სურათი განსაკუთრებული მნიშვნელობისაა.ბიურო შედგება 4 დეპარტამენტისგან, რომელთაგან თითოეულს ქალი ხელმძღვანელობს. ასევე, ბიუროში 4 სამმართველოა, რომელთა ხელმძღვანელებიც ასევე ქალები არიან.დამატებით უნდა აღინიშნოს, რომ „საჯარო სამსახურის შესახებ” კანონში შესული ცვლილებების საპასუხოდ ბიუროს თანამშრომლების მიერ გავრცელებულ განცხადებაზე ყველა ხელმომწერი ქალია. ეს საკითხი მნიშვნელოვანი ასპექტია, რადგან „ქართული ოცნების” ავტორიტარული მართვის პრაქტიკებში გენდერულ ფაქტორებს პოლიტიკური დატვირთვა აქვს.„ქართული ოცნების” ძალაუფლება ემყარება პატრიარქალურ ღერძებს, ასუსტებს პოლიტიკური ინკლუზიისა და თანასწორობის იდეებს და პოლიტიკურ დისკურსში სექსიზმის ნორმალიზებას უწყობს ხელს.ასეთ პირობებში, სავარაუდოდ, მიღებული გადაწყვეტილება ასევე ემყარება რწმენას, რომ ქალებით დომინირებული არაძალოვანი უწყების გაუქმება და მისი თანამშრომლების გათავისუფლება რეჟიმისთვის პოლიტიკურად ნაკლებად საზიანო, [შედარებით] უმტკივნეულო და კრიტიკული განწყობების საჯარო სექტორიდან განდევნის სტრატეგიულად ეფექტიანი გადაწყვეტაა.საჯარო სამსახურის ბიუროს ორგანიზაციული მიზანი დამსახურებაზე, კეთილსინდისიერებაზე, პოლიტიკურ ნეიტრალიტეტზე, მიუკერძოებლობასა და ანგარიშვალდებულებაზე დაფუძნებული, სტაბილური და ერთიანი საჯარო სამსახურის არსებობის ხელშეწყობაა.შესაბამისად, მიუხედავად იმისა, თუ რა სისტემური პრობლემები შეიძლება არსებობდეს საჯარო სამსახურის სხვადასხვა რგოლში, ბიუროს მსგავსი ორგანოს არსებობა მნიშვნელოვანია.იმ კონტექსტის გათვალისწინებით, თუ რა პირობებშიც მოხდა ბიუროს გაუქმების შესახებ გადაწყვეტილების მიღება და გაჟღერება, აშკარად იკვეთება საჯარო სამსახურში პოლიტიკური დევნის პრაქტიკის ინსტიტუციონალიზება და გაძლიერება”, – ვკითხულობთ „სოციალური სამართლიანობის ცენტრის” შეფასებაში.
1738923818
ოქუაშვილმა ლონდონის სასამართლოში ივანიშვილი ბიზნესის განადგურებაში დაა...
1738241877
გიორგი ალფაიძემ £მილიონის აქცია გაანაღდა
1738164478
თურნავა დასავლეთთან ურთიერთობის გადატვირთვის მოლოდინშია
1738264980
პოლიტიკური კრიზისის ანარეკლი საქართველოს განათლების სისტემაზე – პრობლე...
1737976080
ბანკების მოგებაში BOGG/TBC-ის წილი შემცირდა, 87.5%-მდე
1738586513