ოქრო NYMEX(უნც.)  1.303.95  +0.68%    |    პლატინა (უნც.)  835.85  +1.12%    |    ვერცხლი (უნც.)  15.383  +1.40%    |    პალადიუმი NYMEX  1.523.60  +0.59%    |    ნიკელი (ტონა)  12.987.5  +0.62%    |    ალუმინი (ტონა)  1.908.5  +0.33%    |    ნავთობი (Brent)  66.98  -0.37%    |    გაზი(NYMEX)  2.830  -0.91%    |    შაქარი LIFFE (ტონა)  12.40  -0.16%    |    ყავა(Robusta), USD (ტონა)  96.97  -0.19%    |    ხორბალი (ტონა)  451.38  -0.14%    |   
 USD 3.3119        EUR 4.0107        GBP 4.4426        RUB 4.4084        UAH 1.1685        AZN 1.9482        AMD 6.492      
gbc.ge
Eng
შესვლა    რეგისტრაცია
მომხმარებელი
პაროლი
დაგავიწყდათ პაროლი?
ინფორმაციის გამოწერის პირობები
მთავარი მოვლენები << უკან
Fitch-მა საქართველოს რკინიგზას რეიტინგი 'BB-' ნეგატიური ხედვით დაუდასტურა
მარიამ მინაძე
20 ნოემბერი, 2020, 23:19
Fitch-მა საქართველოს რკინიგზას რეიტინგი 'BB-' ნეგატიური ხედვით დაუდასტურა

თბილისი (GBC) - სარეიტინგო სააგენტო Fitch Ratings-მა სს საქართველოს რკინიგზას (GR) გრძელვადიანი უცხოური და ადგილობრივი ვალუტის ემიტენტის დეფოლტ რეიტინგი (IDR) 'BB-' - ზე უარყოფითი ხედვით დაუდასტურა. 


აღნიშნული დადასტურება ასახავს Fitch– ის მოლოდინს, რომ GR– ის კავშირი მთავრობასთან უცვლელი რჩება, ხოლო მისი დავალიანების საზომი იქნება მისი დამოუკიდებელი საკრედიტო პროფილის (SCP) შეფასების შესაბამისად 'b +' - ზე, რაც იწვევს GR- ის IDR- ის ერთი დონის დიფერენცირებას საქართველოს სუვერენულ IDR- სთან (BB / უარყოფითი).


სარეიტინგო სააგენტოს განცხადებით, GR უფრო მაღალი ფასების სიძლიერით სარგებლობს, ვიდრე Fitch– ის მიერ შეფასებული რეგიონალური თანატოლი ქვეყნები. GR– ის ტარიფები სრულად დერეგულირებულია, რაც საშუალებას იძლევა როგორც სატვირთო, ისე სამგზავრო სეგმენტებში ტარიფები შეცვალოს საბაზრო პირობების შესაბამისად. 


Fitch-ის აზრით, GR– ის დეფოლტმა შეიძლება გამოიწვიოს მომსახურების გარკვეული შეფერხებები, მაგრამ არა გამოუსწორებელი ხასიათის და შეიძლება სულაც არ გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი პოლიტიკური და სოციალური გავლენა საქართველოს მთავრობისათვის.


Ამ შემთხვევაში, კომპანიის მყარი აქტივები, სავარაუდოდ, ფუნქციონირებადი დარჩება, ტრანსპორტირების ალტერნატიული საშუალებებით. 


სააგენტო მიიჩნევს, რომ GR- ს საგარეო ვალდებულებების პოტენციური შეუსრულებლობა საქართველოსთვის პოტენციურად საზიანოა, რადგან ამან შესაძლოა სახელმწიფოსთვის რეპუტაციის რისკი გამოიწვიოს. 


“საქართველოს რკინიგზა და სახელმწიფო იყენებენ კაპიტალის საერთაშორისო ბაზრებს ვალის დაფინანსების მიზნით, აგრეთვე სესხებისა და ფინანსური დახმარების მიზნით საერთაშორისო ორგანიზაციებისგან. ეს გვაიძულებს ვივარაუდოთ, რომ GR– ის დეფოლტმა შეიძლება ნეგატიური გავლენა იქონიოს საგარეო სახსრების ხარჯებზე სამომავლო სესხების დაფინანსებისთვის სხვა GRE– ების ან თავად სახელმწიფოსთვის. ამან კი შეიძლება მნიშვნელოვნად შეაფერხოს ამ უკანასკნელის სესხის აღების შესაძლებლობა რეპუტაციის შესაძლო დაზიანების და შიდა ეკონომიკის მცირე ზომის გამო.” - აცხადებს Fitch. 


რეიტინგი ემყარება 2015-2019 წლების მაჩვენებლებს და 2020-2024 წლების საპროგნოზო კოეფიციენტებს.


კერძოდ, Fitch-ის პროგნოზით, საქართველოს რკინიგზის ოპერაციული შემოსავლების ზრდა საშუალოდ 3.9% იქნება 2020-2024 წლებში; ხოლო საოპერაციო ხარჯების ზრდა საშუალოდ 4.9% 2020-2024 წლებში. 


GR- ის მთლიანი ვალი 2019 წლის ბოლოს დასტაბილურდა 1 565,6 მილიონ ლარზე (2018: 1,470,9 მილიონი ლარი). 2019 წლის ვალის 99% დოლარში დენომინირებული ევროობლიგაციებია, რაც Fitch-ის თქმით სავალუტო რისკზე მატერიალურ ზემოქმედებას იწვევს.

მსგავსი სტატიები
გამოკითხვა
სიახლეების არქივი
ორშ სამ ოთხ ხუთ პარ შაბ კვ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
სპონსორები