თბილისი (GBC) – საქართველოში პროფესიის შეცვლის ძირითადი მიზეზი უკეთესი სამუშაო პირობების ძიებაა, ყველაზე მეტად კი ახალ პროფესიად აიტი მიმართულებას ირჩევენ. 

Insource-ის მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, რესპონდენტების უმეტესობამ, ბოლო 10 წლის განმავლობაში ერთხელ მოახერხა საქმიანობის ცვლილება, თუმცა მცირე ნაწილმა ოთხჯერ ცვლილებაც კი შეძლო. 

რესპონდენტების 67%-მა  ცვლილების მიზეზად  „ახალი პროფესიისადმი ინტერესი“ დააფიქსირა;  49.5%-მა - „დამსაქმებლის შეცვლის შესაძლებლობა“;  17%-მა ცვლილების მიზეზად „საერთაშორისო კომპანიაში დასაქმების სურვილი“ მონიშნა;  13,6%-მა - „დასაქმების საერთაშორისო ბაზარზე გასვლა;  ხოლო 9.9%  ცვლილების მიზეზად „პროფესიის პოპულარობას“ მოიაზრებს.

ტოპ ახალ პროფესიებში შემდეგი საქმიანობები სახელდება: 

26.4% - მენეჯერი, გუნდის ლიდერი: Product Owner, Project Manager, Business Analyst 

11% - გაყიდვების მენეჯერი: Project Manager, Product Owner, Business Analyst, Software quality assurance

6.6% - კლიენტებთან ურთიერთობის სპეციალისტი: Business Analyst, Content Creator, Tech Recruiter

6.2% - HR მენეჯერი: Product Owner, Business Analyst 

5.5% - მარკეტერი: Product Owner, Designer

3.7% - ფინანსისტი: Business Analyst.

რესპონდენტების 28% ამბობს, რომ  პროფესიის შეცვლის შემდეგ, მათი ჯამური შემოსავალი გაიზარდა 20%-ით, 11.5%-ის ანაზღაურება არ შეცვლილა, ხოლო 6,2%-ს ანაზღაურების 15%-ით ზრდა მოუტანა პროფესიის ცვლილებამ.  ამას გარდა, რესპონდენტების 67,4% ამბობს, რომ აღარ დაუბრუნდება ძველ პროფესიას, უმეტესობა (65%) კი აღნიშნავს, რომ უახლოესი ერთი წლის განმავლობაში არ გეგმავს საქმიანობის შეცვლას.