პროექტის ჯამური ღირებულება შეადგენს €31.8 მლნ-ს, ხოლო ბანკის დაფინანსება წარმოადგენს მისი ძირითადი ნაწილის (€25 მლნ) უზრუნველყოფას.EBRD-ის ცნობით, ახალი სერვისცენტრი გახდება რეგიონალური ჰაბი სატვირთო მანქანებისა და მძიმე ტექნიკის მომსახურებისთვის, რაც მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს საქართველოში ამ სეგმენტის ინფრასტრუქტურას და მომსახურების ხარისხს.პროექტი ასევე მოიცავს თეგეტა აკადემიის გაფართოებას, რაც მიზნად ისახავს მძიმე ტექნიკის მექანიკოსებისა და ოპერატორების გადამზადებასა და ახალი უნარების განვითარებას, რითაც გაიზრდება სპეციალისტთა ხელმისაწვდომობა და დასაქმების შესაძლებლობები საქართველოში.EBRD-ის პროექტი ასევე მოიცავს ტექნიკურ დახმარებას და გრანტებს, კერძოდ: იურიდიული დიუ დილიჯენსი – დაფინანსებულია JECF-ის მიერ (€75,000), კორპორაციული მმართველობის გეგმის განხორციელება – SSF-ის დაფინანსებით (€125,000) და უნარების განვითარება ავტომობილების სექტორში – SSF-ის დაფინანსებით (€150,000)
1761207546
ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, მოჰამედ ალი ალაბარმა, Emaar Properties-ის დამფუძნებელმა და მმართველმა დირექტორმა თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის პანელურ დისკუსიაზე „საქართველო - ინვესტიციების გადაკვეთის წერტილი“ განაცხადა, რომ საბოლოოდ, ყველაფერი უკავშირდება ქვეყნის ეკონომიკური ზრდის დადებით პარამეტრებს.მოჰამედ ალიმ აღნიშნა ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკის 9%-იან ზრდის პოზიტივზე, როცა 7%-იანიც საუკეთესოდ მიიჩნევა .მან თავისი კომპანიის საინვესტიციო პორტფელზე ისაუბრა. პირად განწყობებზე, ინტერესებზე, რაც შემდეგ ბიზნესიინტერესში გადაიზრდება ხოლმე, - .„20- ზე მეტ ქვეყანაში გვაქვს ინვესტიციები. ყველაფერი იწყება იმით, რომ ქუჩაში გავდივარ და ვსეირნობ, ვნახულობ, რამდენად კომფორტულია გარემო. ძალიან კარგი მიღება მქონდა საქართველოში. ჩვენი წვლილი, სხვა ინვესტორების მოტივირების თვალსაზრისით, ძალიან დიდია - ის გამოიწვევს დომინოს ეფექტს და ახალგაზრდა სახელმწიფოებში კონცენტრირდება ინვესტიციები.ალაბარი ბედნიერია, რომ საქართველოსთან ურთიერთობის დიდი პატივი ხვდა."ქვეყანამ მოიზიდა მდიდარი ადამიანი, რომელიც აქ ეძებს და პოულობს მშვიდობას, სტაბილურობას, კარგ ჯანდაცვას, განათლებას და ა.შ. ამიტომ ყველა უნდა გავერთიანდეთ და მხარი დავუჭიროთ ამ ძლიერ, გონივრულ ხელმძღვანელობას ქვეყანაში. ბედნიერი ვარ, რომ საქართველომ „იგლ ჰილს საქართველოს“ პროექტი მანდო“, - აღნიშნა მოჰამედ ალი ალაბარმა.
1761147600
კომპანიის კომერციული კომუნიკაციის თანახმად, მომხმარებლებს 2024 წლის 29 ნოემბრიდან 1-ელ დეკემბრამდე შეეძლოთ სასურველი ნივთის შეძენა „თიბისი ბანკის" 0%-იანი განვადებით, თუმცა, ადგილზე მისვლისას, მომხმარებელმა შეიტყო, რომ შეთავაზება რეალურად არ მოქმედებდა და განვადების პირობები იყო განსხვავებული - ყოველთვიურად მომხმარებელს ეზრდებოდა ხარჯი 1%-ით.სააგენტოს მოკვლევის შედეგად დადასტურდა, რომ კომპანიის მიერ გავრცელებული კომერციული კომუნიკაცია შეიცავდა მცდარ ინფორმაციას 0%-იან განვადებასთან დაკავშირებით, რამაც მომხმარებელში შექმნა მოლოდინი ისეთი ფინანსური უპირატესობის შესახებ, რომელიც, რეალურად, არ არსებობდა. აღნიშნული ქმედება, სააგენტოს მიერ შეფასდა, როგორც „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" საქართველოს კანონის 25-ე მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული შეცდომაში შემყვანი კომერციული საქმიანობა.GCCA-ის გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს დაევალა, მომხმარებელთა უფლებების აღდგენა და ინდივიდუალურად მორგებული სპეციალური შეთავაზებების გაკეთება იმავე პირობებით, რა პირობებითაც კომერციული კომუნიკაცია თავდაპირველად განხორციელდა.
1761120800
იდენტიფიცირებული მონაცემების მიხედვით - 8344 შემთხვევა, წილის მოცულობის გათვალისწინებით ან/და ტრანზაქციებში მონაწილე პირთა ერთობლივი წლიური შემოსავლების შესახებ მიღებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, წინასწარი შეტყობინების ვალდებულების წარმოშობისთვის აუცილებელ კრიტერიუმებს არ აკმაყოფილებდა. 9 შემთხვევიდან 6 კონკურენციის კანონმდებლობით განსაზღვრულ გამონაკლისებში მოექცა, რამაც შესაბამისი პირები სააგენტოსთვის წინასწარი შეტყობინების წარდგენის ვალდებულებისგან გაათავისუფლა, ხოლო რაც შეეხება 3 შემთხვევას, სააგენტოს შეფასებით, სავარაუდოდ, ადგილი ჰქონდა კონცენტრაციის თაობაზე სააგენტოსთვის წინასწარი შეტყობინების ვალდებულებას, რომელიც მხარეთა მიერ არ შესრულებულა. შესაბამისად, აღნიშნული პირების მიმართ სააგენტომ საქმის წარმოება დაიწყო.სავალდებულო შეტყობინებას დაქვემდებარებული კონცენტრაციის GCCA-ის გვერდის ავლით, მის მიერ შესაბამისი გადაწყვეტილების მიღებამდე ან უარყოფითი დასკვნის მიუხედავად განხორციელების შემთხვევაში, შეტყობინების წარდგენის ვალდებულების მქონე პირები ჯარიმდებიან.GCCA-სთვის წინასწარ სავალდებულო წერილობით შეტყობინებას ექვემდებარება კონცენტრაცია, თუ მისი მონაწილე პირების ჯამური ერთობლივი შემოსავალი, საქართველოს ტერიტორიაზე, შეტყობინების წარმოდგენის ვალდებულების წარმოშობის წინა ფინანსური წლის მდგომარეობით 20 მილიონ ლარს აღემატება და ამასთან, კონცენტრაციის მონაწილე მინიმუმ ორი პირიდან თითოეულის ერთობლივი შემოსავალი 5 მილიონ ლარზე მეტია. კონცენტრაციის შესახებ შეტყობინების განხილვის საფასურია 5000 ლარი.GCCA-ის მიერ 2025 წელს 18 872 კონცენტრაცია გადამოწმდა. საანგარიშო პერიოდში, 15 კონცენტრაციაზე გაიცა თანხმობა, 1 შეტყობინების შესწავლა კი მიმდინარე რეჟიმშია.
1760689051
130,000-ზე მეტი დაზღვეულის ნდობა და ასეულობით ორგანიზაციის მხარდაჭერა PSP დაზღვევის გუნდის შრომის, პროფესიონალიზმისა და მომხმარებელზე ორიენტირებული მიდგომის შედეგია.წლების განმავლობაში დაგროვილმა გამოცდილებამ, კომპანიას მისცა ახალი განვითარების შესაძლებლობები და გააჩინა ახალი ხედვა, ახალი სახელი და ახალი ენერგია „ვაიზერი“ (Wizer).ბრენდი ასახავს სიბრძნეს, გამბედაობას და გადაწყვეტილებების თავისუფლებას სწორედ იმ ღირებულებებს, რომლებზეც კომპანია აშენებს მომავალს.15 ოქტომბერს „ასკანელში“ გამართულ პრეზენტაციას ესწრებოდნენ პარტნიორი კომპანიების დამფუძნებლები და წარმომადგენლები, საქართველოს დაზღვევის ზედამხედველობის სამსახურისა და სადაზღვევო ასოციაციის წევრები, სფეროს ექსპერტები და ბიზნესის ლიდერები.ღონისძიების პრეს-ბანერი ცნობილმა ქართველმა მხატვარმა ნიკო ცეცხლაძემ შექმნა. რებრენდინგის იდეა მხატვრულად „მოძრაობის თეატრის“ მსახიობების პერფორმანსმა გააცოცხლა.PSP დაზღვევის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ, სოფიო ლებანიძემ, ხაზი გაუსვა კომპანიის წვლილს ქართული სადაზღვევო სექტორის განვითარებაში და მადლობა გადაუხადა სტუმრებს მრავალწლიანი მხარდაჭერისთვის.„PSP დაზღვევის 15 წლიანი გამოცდილება გვაძლევს ძალას, რომ მომავალს ახალი ხედვით შევხედოთ.ჩვენი ახალი ბრენდი „ვაიზერი“ არის სიმბოლო ამ ხედვისა, რომელიც აერთიანებს ცოდნას, გამბედაობას და თავისუფლებას.“„ვაიზერი“ არის ბრძენი თანამგზავრი ყველასთვის, ვინც არ უშინდება ცვლილებებს, ეძებს სიმართლეს და თამამად იღებს გადაწყვეტილებებს.„ჩვენ ვაზღვევთ ყველაფერს, მაგრამ შენ ყველაფერს ნუ დააზღვევ“, - ამ სლოგანით სადაზღვევო კომპანია ვაიზერმა დღეიდან ახალი სარეკლამო კამპანია დაიწყო, რითაც დაზღვეულებს მეტი გამბედაობისკენ მოუწოდებს.უახლოეს მომავალში „ვაიზერი“ საზოგადოებას ბევრ ორიგინალურ და თანამედროვე სადაზღვევო პროდუქტს შესთავაზებს, რომლებიც ახალ სტანდარტებს დაამკვიდრებს ბაზარზე.ბრენდის მთავარი ამბიციაა, შეცვალოს სადაზღვევო ბაზრის წესები, შექმნას პროდუქტები, რომლებიც ადამიანების ცხოვრებას რეალურად ამარტივებს და მათ გადაწყვეტილებებს უფრო თავისუფალს ხდის.(R)
1760598681
H&M-სთვის თბილისში მდებარე მაღაზიის განახლება და მოდერნიზება განსაკუთრებულ მნიშვნელობას ატარებს. ქალაქი, რომელიც ცნობილია თავისი კულტურული მრავალფეროვნებით, მდიდარი ისტორიითა და მარადიული სულისკვეთებით, ასახავს იმ ღირებულებებს, რომლებიც H&M-ს მთელ მსოფლიოში შთააგონებს.რუსთაველის გამზირზე მდებარე მაღაზია, რომელიც სამ სართულზე 2,363 მ² ფართობს მოიცავს, ახლა უკვე წარმოდგენილია განახლებული ინტერიერით, ახალი განლაგებითა და გაუმჯობესებული ატმოსფეროთი - ყველა დეტალი შექმნილია მომხმარებლისთვის სასიამოვნო და შთამაგონებელი შოპინგ გამოცდილების შექმნისთვის. კოლექციები მოიცავს მოდური ტანსაცმლისა და აქსესუარების ფართო არჩევანს ქალების, მამაკაცების, მოზარდების, ბავშვებისა და ჩვილებისთვის. H&M-ის მიზანია, მაღაზიაში მომხმარებელმა საკუთარი სტილის მიუხედავად შეძლოს სასურველი ტანსაცმლის შერჩევა, - იქნება ეს კლასიკური მარადიული მიმართულება, თუ თამამი ტრენდული სამოსი.გახსნის აღსანიშნად, ადგილზე მომხმარებლებს საზეიმო ატმოსფერო დახვდათ: საჩუქრად გადაეცათ, შემოდგომის შთაგონებით სპეციალურად ამ დღისთვის შექმნილი ყვავილების თაიგულები და სავაჭრო ვაუჩერები. ამასთან, ადგილზე მოეწყო POP-UP კაფე - ადგილობრივ „ყავის ლაბორატორია Coffee Lab”-თან თანამშრომლობით. ეს პარტნიორობა ხაზს უსვამს H&M-ის ერთგულებას ადგილობრივ საზოგადოებასთან თანამშრომლობისა და კოლაბორაციის მიმართ.„რუსთაველის გამზირზე მდებარე ჩვენი მაღაზიის ხელახლა გახსნა მისი დიდი ხნის ნანატრი მოდერნიზაციის შემდეგ ჩვენთვის საამაყო მომენტია. თბილისი კულტურით, ისტორიით, გამორჩეული არქიტექტურით სავსე ქალაქია, რომელიც ცნობილია თბილი სტუმართმოყვარეობითა და შემოქმედებითი ენერგიით - ღირებულებები, რომლებიც ღრმად ეხმიანება H&M-ს. მოხარულები ვართ, რომ კვლავ ვუმასპინძლებთ ჩვენს მომხმარებლებს განახლებულ სივრცეში და ერთად გავაგრძელებთ ჩვენს მოგზაურობას საქართველოში“. ამბობს რიკარდო ვალენტე და კონსეიკაო, თურქეთის გაყიდვების ბაზრის გაყიდვების მენეჯერი.განახლებული დიზაინით, კონცეფციითა და მრავალფეროვანი ასორტიმენტით, რუსთაველის გამზირზე მდებარე მაღაზია ქართველ მომხმარებლებს გაუმჯობესებულ სავაჭრო გამოცდილებას სთავაზობს, რაც ასახავს H&M-ის მუდმივ ერთგულებას - მომხმარებლებისთვის მოდისა და ხარისხის შეთავაზება საუკეთესო ფასად, მდგრადი გზით.
1759405980
2024 წელს ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის 67.7% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 15.8% — საშუალოზე, ხოლო 16.5% კი — მცირე ბიზნესზე.საქსტატის მონაცემებით, განსხვავებული განაწილება იყო პროდუქციის მთლიანი გამოშვების შემთხვევაში: მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა პროდუქციის გამოშვების 46.8%, საშუალოზე — 25.5%, ხოლო მცირე ბიზნესზე — 27.7%.2024 წელს საწარმოთა მიერ განხორციელებულმა საქონლისა და მომსახურების მთლიანმა ყიდვებმა — ₾114.9 მლრდ (2023 წელთან შედარებით 5.4%-ით მეტი), ხოლო გადასაყიდად განკუთვნილი საქონლისა და მომსახურების ყიდვებმა ₾71.4 მლრდ (2023 წელთან შედარებით 0.2%-ით მეტი) შეადგინა.2024 წელს ბიზნეს სექტორში დასაქმებულთა საშუალო რაოდენობა 866.2 ათასი კაცით განისაზღვრა, რაც წინა წლის მაჩვენებელზე 5.2%-ით მეტია.დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობიდან 43.2% ქალი იყო, ხოლო 56.8% — მამაკაცი. დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობის 39.4% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 20.3% — საშუალოზე, ხოლო 40.3% — მცირე ბიზნესზე. საანგარიშო პერიოდში, დაქირავებულთა მთლიანმა რაოდენობამ 801.6 ათასი კაცი შეადგინა (2023 წელთან შედარებით 3.9%-ით მეტი), ხოლო საწარმოთა მთლიანი დანახარჯები პერსონალზე ₾19.9 მლრდ-ით განისაზღვრა (2023 წელთან შედარებით 15.3%-ით მეტი).2024 წელს, ბიზნეს სექტორში დაქირავებით დასაქმებულთა საშუალო თვიური ხელფასი ₾2024.4-ს გაუტოლდა (2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით გაზრდილია ₾197.2-ით), ხოლო მათ შორის ქალების ხელფასმა 1 601.4 ლარი შეადგინა (2023 წლის მაჩვენებელთან შედარებით გაზრდილია ₾156.2-ით).საწარმოთა ზომის მიხედვით საშუალო თვიური ხელფასი კი შემდეგნაირია: მსხვილი ბიზნესი – 2 297.4 ლარი საშუალო ზომის ბიზნესი – 2 443.8 ლარი მცირე ბიზნესი – 1 437.5 ლარი 2024 წელს ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის სტრუქტურაში ყველაზე მაღალი წილი, 34.4% ვაჭრობის (ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტის ჩათვლით) დარგზე მოდიოდა, მეორე ადგილზე იყო ხელოვნება, გართობა და დასვენება 33.5%-იანი წილით, შემდეგ კი — დამამუშავებელი მრეწველობა 7.9%-იანი წილით, მშენებლობა — 6.6%-იანი წილით, ტრანსპორტი და დასაწყობება — 4.6%-იანი წილით, ხოლო 12.9% დანარჩენ დარგებზე განაწილდასაქსტატის მონაცემებით, 2024 წელს ბიზნეს სექტორის პროდუქციის გამოშვებაში პირველ და მეორე ადგილებს იკავებდა დამამუშავებელი მრეწველობა (18.9%) და მშენებლობა (18.7%), შემდეგ მოდიოდა ვაჭრობა (18.5%) და ტრანსპორტი და დასაწყობება (9.2%), ხოლო დანარჩენ დარგებს სტრუქტურაში ჯამურად 34.7%-იანი წილი ეკავათ.2024 წელს დასაქმებულთა რაოდენობის მიხედვით ბიზნეს სექტორში ლიდერობდნენ ვაჭრობის (საბითუმო და საცალო ვაჭრობა; ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტი), დამამუშავებელი მრეწველობისა და ჯანდაცვის და სოციალური მომსახურების საქმიანობების დარგები, შესაბამისად, 29, 11.3 და 9.3%-იანი წილებით.სტრუქტურაში მნიშვნელოვანი წილი მოდიოდა ტრანსპორტისა და დასაწყობების (8.6%), მშენებლობის (8%), აგრეთვე ინფორმაციისა და კომუნიკაციის (5.9%) და განთავსების საშუალებებით უზრუნველყოფის და საკვების მიწოდების საქმიანობების (5.3%) დარგის საწარმოებზეც.ქვემოთ მოცემული გრაფიკი ასახავს რეგიონების (თბილისის გარდა) მიხედვით ბრუნვასა და პროდუქციის გამოშვებას (მლნ. ლარი):დასაქმებულთა რაოდენობა რეგიონების მიხედვით შემდეგნაირად ნაწილდებოდა 2024 წელს: თბილისი – 62.3% აჭარის ა.რ. – 9.8% იმერეთი – 7.3% ქვემო ქართლი – 5.7% სამეგრელო-ზემო სვანეთი – 3.6% კახეთი – 3.1% შიდა ქართლი – 2.9% მცხეთა-მთიანეთი – 1.9% სამცხე-ჯავახეთი – 1.7% გურია – 1.2% რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი – 0.3%
1759305286
„საქართველოში ყველაზე სწრაფად მზარდი ტელეკომის“ ჯილდო, სელფიმ ბოლო ერთი წლის განმავლობაში მიღწეული შედეგებისთვის მიიღო, მათ შორისაა:· 5G -ს განვითარება ქვეყნის მასშტაბით· VoLTE -ს დანერგვა· პარტნიორობის გაღრმავება Vodafone-თან· საქართველოში პირველი, ტელეკომის ლოიალობის პლატფორმის შეთავაზება· ლიდერობა ინტერნეტ პაკეტებისა და როუმინგის მიმართულებით· ინოვაციური Travel eSim-ის გამოშვება, რომელიც სულ რაღაც 4 დაწკაპუნებაში შეუძლია აიღოს ნებისმიერი ქსელის აბონენტმა.„მინდა მივულოცო სელფის აბონენტებს და გუნდს ეს საერთაშორისო აღიარება. ეს ჯილდო მკაფიო სიგნალია, რომ სწორი გზით მივდივართ - თვიდან თვემდე იზრდება სელფის მომხმარებელთა რიცხვი, მაშასადამე ნდობა ჩვენი სერვისებისადმი. წინ კიდევ ბევრი სასიამოვნო სიახლე გვაქვს,“ - განაცხადა როსტომ ტალახაძემ, CEO-მ.
1759227447
ფინანსური პაკეტი მოიცავს:· €10 მლნ-ს ახალი ავტომატიზაციის, ეფექტიანობისა და ტექნიკური მომსახურების პროექტებისთვის;· €15 მლნ-ს მოკლევადიანი ვალის ნაწილის რეფინანსირებისთვის;· €15 მლნ-ს სამუშაო კაპიტალის მხარდასაჭერად.პროექტი ხელს შეუწყობს ინკლუზიურობას - „ციფრული ოპერატორის სკოლის“ საშუალებით გადამზადების პროგრამებით, ადგილობრივ უნივერსიტეტებთან სტაჟირების დაწყებით და ბავშვზე ზრუნვის სერვისების დანერგვით, რათა გაძლიერდეს გენდერული ინკლუზია და work-life ბალანსი.ასევე ექნება გარემოსდაცვითი სარგებელი – ინვესტიციებით მზის ენერგიაში და გადამუშავებადი, სერტიფიცირებული შეფუთვის მასალების გამოყენებით. ეს ნაბიჯები შეამცირებს ემისიებს, გააუმჯობესებს რესურსების გამოყენების ეფექტიანობას და ხელს შეუწყობს ცირკულარული ეკონომიკის პრაქტიკებს.EBRD-მა 2009 წლიდან თურქეთში 499 პროექტში €22 მლრდ-ზე მეტი დააბანდა.ცნობისთვის, Kervan Gıda 11-მდე ბრენდს აერთიანებს, მათ შორის რამდენიმე კი საქართველოს ბაზარზეც გვხვდება, ტკბილეული, როგორებიცაა BEBETO, Yumy-Yumy და COSBY.
1759148580
კერძოდ, სააგენტოს მიმართა არაერთმა მოქალაქემ სს „ნიკორა ტრეიდის" მიერ „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" საქართველოს კანონის შესაძლო დარღვევის ფაქტთან დაკავშირებით, რაც „ნიკორას" ობიექტებში მომხმარებლების შეცდომაში შეყვანასა და პროდუქტზე მითითებული ფასისგან განსხვავებული თანხის გადახდას შეეხებოდა.კანონის სავარაუდო დარღვევის აღმოსაფხვრელად, GCCA-სა და მოვაჭრეს შორის, გაფორმდა პირობითი ვალდებულებების აღების შესახებ შეთანხმება. სააგენტოს გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს დაევალა, რომ სავაჭრო ობიექტებში განთავსებულ პროდუქციაზე გასაყიდი ფასის მკაფიო და გასაგები ფორმით მითითება უზრუნველყოს. გარდა ამისა, ფასდაკლებების პერიოდში, "ნიკორა ტრეიდს" დაევალა, მომხმარებლებს შეთავაზებების/ფასდაკლებების მოქმედების ვადის შესახებ დეტალური ინფორმაცია მიაწოდოს. შეთანხმება აგრეთვე ითვალისწინებს მოვაჭრის მიერ მომხმარებლისთვის ინფორმაციის ქართულ ენაზე მიწოდების ვალდებულებას - მკაფიოდ და გასაგებად. მოვაჭრეს სააგენტოს წინაშე ნაკისრი ვალდებულებების შესასრულებლად 2-თვიანი ვადა განესაზღვრა.
1758699204