საქართველოს რკინიგზას ტვირთბრუნვა 9.4%-ით შეუმცირდა
2025 წლის II კვარტალში
საერთაშორისო გადაზიდვის
რეჟიმში რკინიგზით
გადატანილი ტვირთის
ჯამური მოცულობის 75.3% მოდის
ქვეყანაში შემოტანილ
ტვირთზე, 24.7% კი — ქვეყნიდან
გატანილზე.2025 წლის II
კვარტალში რკინიგზით
შემოტანილი ტვირთის
მთლიანი მოცულობის 32.9%-ს
გამომგზავნ ქვეყანას
რუსეთის ფედერაცია
წარმოადგენდა, 30.3%-ს
გამომგზავნს —
აზერბაიჯანი, თითოეული
დანარჩენი გამომგზავნი
ქვეყნების წილი კი 10-10%-ზე
ნაკლები იყო (ჯამურად
36.8%).საქსტატის მონაცემებით,
2025 წლის II კვარტალში
რკინიგზით გატანილი
ტვირთის მთლიანი
მოცულობის 13.5%-ს
დანიშნულების ქვეყანას
სომხეთი წარმოადგენდა,
10%-სას — ყაზახეთი, 9.7%-სას —
რუსეთის ფედერაცია,
ტვირთის მიმღები თითოეული
დანარჩენი ქვეყნების წილი
კი შედარებით ნაკლები იყო
(ჯამურად 66.8%).2025 წლის II
კვარტალში ტრანზიტით
გადატანილი ტვირთის
მთლიანი მოცულობის
განაწილება დანიშნულების
ქვეყნის მიხედვით
შემდეგნაირი იყო: 15.9% —
ნიდერლანდები, 12% — თურქეთი,
7.6% — ჩინეთი, 2.8% — იტალია, 1.9% —
აშშ, 1.3% — უკრაინა, 0.6% —
რუმინეთი, დანარჩენი კი
სხვა ქვეყნებზე მოდიოდა.
ამავე პერიოდში, ტრანზიტით
გადატანილი ტვირთის 7.2%-ს
გამომგზავნ ქვეყანას
ბრაზილია წარმოადგენდა,
3.5%-სას — თურქეთი, ხოლო
დანარჩენი სხვა ქვეყნებზე
მოდიოდა.საანგარიშო
პერიოდში, რკინიგზით
გადატანილი ტვირთის
მთლიანი მოცულობის 37.5%
მოდიოდა კოქსისა და
რაფინირებული
ნავთობპროდუქტების
სასაქონლო ჯგუფზე; 20.8% —
ქიმიკატების, ქიმიური
პროდუქტების და ხელოვნური
ბოჭკოების; რეზინის და
პლასტმასის პროდუქტების
სასაქონლო ჯგუფზე, ხოლო 10.7% —
ლითონის მადანსა და სხვა
სამთო და კარიერულ
პროდუქტებზე.2025 წლის II
კვარტალში სასაქონლო
ჯგუფების მიხედვით
განაწილება განსხვავებული
იყო ადგილობრივი
გადაზიდვების შემთხვევაში
და 45.9% ლითონის მადანსა და
სხვა სამთო და კარიერულ
პროდუქტებზე მოდიოდა, 30.2%
ეჭირა კოქსსა და
რაფინირებულ
ნავთობპროდუქტებს, ხოლო 11.5%
— სატრანსპორტო
აღჭურვილობის სასაქონლო
ჯგუფს. რაც შეეხება
საერთაშორისო
გადაზიდვებს, საანგარიშო
პერიოდში რკინიგზის
საშუალებით ძირითადად
შემოტანილია კოქსი და
რაფინირებული
ნავთობპროდუქტები (43.8%), სხვა
არამეტალური მინერალური
პროდუქტები (19%), ლითონის
მადანი და სხვა სამთო და
კარიერული პროდუქტები (15.3%),
სოფლის მეურნეობის,
ნადირობისა და
მეტყევეობის პროდუქტები (8%),
ქვანახშირი და ლიგნიტი;
ნედლი ნავთობი და
ბუნებრივი აირი (4.2%),
ქიმიკატები, ქიმიური
პროდუქტები და ხელოვნური
ბოჭკოები (2.4%) და ძირითადი
ლითონები (1.9%); ხოლო
გატანილია ქიმიკატები,
ქიმიური პროდუქტები და
ხელოვნური ბოჭკოები (40.5%),
საკვები პროდუქტები,
სასმელები და თამბაქო (26.1%),
ლითონის მადანი და სხვა
სამთო და კარიერული
პროდუქტები (13%) და ძირითადი
ლითონები (10.9%).საქსტატის
მონაცემებით, 2025 წლის II
კვარტალში ტრანზიტული
ტვირთის მთლიანი
მოცულობის 80.3% სამ
სასაქონლო ჯგუფზე მოდიოდა,
კერძოდ: კოქსი და
რაფინირებული
ნავთობპროდუქტები (40.8%),
ქიმიკატები, ქიმიური
პროდუქტები და ხელოვნური
ბოჭკოები (28.5%), საკვები
პროდუქტები, სასმელები და
თამბაქო (11%).2025 წლის II
კვარტალში საქართველოს
რკინიგზის მიერ
გადაყვანილია 428 ათასი
მგზავრი, რაც 18.5%-ით ნაკლებია
გასული წლის შესაბამისი
პერიოდის მაჩვენებელზე.
ამავე პერიოდში
მგზავრთბრუნვის მოცულობამ
93.9 მლნ. მგზავრ-კილომეტრი
შეადგინა, რაც 22.2%-ით
ნაკლებია გასული წლის
შესაბამის პერიოდთან
შედარებით.2025 წლის II
კვარტალში ადგილობრივი
მიმოსვლის რეჟიმში
გადაყვანილია 423 ათასი
მგზავრი, რაც რკინიგზით
გადაყვანილი მგზავრების
მთლიანი რაოდენობის 98.8%-ს
შეადგენს და 18.9%-ით
ჩამორჩება 2024 წლის
შესაბამისი პერიოდის
მაჩვენებელს. ამასთან,
საერთაშორისო მიმოსვლის
რეჟიმში გადაყვანილია 5
ათასი მგზავრი, რაც 43.2%-ით
მეტია გასული წლის
შესაბამისი პერიოდის
მაჩვენებელზე.
საერთაშორისო მიმოსვლის
რეჟიმში გადაყვანილი
მგზავრების 64.1% შემოვიდა
სომხეთიდან, ხოლო სომხეთის
მიმართულებით გავიდა 35.9% (2025
წლის II კვარტალში სხვა
მოსაზღვრე ქვეყნის
მიმართულებით მგზავრთა
გადაყვანა არ
განხორციელებულა).